Gå til innhold

Noen som jobber i barnevernet her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når dere får inn bekymringsmelding, sender dere ut innkalling til møte til begge foreldre på likt, når de ikke bor sammen? 

På mandag skulle en saksbehandler få saken på pulten og det ble lovd at barna ikke skulle miste samvær med den ene forelderen som nå bli nektet. 

Iom at den ene parten ikke har fått innkallelse til møte så antar jeg at ingenting blir gjort før neste uke og da er det bare 4 dager til samværet skal bli gjennomført. Torsdag skal barna til samvær. 

Hvis parten da får brev i morgen, fredag evt. Mandag. Hvor snart pleier disse møtene å bli satt? 

Anonymkode: 7e15a...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sender ikke ut på likt og når det skjer kommer an på kalenderen min og andre avtaler

Anonymkode: a15bc...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ca dagen etter. Hilsen bv ped

Anonymkode: 58b90...038

Men si at parten ikke stiller opp på møtet... Sånn egentlig så kan vel ikke bv love at barna kommer neste helg?

BV sa vi ikke trengte å bekymre oss, men jeg er likevel bekymret for at barna holdes hjemme av forelderen som sist. 

Meldingen inneholder ikke samværssabotasje, men sabotasje er nå en konsekvens for innsendt melding. 

Anonymkode: 7e15a...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sender ikke ut på likt og når det skjer kommer an på kalenderen min og andre avtaler

Anonymkode: a15bc...658

Men hvis parten ikke møter så er det kanskje ikke så mye å gjøre heller. Leser nå at en ikke er pliktig til å snakke med barnevernet. Tenker sjansen er stor her at parten nekter for å ha mottatt brev. Det har skjedd før. BV sa og de ringte de gangene de ville ha fortgang, så kan jo være motpart har fått en telefon da... 

 

Anonymkode: 7e15a...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis parten ikke møter så er det kanskje ikke så mye å gjøre heller. Leser nå at en ikke er pliktig til å snakke med barnevernet. Tenker sjansen er stor her at parten nekter for å ha mottatt brev. Det har skjedd før. BV sa og de ringte de gangene de ville ha fortgang, så kan jo være motpart har fått en telefon da... 

 

Anonymkode: 7e15a...d75

Man plikter ikke og vi kan heller ikke love eller garantere samvær. Kan det ikke løses gjennom dialog må partene ta det til mekling og til retten. 

 

Anonymkode: a15bc...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man plikter ikke og vi kan heller ikke love eller garantere samvær. Kan det ikke løses gjennom dialog må partene ta det til mekling og til retten. 

 

Anonymkode: a15bc...658

Skjønner, men hvordan går en videre med bekymringmeldingen hvis parten ikke dukker opp? Leste at en ikke trengte samtykke for å snakke med barna? Mtp. At de har 3 mnd på å sjekke meldingen ut. 

Anonymkode: 7e15a...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner, men hvordan går en videre med bekymringmeldingen hvis parten ikke dukker opp? Leste at en ikke trengte samtykke for å snakke med barna? Mtp. At de har 3 mnd på å sjekke meldingen ut. 

Anonymkode: 7e15a...d75

Om bekymringen er alvorlig kan vi varsle hjemmebesøk når vedkommende ikke kommer til meldingssamtale. Sjelden det skjer. Vi trenger ikke samtykke fra foreldre for å gjennomføre barnesamtale.

Får vi ikke den ene part i samtale kan vi veilede den andre part. Dersom barnet kommer med opplysninger som gir ytterligere grunn for bekymring vil vi på nytt forsøke å innkalle den som ikke møtte opp.

En undersøkelse skal konkluderes senest innen 3mnd. 

Anonymkode: a15bc...658

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om bekymringen er alvorlig kan vi varsle hjemmebesøk når vedkommende ikke kommer til meldingssamtale. Sjelden det skjer. Vi trenger ikke samtykke fra foreldre for å gjennomføre barnesamtale.

Får vi ikke den ene part i samtale kan vi veilede den andre part. Dersom barnet kommer med opplysninger som gir ytterligere grunn for bekymring vil vi på nytt forsøke å innkalle den som ikke møtte opp.

En undersøkelse skal konkluderes senest innen 3mnd. 

Anonymkode: a15bc...658

Ok. Da tenker jeg at mest sannsynlig vil ikke barnevernet kunne hjelpe barna her. Det er påstått vold i dette hjemmet så sånnsett så er de pr. I dag trygge. Påstandene er uriktige, men barna vil da ikke komme hit så lenge motparten nekter dette.

Hvis jeg er ute av livet til barna så stopper den andre parten å manipulere og psyke ut barna for å sabotere. 

Akkurat nå føler jeg ingen kan verne om psyken til barna og demmes rett til to foreldre. Dette har pågått i flere år nå. 

Så om jeg tar ut sak så kan det ta opp til flere måneder før barna kommer hit og barna kommer til å forsatt til å være usikre, bekymret ect. Så lenge de har kontakt med meg. 

For ett system! 

Meldingen er ikke meldt inn av meg, men vitne til hva barna blir utsatt for av den andre forelderen og er bekymret for alt som kan skje barn som vokser opp med slike forhold med ekstrem fiendtlighet. 

Ett angrep på den ene forelderen er ett indirekte angrep på barna, men ingen kan hjelpe og stanse dette så lenge ikke hovedforsørger er narkoman, alkoholiker ect. 

Begynner å bli veldig fortvilet. 

Anonymkode: 7e15a...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare avvente og se hva som kommer frem i undersøkelsen 

Anonymkode: a15bc...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...