AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #1 Skrevet 4. desember 2019 Dersom man allerede har nok egenkapital, kan man da bruke en kausjonist for å få et høyere boliglån enn det banken ellers ville gitt i henhold til boliglånforskriften? Anonymkode: 963cc...0e5 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #2 Skrevet 4. desember 2019 Mener du om dere kan få kausjonist til å stå for egenkapitalen for så å spytte inn deres opptjente egenkapital utenpå for å få høyere lån? Dette må dere spørre banken om. Anonymkode: 1726e...9e1
Gjest O.G. Skrevet 4. desember 2019 #3 Skrevet 4. desember 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom man allerede har nok egenkapital, kan man da bruke en kausjonist for å få et høyere boliglån enn det banken ellers ville gitt i henhold til boliglånforskriften? Anonymkode: 963cc...0e5 Håper ikke det.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #4 Skrevet 4. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dersom man allerede har nok egenkapital, kan man da bruke en kausjonist for å få et høyere boliglån enn det banken ellers ville gitt i henhold til boliglånforskriften? Anonymkode: 963cc...0e5 Ja, det kan man. Så lenge det ikke går ut over likviditeten og gjeldsgraden din. Hilsen finansrådgiver. Anonymkode: 5f890...4d7 1
Troverdigheten Skrevet 5. desember 2019 #5 Skrevet 5. desember 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom man allerede har nok egenkapital, kan man da bruke en kausjonist for å få et høyere boliglån enn det banken ellers ville gitt i henhold til boliglånforskriften? Anonymkode: 963cc...0e5 Selvfølgelig, men du tenker jo feil. Du har jo da råd til et større lån, og derfor trenger du kausjonist.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #6 Skrevet 5. desember 2019 18 minutter siden, Troverdigheten skrev: Selvfølgelig, men du tenker jo feil. Du har jo da råd til et større lån, og derfor trenger du kausjonist. Takk for svar, men veit ikke helt om jeg skjønte. Ifølge en lånekalkulator på nett, kan jeg basert på egenkapital og inntekt få et boliglån på 2,8 millioner. Vil man da kunne låne enda mer med en kausjonist? Anonymkode: 963cc...0e5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #7 Skrevet 5. desember 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, men veit ikke helt om jeg skjønte. Ifølge en lånekalkulator på nett, kan jeg basert på egenkapital og inntekt få et boliglån på 2,8 millioner. Vil man da kunne låne enda mer med en kausjonist? Anonymkode: 963cc...0e5 Det er opp til banken, men kausjonist dekker først fremt det manglende egenkapital. Inntekten din blir vurdert aleine og Anonymkode: 08599...cdd
Troverdigheten Skrevet 5. desember 2019 #8 Skrevet 5. desember 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, men veit ikke helt om jeg skjønte. Ifølge en lånekalkulator på nett, kan jeg basert på egenkapital og inntekt få et boliglån på 2,8 millioner. Vil man da kunne låne enda mer med en kausjonist? Anonymkode: 963cc...0e5 Muligens, muligens ikke, men dette var ikke informasjon du oppga i HI. Kausjonist kan dekke manglende egenkapital, mens en medlåntaker kan dekke manglende inntekt. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #9 Skrevet 5. desember 2019 14 minutter siden, Troverdigheten skrev: Muligens, muligens ikke, men dette var ikke informasjon du oppga i HI. Kausjonist kan dekke manglende egenkapital, mens en medlåntaker kan dekke manglende inntekt. Aha, takk 😊 Anonymkode: 963cc...0e5
Troverdigheten Skrevet 5. desember 2019 #10 Skrevet 5. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aha, takk 😊 Anonymkode: 963cc...0e5 Bare hyggelig. Jeg ville dog vegret meg for å ta unødvendig stort lån i disse usikre tider. Lavest mulig belåningsgrad er alltid det beste, og belåningsgrad utover 85% av boligens verdi gir høyere rente.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå