Gå til innhold

Erfaringer med å be om fleksitid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter barn nr to og flytting lengre unna jobb så blir det vanskelig å jobbe 08-16. Jeg har en kontorjobb som enkelt kan gjøres utenfor disse tidene og trenger generelt mer fleksibilitet i forhold til når og hvor jeg kan jobbe.
 

Noen med erfaring rundt dette? Har det gått greit? Hvordan spurte du arbeidsgiver?

 

 

 

Anonymkode: 1b879...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bare sa ifra til lederen min at jeg kom til å søke om 90 % stilling, og så sendte jeg en kjapp e-post til HR. Innvilget samme dag. Det har gått veldig greit. Mannen min gjorde det samme, slik at han nå leverer sent hver dag, og jeg henter tidlig.

Anonymkode: ffdf5...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre dere med fleksitid hvor mange timer per dag barna deres er i barnehagen?

Anonymkode: 60d5a...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre dere med fleksitid hvor mange timer per dag barna deres er i barnehagen?

Anonymkode: 60d5a...585

Dette vil jo avhenge veldig av hvor folk bor-jobber-har barnehage, om de jobber 100%, hvor mange timer de jobber på kontoret kontra hjemme på kvelden etc. Mannen og jeg har fleksitid begge to, mannen jobber redusert (50/50 jobb/ufør), ingen jobber på kvelden. Vanlig dag i bhg er ca 7-7.5 timer, kortere nå som jeg er i permisjon.

TS er det noen på jobben din som har spesialordninger på dette? Har dessverre kun erfaring fra arbeidsplasser der alle har fleksitid.

Anonymkode: 51803...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre dere med fleksitid hvor mange timer per dag barna deres er i barnehagen?

Anonymkode: 60d5a...585

Jeg har fleksibel arbeidstid, men vi har kjernetid kl. 9–15, og jeg har ca. 45 minutter reisevei hver vei. Mannen min leverer ca. kl. 8 (for å nå fram til kl. 9) og jeg henter ca. kl. 15.45. Så selv med fleksitid får han ikke kortere dager enn det.

Anonymkode: ffdf5...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...