Gå til innhold

Far bryter avtaler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er skilt og min eksmann og jeg har barn. Når han blir sint på meg så straffer han meg med å bryte avtaler vi har i forhold til barna. Det kan være at han ikke henter på trening de ukene barna er hos han og at han likevel ikke vil ha barna en dag ekstra i en ferie fordi jeg må jobbe og han sa han kunne ta fri. Jeg synes det er så dårlig gjort at han bruker barna for å ramme meg. Hva gjør man i en slik situasjon? Synes han er blitt til en psykopat. Vi har 50:50 fordeling men det blir vanskelig når han ikke samarbeider. 

Anonymkode: a719d...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er skilt og min eksmann og jeg har barn. Når han blir sint på meg så straffer han meg med å bryte avtaler vi har i forhold til barna. Det kan være at han ikke henter på trening de ukene barna er hos han og at han likevel ikke vil ha barna en dag ekstra i en ferie fordi jeg må jobbe og han sa han kunne ta fri. Jeg synes det er så dårlig gjort at han bruker barna for å ramme meg. Hva gjør man i en slik situasjon? Synes han er blitt til en psykopat. Vi har 50:50 fordeling men det blir vanskelig når han ikke samarbeider. 

Anonymkode: a719d...caa

For det første må du være svært forsiktig med å kalle en person psykopat. Det er ikke noe man blir og de fleste som har levd med en psykopat blir ødelagt. Å kalle en person for psykopat fordi han avbryter avtaler er feil. 

Nei, det er ikke på noen som helst måte greit å bruke barna sine i en slik konflikt. Det er ufattelig dårlig gjort ovenfor barna. Du sier ikke noe om hvordan barna tar det og har det oppi alt dette, noe som bør være hovedfokuset. Han straffer ikke deg, han straffer barna. 

Så lurer jeg på hvorfor han blir sint? Er det mulig at du kan dempe noe av konflikten  for barnas skyld? 

Anonymkode: d9b97...856

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er skilt og min eksmann og jeg har barn. Når han blir sint på meg så straffer han meg med å bryte avtaler vi har i forhold til barna. Det kan være at han ikke henter på trening de ukene barna er hos han og at han likevel ikke vil ha barna en dag ekstra i en ferie fordi jeg må jobbe og han sa han kunne ta fri. Jeg synes det er så dårlig gjort at han bruker barna for å ramme meg. Hva gjør man i en slik situasjon? Synes han er blitt til en psykopat. Vi har 50:50 fordeling men det blir vanskelig når han ikke samarbeider. 

Anonymkode: a719d...caa

Gå til familievernkontor og skriv kontrakt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir han sint?

Hvor gamle er barna, er de store nok til å komme seg hjem fra trening selv (og hvordan kommer de seg til trening?)

Kan du få noen andre til å se etter barna når det er din uke, så du fremover ikke er avhengig av han?

Anonymkode: 9d9ec...a25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, jabx skrev:

Gå til familievernkontor og skriv kontrakt.

Er ikke verdt papiret den er skrevet på hvis den ene nekter å følge den.

Ts, dokumenter når han svikter i sine uker. Få en advokat til å vurdere om det er nok til å gå for rettssak om endret omsorgsfordeling. Hvis ikke må du bare leve med det, men da må du overlate ansvaret til ham i hans uker. Hvis du ikke fikser for ham ved å hente blir han jo nødt til å gjøre det selv. Gjør deg utilgjengelig. Og regn aldri med ham, skaff deg annen hjelp i dine uker når du trenger det.

Anonymkode: 86463...b41

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke verdt papiret den er skrevet på hvis den ene nekter å følge den.

Ts, dokumenter når han svikter i sine uker. Få en advokat til å vurdere om det er nok til å gå for rettssak om endret omsorgsfordeling. Hvis ikke må du bare leve med det, men da må du overlate ansvaret til ham i hans uker. Hvis du ikke fikser for ham ved å hente blir han jo nødt til å gjøre det selv. Gjør deg utilgjengelig. Og regn aldri med ham, skaff deg annen hjelp i dine uker når du trenger det.

Anonymkode: 86463...b41

Da blir det dessverre slik at de ikke kommer seg på trening. Den ene må kjøres vinterstid fordi at de trener i en annen bydel da og det går ikke transport dit. Han vil ikke på familiekontoret. Jeg vil ikke at barna skal lide for det, derfor stiller jeg opp når han skulle gjort det. Tenker vel at det går ut over han selv til slutt. 

Anonymkode: a719d...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke helt bra oppførsel nei. hvor gamle er ungene? De kan ikke ta buss?

Anonymkode: b00f8...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da blir det dessverre slik at de ikke kommer seg på trening. Den ene må kjøres vinterstid fordi at de trener i en annen bydel da og det går ikke transport dit. Han vil ikke på familiekontoret. Jeg vil ikke at barna skal lide for det, derfor stiller jeg opp når han skulle gjort det. Tenker vel at det går ut over han selv til slutt. 

Anonymkode: a719d...caa

Her må jo du slutte å ha så dårlig samvittighet. Han spiller jo på den. Ikke kjør ungene på trening i de ukene de er hos han.  Ikke spør om han kan ha ungene ekstra. 

Anonymkode: 132bf...69d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt på, at eneste grunnen til at han har makt til å straffe deg via barna - er fordi du gir den til ham?

Ikke gjør din feriekabal avhengig av at han må være fleksibel. Finn andre løsninger. 

Ikke still opp og kjør på trening i hans uker. Hans uker, hans ansvar.

Om barna blir skuffet og lei seg må de ta det med far. Han må da selv ta konsekvensene for å ikke følge avtaler med egne barn. Ja, det gjør helt sikkert vondt i mammahjertet, men det er eneste utvei for ikke å stadig bli dratt lengre inn i hans spill. Nekter du å spille har han ikke den makten å bruke. Og strengt tatt skal ikke du ha dårlig samvittighet fordi han svikter egne barn. Det får han ta på egen kappe.

Anonymkode: 1dd3e...ca1

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

For det første må du være svært forsiktig med å kalle en person psykopat. Det er ikke noe man blir og de fleste som har levd med en psykopat blir ødelagt. Å kalle en person for psykopat fordi han avbryter avtaler er feil. 

Nei, det er ikke på noen som helst måte greit å bruke barna sine i en slik konflikt. Det er ufattelig dårlig gjort ovenfor barna. Du sier ikke noe om hvordan barna tar det og har det oppi alt dette, noe som bør være hovedfokuset. Han straffer ikke deg, han straffer barna. 

Så lurer jeg på hvorfor han blir sint? Er det mulig at du kan dempe noe av konflikten  for barnas skyld? 

Anonymkode: d9b97...856

Det var derfor vi ble skilt. 

Anonymkode: a719d...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da blir det dessverre slik at de ikke kommer seg på trening. Den ene må kjøres vinterstid fordi at de trener i en annen bydel da og det går ikke transport dit. Han vil ikke på familiekontoret. Jeg vil ikke at barna skal lide for det, derfor stiller jeg opp når han skulle gjort det. Tenker vel at det går ut over han selv til slutt. 

Anonymkode: a719d...caa

Har det sånn jeg også. Barna har fast bosted hos meg, men de overnatter likevel 50% hos henne for å dempe konfliktnivået. Hun er mest opptatt av hvordan det ser ut overfor andre. Slitsomt når hun plutselig ikke følger opp barnas forpliktelser, men det positive er at jeg får sett barna oftere og at det er meg de forholder seg til hva gjelder trening/venner osv. Vil anbefale å bare stå i det.

Anonymkode: f65c2...96c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bruker absolutt barna for å kontrollere deg. 
 

Exen min gjør det samme med meg. Ringer meg stadigvekk å sier at han ikke kan hente eller bringe til barnehagen. Gjerne i siste liten. Hjelper meg ikke de dagene jeg trenger det selv. 

Arbeider i butikk og nå har jeg måttet jobbe en del kveld pga julestria nå. Far vil gjerne at jeg skal være fleksibel hans vei, ta hensyn til hans jobb (han er kokk, jobber mye nå pga julebord sesong), men ikke villig til å hjelpe meg de dagene jeg trenger det. Da mener han det er mitt ansvar. Blir sur hvis jeg spør besteforeldre om de kan passe om jeg ikke spør han først. Jeg har rett og slett gitt opp. 
Det går ikke ant å gjøre slike mennesker fornøyd. Og de bruker bare din godvilje imot deg. Samarbeid skal gå begge veier mener jeg. 
 

Sett ned foten. Si nei, din uke ditt ansvar. Om ikke det passer han så hadde jeg revurdert om delt omsorg er noe for dere. 
Så finner du en person eller familiemedlem som kan hjelpe deg med pass når du trenger det 😊 

Jeg forstår godt irritasjonen og frustrasjonen. Man må ofte svelge noen kameler, men du må vise at du har også et liv utenom barna. Han kan ikke belage seg på deg alltid. Lar du han gjør det så fortsetter han bare å kontrollere deg. 

Anonymkode: b4c1e...656

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var derfor vi ble skilt. 

Anonymkode: a719d...caa

Anonymkode: d9b97...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han bruker absolutt barna for å kontrollere deg. 
 

Exen min gjør det samme med meg. Ringer meg stadigvekk å sier at han ikke kan hente eller bringe til barnehagen. Gjerne i siste liten. Hjelper meg ikke de dagene jeg trenger det selv. 

Arbeider i butikk og nå har jeg måttet jobbe en del kveld pga julestria nå. Far vil gjerne at jeg skal være fleksibel hans vei, ta hensyn til hans jobb (han er kokk, jobber mye nå pga julebord sesong), men ikke villig til å hjelpe meg de dagene jeg trenger det. Da mener han det er mitt ansvar. Blir sur hvis jeg spør besteforeldre om de kan passe om jeg ikke spør han først. Jeg har rett og slett gitt opp. 
Det går ikke ant å gjøre slike mennesker fornøyd. Og de bruker bare din godvilje imot deg. Samarbeid skal gå begge veier mener jeg. 
 

Sett ned foten. Si nei, din uke ditt ansvar. Om ikke det passer han så hadde jeg revurdert om delt omsorg er noe for dere. 
Så finner du en person eller familiemedlem som kan hjelpe deg med pass når du trenger det 😊 

Jeg forstår godt irritasjonen og frustrasjonen. Man må ofte svelge noen kameler, men du må vise at du har også et liv utenom barna. Han kan ikke belage seg på deg alltid. Lar du han gjør det så fortsetter han bare å kontrollere deg. 

Anonymkode: b4c1e...656

Nå sier ikke Ts så veldig mye om situasjonen annet enn at han avbryter avtaler. For alt vi vet kan Ts være urimelig ovenfor far. Med det så er det på ingen måter greit å bruke barna hverken av far eller eventuelt mor, sånn at det ikke misforstås. 

Det at mor sier at han har blitt psykopat får ihvertfall meg til å ta et steg tilbake å tenke at her er det noe som ikke stemmer.  Jeg og flere har levd med psykopater eller mennesker med mange psykopatiske trekk, å det skal ganske mye til for å buse ut noe slikt. Dette vet folk som har vært i en slik situasjon. Det er helt jævlig. Ts må nesten på banen her å forklare nærmere når man kommer med slike påstander. I tillegg sier hun at han blir sur på henne, men sier ikke noe om hvorfor og i hvilken setting. 

Hittil synes jeg mye ikke henger på grep. 

Anonymkode: d9b97...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå sier ikke Ts så veldig mye om situasjonen annet enn at han avbryter avtaler. For alt vi vet kan Ts være urimelig ovenfor far. Med det så er det på ingen måter greit å bruke barna hverken av far eller eventuelt mor, sånn at det ikke misforstås. 

Det at mor sier at han har blitt psykopat får ihvertfall meg til å ta et steg tilbake å tenke at her er det noe som ikke stemmer.  Jeg og flere har levd med psykopater eller mennesker med mange psykopatiske trekk, å det skal ganske mye til for å buse ut noe slikt. Dette vet folk som har vært i en slik situasjon. Det er helt jævlig. Ts må nesten på banen her å forklare nærmere når man kommer med slike påstander. I tillegg sier hun at han blir sur på henne, men sier ikke noe om hvorfor og i hvilken setting. 

Hittil synes jeg mye ikke henger på grep. 

Anonymkode: d9b97...856

Jeg er ts. Poenget er ikke hva som har skjedd mellom oss i ekteskapet men det at han ikke følger opp barnas fritidsaktiviteter de ukene de er hos han. Jeg kan godt kjøre av og til men når han gjør et poeng i å gi blaffen, da er det stygt mot barna. 
Jeg ordla meg feil. Han er ikke blitt en psykopat, han er det og det var derfor vi ble skilt. Jeg har ikke lyst til å gå nærmere inn på noe mer. Det er som sagt ikke poenget. 

Anonymkode: a719d...caa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har det sånn jeg også. Barna har fast bosted hos meg, men de overnatter likevel 50% hos henne for å dempe konfliktnivået. Hun er mest opptatt av hvordan det ser ut overfor andre. Slitsomt når hun plutselig ikke følger opp barnas forpliktelser, men det positive er at jeg får sett barna oftere og at det er meg de forholder seg til hva gjelder trening/venner osv. Vil anbefale å bare stå i det.

Anonymkode: f65c2...96c

Takk. Jeg har også tenkt det, at det er han som taper på det. 

Anonymkode: a719d...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har det sånn jeg også. Barna har fast bosted hos meg, men de overnatter likevel 50% hos henne for å dempe konfliktnivået. Hun er mest opptatt av hvordan det ser ut overfor andre. Slitsomt når hun plutselig ikke følger opp barnas forpliktelser, men det positive er at jeg får sett barna oftere og at det er meg de forholder seg til hva gjelder trening/venner osv. Vil anbefale å bare stå i det.

Anonymkode: f65c2...96c

Veldig enig i dette. Selv om det er surt at en voksen ikke tar ansvar,  så ikke la det gå utover barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hent ungene da!! Han kjører deg hardt fordi du lar deg overkjøre. Det er bedre for ungene på sikt at du ikke lar deg overkjøre men er konsekvent. Da vil han slutte å svikte ungene. Det du driver med er konstant brannslukking. 

Anonymkode: f6acf...b4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ts. Poenget er ikke hva som har skjedd mellom oss i ekteskapet men det at han ikke følger opp barnas fritidsaktiviteter de ukene de er hos han. Jeg kan godt kjøre av og til men når han gjør et poeng i å gi blaffen, da er det stygt mot barna. 
Jeg ordla meg feil. Han er ikke blitt en psykopat, han er det og det var derfor vi ble skilt. Jeg har ikke lyst til å gå nærmere inn på noe mer. Det er som sagt ikke poenget. 

Anonymkode: a719d...caa

Jo, viss faren til barna dine er psykopat så gjør du ALT for å få barna langt unna far selv om det faktisk er en sjanse for at du blir ødelagt selv. Snakk med en psykolog eller familievernkontoret for råd og hjelp til å takle det. Er han voldelig så skaffer du deg voldsalarm. En psykopat er ikke kun psykopat mot sin kone, men de det mot barna også. 

Sorry å si det, men det er sykt at du bekymrer seg for kjøring frem og tilbake fra trening i stede for helsa til barna. Du slutter selvsagt å kjøre. Ha alt skriftlig og ta vare på det. 

Anonymkode: d9b97...856

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...