Gå til innhold

Merker/belegg i gryter etter bønner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg koker bønner og kikerter selv, men det setter merker eller misfarger grytene/kasserollene jeg bruker. Det går ikke vekk i oppvaskmaskin eller med zalo, og jeg har prøvd eddik og sitronsyre også. Noen som har opplevd det samme? Evt vet hvordan jeg får de ren igjen? 

Anonymkode: 89e2d...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker bakepulver og litt vann:) da blir det helt rene og blanke igjen:) funker hver gang. 

Anonymkode: f85c3...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker bakepulver og litt vann:) da blir det helt rene og blanke igjen:) funker hver gang. 

Anonymkode: f85c3...613

Skal prøve!! 😀 hvordan gjør du det? Har du bakepulver i vann og lar det stå eller bare skrubber du med en gang? tusen takk for tipset! 😊

Anonymkode: 89e2d...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Topplue skrev:

Har du pøvd Svint?

Ja har prøvd😖

Anonymkode: 89e2d...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal prøve!! 😀 hvordan gjør du det? Har du bakepulver i vann og lar det stå eller bare skrubber du med en gang? tusen takk for tipset! 😊

Anonymkode: 89e2d...390

Når jeg har brukt det (er ikke den du siterer), så drysser jeg litt bakepulver i den fuktige gryte og bruker oppvaskbørsten. Jeg blander det ikke i vann. Det pleier å gå av uten at det må stå noe, men det hjelper nok på vanskelige flekker.

Anonymkode: 481ec...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal prøve!! 😀 hvordan gjør du det? Har du bakepulver i vann og lar det stå eller bare skrubber du med en gang? tusen takk for tipset! 😊

Anonymkode: 89e2d...390

Tar ca 2ss bakepulver i pannen, og litt vann. Da begynner det å bruse. Så lar jeg det bare stå i 5-10 min og vasker pannen etterpå med zalo :) 

Anonymkode: f85c3...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...