Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gj-gje-gjest
Skrevet

Hei!

Er nå lei av alltid måtte låne eller få penger av foreldrene mine, så vil nå skaffe meg jobb. Problemet er at jeg før har gitt ut rundt 20 søknader etter jobb, og ikke en eneste svarte, ikke engang for å si nei... :( Søkte i klesbutikker og bokforhandlere.

Noen som har noen tips om hvor det virkelig trengs hjelp?

Jeg fyller 18 år i sommer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd gardane rundt Stavanger?

- Som avløysar er du nok eit godt arbeidsemne, tenkjer eg, no i slåtta-tida og greier.

Gjest ripset
Skrevet

Min erfaring er at de fleste jobber går via venner og bekjente. Hør med alle du kjenner om de kjenner noen som vet om noen som har hørt om noen osv..... Det er utrolig hva som faktisk kan dukke opp hvis du lar jungeltelegrafen gå. Men du begynner å få dårlig tid, så begynn kampanjen nå.

Sånne anleggsgartner-firma ansetter ofte ungdommer i sommeren. Et blodslit til dårlig lønn da, men det er jo noe.......

Skrevet

Ring barnehager & sykehjem. Du har kanskje erfaring fra barnepass? Og du er kanskje villig til å jobbe når somhelst?

Gjest gjest, ja
Skrevet

prøv reinhaldsfirma og hotell (stuepike)

Gjest Formosiss
Skrevet

Man er desverre ikke så voldsomt aktuell for butikker før man er 18 år. Litt med ansvar og greier. :-s

Skrevet

Oppsøk noen rekrutteringsfirmaer som manpower og proffice og registrer deg hos dem.

Skrevet

Hei!

Plasser du bør prøve deg på er:

- hage/plantesentre - fysisk arbeid så formen bør være bra

- ringevikar i barnehage

- lager eller grønnsaksdisk på Mega, Rema osv

- stuepike er jo nevnt, også hardt fysisk

- passe barn

- klesbutikker

- kantiner på litt større plasser som f.eks Statoil, Phillips, Conoco osv

Masse lykke til, det er bare å stå på!

Skrevet

Kjøkken på gamlehjem av litt størrelse.

Gjest Gitte
Skrevet

man får ALLTID jobb som telefonselger.. en skikkelig drittjobb, men du tjener penger på det. jobber selv på et vaskeri ved siden av studiene, så jeg veit hva det vil si å ha en drittjobb.. *hate*

Skrevet

Mitt råd er og møt opp personlig på plasser og spør etter jobb, ta kontakt med h/m, de trenger ofte folk :)

Gjest Leola
Skrevet

Du må ihvertfall ta den jobben du får - det nytter ikke å være kresen.

Ved å kun satse på butikker som selger klær og bøker så kan du risikere å aldri få deg jobb ...

Gjest Chica i.i.
Skrevet

Hva med vikartjenesten til kommunen - de har sikkert noen jobber som kan passe til folk under 20 også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...