Gå til innhold

Problemstilling knyttet til rus eller eldre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger litt hjelp til å komme på en problemstilling. Jeg vil enten skrive om rus eller eldre da begge tema interesserer meg. Problemet er at jeg er usikker på hvilken problemstilling jeg kan ha. Oppgaven kan ikke være lengre enn 2000 or (ca 8 sider). 

Har tenkt på eldreomssorgen i Norge, men må ha en litt mer konkret problemstilling. 

Har også tenkt på hvorfor folk ruser seg, men igjen må jeg ha en mer konkret problemstilling dom ikke er så utbredt. 

Noen som kan hjelpe??

 

Anonymkode: 4ac00...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville i hvertfall gått for eldre og ikke rus på den måten du beskriver. Hvorfor folk ruser seg, det er ikke lett å finne ut av du, det er et så stort spekter av grunner, at du umulig kan konkludere med noe som helst. 

Anonymkode: 5a42b...bb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kanskje skrive om hvorfor gamle folk har så store ører. Det er det nok mange som lurer på.

Anonymkode: d79c8...db4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med overmeddisinering av eldre? Det er relativt vanlig med laaaange medisinlister. I stedet for at legene tar bort medisiner etterhvert som de skriver ut nye, legger de ofte bare til flere. Det er ganske vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville i hvertfall gått for eldre og ikke rus på den måten du beskriver. Hvorfor folk ruser seg, det er ikke lett å finne ut av du, det er et så stort spekter av grunner, at du umulig kan konkludere med noe som helst. 

Anonymkode: 5a42b...bb2

Ja tenker nok å gå for dette, da dette intresserer meg mest. Sliter med problemstilling...

Anonymkode: 4ac00...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Skogkløver skrev:

Hva med overmeddisinering av eldre? Det er relativt vanlig med laaaange medisinlister. I stedet for at legene tar bort medisiner etterhvert som de skriver ut nye, legger de ofte bare til flere. Det er ganske vanlig.

Har ikke så mye kjennskap og kunnskap til dette, hvor kan man evt finne ut mer om dette?

Anonymkode: 4ac00...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan jo kanskje skrive om hvorfor gamle folk har så store ører. Det er det nok mange som lurer på.

Anonymkode: d79c8...db4

Men det er jo fordi nesen vår og ørene aldri slutter å vokse slik resten av kroppen gjør, så her vet vi jo svaret! 

Anonymkode: 5a42b...bb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo skrive om hvilke faktorer som gjør at sykepleiere etterspør beroligende medisiner til urolige pasienter, og ikke starter med miljøtiltak? Ressurser, holdninger, tid, uvitenhet rundt hvor skadelige slike medikamenter er? 

Anonymkode: 64f6a...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva studerer du? Det er veldig relevant. En problemstilling skal få seg til å reflektere over etiske spørsmål eller dilemmaer selv, så vanskelig uten å vite mere .. 

Anonymkode: 903d4...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva studerer du? Det er veldig relevant. En problemstilling skal få seg til å reflektere over etiske spørsmål eller dilemmaer selv, så vanskelig uten å vite mere .. 

Anonymkode: 903d4...491

Hei. Jeg går siste året på Vgs og tar faget sosialkunnskap.

Anonymkode: 4ac00...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg går siste året på Vgs og tar faget sosialkunnskap.

Anonymkode: 4ac00...9e6

Hva sier målene for oppgaven og hva slags vinkling tenker du? 

Anonymkode: 903d4...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...