Gå til innhold

Hvor i Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor i Norge er folk mest i møtekommende for nyinnflyttere ? og minst ?

Anonymkode: 823f6...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel i byene de tar i mot fremmede med største selvfølgelighet, fordi det er så mange som flytter inn i byene.

Å komme innflyttende til en bygd er jo nesten å be om trøbbel. Man blir for evig og alltid "den nye" eller "hun fra blablabla". Uansett hvor mange år du bor i bygda, blir du sett på som en utenforstående, og folk kan sky deg. Jeg sier "kan", fordi det i blant kan gå bra også, særlig om man er ung/barn når man flytter dit. Barn har lettere for å få venner, og bli godtatt.

Jeg har selv flyttet til en bygd på vestlandet da jeg var 10 år, og jeg fikk masse venninner med en gang. Alle i klassen ville være venninne med hun fra Oslo. Kjente et par jenter der fra før av, som var bestevenninnene mine mens jeg bodde der. Jeg hadde oppholdt meg i bygda hver eneste sommer i åtte uker hvert år hele oppveksten, da det var min mors hjemsted, og vi besøkte bestefar i sommerferiene og vinterferiene. Vi ble aldri utestengt eller ertet, vi barna, men jeg tviler på at mamma fikk noen venninner. Kan ikke huske det i alle fall, og uansett flyttet vi tilbake til Oslo etterhvert pga diverse grunner.

Anonymkode: d9385...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/3/2019 at 11:30 PM, AnonymBruker said:

Oslo er best

Langt ute i gokk verst

Anonymkode: a4360...763

Støttes.

Anonymkode: 20fd8...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Finnmark synes jeg folk er imøtekommende i hvert fall.

Anonymkode: bfe5e...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...