AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #1 Skrevet 3. desember 2019 Sykkelen min stod fint parkert på min eiendom, men da naboen skulle rygge, rygget han inn på min eiendom for å snu, og der stod min sykkel som han rygget ned og ødela, kan jeg kreve at naboen kjøper ny sykkel til meg ? Anonymkode: 60b09...689
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #2 Skrevet 3. desember 2019 Selvfølgelig kan du det! Anonymkode: 5e485...187 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #3 Skrevet 3. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig kan du det! Anonymkode: 5e485...187 Men han nekter, hva skal jeg gjøre da, gå til sak ? Anonymkode: 60b09...689
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #4 Skrevet 3. desember 2019 For at man skal ha krav på erstatning må man ha mistet noe. Erstatningen skal gjøre deg skadesløs, altså slik tilstanden var før hendelsen inntraff. Hvis for eksempel naboen din ødelegger sykkelen din, skal han reparere den. Siden det ikke er alle naboer som kan reparer sykler, og siden det ofte er umulig å reparer eller gjenskaffe den tingen som er ødelagt, bruker vi som regel penger til å gjøre opp for oss. http://www.krogstad.no/arbeidsomrader/erstatningsrett/ Anonymkode: 5e485...187 1
blondie303 Skrevet 3. desember 2019 #5 Skrevet 3. desember 2019 Dette går jo på ansvarsforsikringen til din nabo. Det vil ikke koste han ett øre, bare ett skadeskjema.
Jævla fyllekalas ! Skrevet 3. desember 2019 #6 Skrevet 3. desember 2019 2 timer siden, blondie303 skrev: Dette går jo på ansvarsforsikringen til din nabo. Det vil ikke koste han ett øre, bare ett skadeskjema. Det vil koste han bonustap, spørs helt på verdien på sykkelen om det lønner seg å bruke forsikringen eller betale verdien selv.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #7 Skrevet 3. desember 2019 6 hours ago, Jævla fyllekalas ! said: Det vil koste han bonustap, spørs helt på verdien på sykkelen om det lønner seg å bruke forsikringen eller betale verdien selv. Uansett skal hun ha erstattet sykkelen sin, så han får velge hvordan han vil gjøre det. Anonymkode: 5e485...187 2
petterm Skrevet 6. desember 2019 #8 Skrevet 6. desember 2019 Du kan kreve erstatning av forsikringsselskapet til naboen. Alle biler har ansvarsforsikring. Vegvesenet vet hvor naboen er forsikret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå