AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #1 Skrevet 3. desember 2019 Jeg satt inn nexaplanon i mars i år. Har siden hatt uregelmessige blødninger (gjerne 1 uke på, 1 uke av). I tillegg mistenker jeg at jeg er blitt veldig humørsyk pga staven. Jeg har alltid vært veldig rolig, men nå kan den miste ting irritere meg og gjøre meg sint. Mistolker alt og griner av ingenting. Jeg ser det selv men klarer ikke å stoppe det.. Andre med bivirkninger av p-stav? Anonymkode: 835c0...3b8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #2 Skrevet 3. desember 2019 Jeg fikk depresjon av den. Grusom greie. Skal aldri ha lignende igjen! Anonymkode: e644a...666
Ulven Skrevet 3. desember 2019 #3 Skrevet 3. desember 2019 Mine humørsvigninger ble borte på staven, og det samme ble mensen. Men man bør alltid prøve annen prevensjon med omtrent samme virkestoff før man setter inn Implanon, slik at man får en prøve på om man tåler staven. Vi er jo forskjellige individer og der jeg tåler hormonprevensjon av typen Implanon og Cerazette, blir mine døtre veldig dårlige på de samme medikamentene, og den ene utviklet ekstremblødninger. Så det blir litt prøve og feile dessverre.
Purple_Pixiedust Skrevet 3. desember 2019 #4 Skrevet 3. desember 2019 29 minutter siden, Ulven skrev: Mine humørsvigninger ble borte på staven, og det samme ble mensen. Samme her.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #5 Skrevet 3. desember 2019 Jeg har fått hodepine og problemer med humøret av alle hormonprevensjoner jeg har forsøkt, så jeg gav til slutt opp. Anonymkode: 04f8e...bca
_nubbenella Skrevet 3. desember 2019 #6 Skrevet 3. desember 2019 Eg fekk humørsvingninger, men det gjekk heldigvis over etter noen mnd, slitsomt, eg grein mykje og var sint over betydningsløst småplukk eg vanligvis aldri ville brydd meg om. Ellers har eg ein ting som eg trur er ein bivirkning, men er ikkje heilt sikker: eg blir ofte kvalm og brekker meg når eg er ute på tur. Det skjedde aldri før p-staven, men kom etter, og skjer nesten kvar gong.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #7 Skrevet 3. desember 2019 Jeg fikk akkurat de samme problemene som deg. Var veldig irritabel og hadde humørsvingninger fra helvete. Hadde den i i over ett år. Håpet at bivirkningene skulle gå over, men det gjorde de ikke. Anonymkode: d78c7...975
Apekatten Skrevet 3. desember 2019 #8 Skrevet 3. desember 2019 Jeg ble deprimert og fikk angst av p-staven. Humøret var sinnsykt ustabilt, jeg grein for ingenting og ble sint som en okse uten grunn. Jeg hadde også selvmordstanker innimellom, så jeg måtte ta den ut etter tre måneder, jeg turte ikke å ha den lengre.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #9 Skrevet 4. desember 2019 Åh, det er såpass vanlig med slike bivirkninger altså. Vurderte å ha den iallfall ett år og håpe det ble bedre, men har mine tvil.. Hva slags prevansjonsmiddel er å anbefale om man ikke kan ha pstav? Hormonspiral er vel omtrent samme greia? Ts Anonymkode: 835c0...3b8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå