Gå til innhold

Innleggelse i psykiatrien

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor lenge er det vanlig at en planlagt innleggelse i dps varer? Jeg skal legges inn om få dager. Har ikke fått mye informasjon enda pga akutt innleggelse. Men jeg trenger å være litt forbredt før samtalen for jeg har så mye angst for dette. Dette  er på Østlandet om det skulle ha noen betydning. 

Anonymkode: 2fbf4...a95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på problemstillingen, men mellom 3 og 6 uker er nok mest vanlig. Gjerne i flere omganger også med et par måneders mellomrom. 

Skrevet
2 timer siden, Purple_Pixiedust skrev:

Det kommer helt an på problemstillingen, men mellom 3 og 6 uker er nok mest vanlig. Gjerne i flere omganger også med et par måneders mellomrom. 

Ok, da håper jeg det ikke blir lengere, håper jeg får hjem i helger å til jul, leste på nettet at man kunne få permisjon innimellom. Hi

Skrevet

Om du skal inn for vurdering er det to uker. Utenom så vurderes det ut fra pasientens behov og hvor mye hjelp man trenger der og da. 

Anonymkode: 70b02...ac0

Skrevet (endret)
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, da håper jeg det ikke blir lengere, håper jeg får hjem i helger å til jul, leste på nettet at man kunne få permisjon innimellom. Hi

Ja så lenge det er snakk om innleggelse på vanlig DPS og ikke på akuttpost så får du permisjon i jula, men ikke mye. Ei natt og ellers dagspermisjoner.

Ofte stenger de avdelingene på dps når det er jul. Er det akuttpsykiatrisk så kommer det helt an på formen. Jeg har fått litt permisjon begge årene jeg har vært innlagt der i jula. Når det gjelder mer spesialiserte avdelinger som ikke er en del av dps som rusavdeling og spiseenhet så kommer det an på hvordan formen er og hvor lenge man har vært i behandling. Ved rus er det ikke vanlig å få permisjon før etter tre måneder på langtidsbehandling. 

Men vanlig dps der får du permisjon. 

Endret av Purple_Pixiedust
Skrevet

Jeg har vært alt fra ei uke til 6 måneder forresten. 

Anonymkode: 70b02...ac0

Skrevet

Jeg har vært innlagt på dps alt fra 5dager til 6måneder. Men dps er jo et veldig lavt nivå i psykiatrien, og du kan bare skrive deg ut om du ønsker det. Det vanligste er 2-6uker.

Anonymkode: 06f55...c1a

Skrevet

Fra en uke til ett år har jeg vært 

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vanligvis får du permisjon uten problem. komemr selvsagt ann på formen din men jeg fikk ta permisjon når jeg måtte ønske. dps var flotte sånn sett. jeg var derimot innlagt et annet sted i psykiatrien tidligere. det var et helvete.

Anonymkode: 538a3...694

Skrevet

Takk for svar dere, da satser jeg på å få dra hjem i helger å til jul. Hi

Skrevet
1 time siden, Marye skrev:

Fra en uke til ett år har jeg vært 

Er det mulig å være innlagt ett helt år i strekk ?

Anonymkode: 6446b...712

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja? Kanskje ikke så vanlig, men mulig ja. Min lengste innleggelse i strekk var 7 mnd og etter det var jeg mye inn og ut i varierende lengde. Det kommer jo helt an på hva problemstillingen er. 

Anonymkode: efd65...f53

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var innlagt i nærmere 2 år for var innom andre steder og

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...