Gå til innhold

Gruer meg til ferien

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gruer meg til å reise hjem. Å ikke gå til legen hver uke. Ikke ha faste rutiner. Å skulle dra på ferie med familien min. Føler skyld for at jeg ikke gleder meg, at jeg ikke har lyst. Skulle ønske jeg gledet meg

Anonymkode: b02e9...82c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ferien er tung for mange. Det er den for meg også. Du trenger ikke føle skyld for det. Å ikke få snakket med legen hver uke kan være tungt da en er vant til å få tømt seg for det som er vondt og tungt, få gode innspill osv. Noe man ikke kan på samme måte med familien. Kanskje er det akkurat det som gjør at en holder hodet over vannet. 

For min del handler det også om hvor tydelig alt blir. Når jeg møter familien, vi gjør juleting og det blir snakket om hverandres liv. Hvor jeg har utrolig lite å bidra med. De som ikke står meg så veldig nær tørr nesten ikke spørre om mitt liv for de vet jeg er veldig syk og kjemper mange kamper. Det blir en elefant i rommet. 

Skrevet

Du er ikke alene om å føle dette. Jeg syns ferier er vanskelige. Mitt råd er å prøve å lage deg noen rutiner i ferien og å ha noen som vet om dine utfordringer å prate/chatte med. 

Anonymkode: c5e08...27b

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gruer meg til å reise hjem. Å ikke gå til legen hver uke. Ikke ha faste rutiner. Å skulle dra på ferie med familien min. Føler skyld for at jeg ikke gleder meg, at jeg ikke har lyst. Skulle ønske jeg gledet meg

Du har blitt avhengig av legen din? 

Anonymkode: 56ccc...b7b

• Liker 1
Skrevet

Må du dra hjem til jul?

Anonymkode: 1ce2a...36b

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må du dra hjem til jul?

Anonymkode: 1ce2a...36b

Ja, moren min har kjøpt dyre flybilletter til en ferie. 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har blitt avhengig av legen din? 

Anonymkode: 56ccc...b7b

Hmm, vil ikke si det. Men gir en viss trygghet

Skrevet

Hjelper det å se på besøket som en del av behandlingen, å øve seg på "det vanlige" livet? 

Kanskje legen og du kan snakke om ting du er nervøs for, eller ting du kan prøve ut, og så kan dere ha en evaluering når du er tilbake?

Og som mange sier: Du er ikke alene, og du må ikke skamme deg over å ha det sånn :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...