AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #1 Skrevet 2. desember 2019 Det er jo så enkelt, likevel virker det som mange gir blanke i det. Hvorfor? Noen eksempler, mine foreldre mener at vaske hendene ikke er noen vits og at det er hysterisk, samme med bestemor. Jeg har nærmest blitt nektet å vaske hendene før jeg spiser med beskjed om at jeg ikke kan være så hysterisk. Anonymkode: 71933...41d
Marye Skrevet 2. desember 2019 #2 Skrevet 2. desember 2019 Det suger at folk driter i å vaske hendene etter de har vært på do og så går de og lager mat 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #3 Skrevet 2. desember 2019 Fordi de er kunnskapsløse og late. Anonymkode: 28497...d25 11
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #4 Skrevet 3. desember 2019 Jeg opplever at alle rundt meg er nøye på dette. Alle i egen familie og svigerfamilie er like nøye. Barna blir alltid sendt for å vaske henda når de kommer til et nytt sted, og før mat. Jeg ser det samme blant venner og kollegaer. Så dette hørtes spesielt ut. Anonymkode: 3e3fa...7b3 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #5 Skrevet 3. desember 2019 De med overdreven hygiene er alltid syke. Jeg vasker hendene etter at jeg har vært på do, ikke ellers. Litt bakterier er bra. Anonymkode: 7b6c1...f1a 9
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #6 Skrevet 3. desember 2019 Det er skremmende mange som ikke vasker hendene etter at de har vært på do. Forrige stedet jeg jobbet hørte man tydelig hvem som ikke vasket hendene, og det var mange, spesielt menn. En annen ting jeg har lagt merke til, er at mange utlendinger, kvinner også, ikke gjør det. Og nå snakker vi om både tyskere, franske, italienske osv. Vet ikke om de har en annen renslighetskultur eller hva som er greia. Det er folk jeg kjenner, men jeg får meg ikke til å spørre heller. Anonymkode: 1f7ed...862 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #7 Skrevet 3. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: De med overdreven hygiene er alltid syke. Jeg vasker hendene etter at jeg har vært på do, ikke ellers. Litt bakterier er bra. Anonymkode: 7b6c1...f1a Samme her. Jeg vasker hendene etter at jeg har vært på do, stort sett. Ellers når jeg har blitt møkkete på hendene av å holdt på i hagen, bakt kaker osv. Øvrig håndvask er unødvendig! Litt bakterier bør vi omgi oss med for å holde immunforsvaret i hevd. Anonymkode: 24ee9...078 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #8 Skrevet 3. desember 2019 Fordi de er dumme. Hvis man vasker hendene etter man har vært på do, før man lager mat og etter man har vært steder som er full av folk og bakterier som treningssenteer/legekontorer/kjøpesentre/barnehager osv før man putter hendene i munnen eliminerer man mye sykdom. Anonymkode: 39868...8fe 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #9 Skrevet 3. desember 2019 Det finnes jo en gyllen middelvei da. Jeg vasker hendene etter jeg har vært på toalettet, etter jeg har kastet søpla, og dersom jeg har vært på et offentlig sted og tatt på masse forskjellig håndtak og slikt, før jeg da skal spise. Å vaske hendene før hvert eneste måltid ser jeg ingen hensikt i. Samme med når jeg lager mat. Har jeg bare sittet hjemme eller noe sånt og så skal lage mat så ser jeg ikke noe poeng i å vaske hender. Jeg er aldri syk btw. Anonymkode: 14c6e...336 2
Gjest #Rasshøl Skrevet 3. desember 2019 #10 Skrevet 3. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: De med overdreven hygiene er alltid syke. Jeg vasker hendene etter at jeg har vært på do, ikke ellers. Litt bakterier er bra. Anonymkode: 7b6c1...f1a Jeg vasker hendene 30 ganger hver dag. Bruker også antibac, etter hver håndvask, eller når jeg ikke har tilgang på vann og såpe. Jeg er aldri virus syk. Tygg på den!
visp Skrevet 3. desember 2019 #11 Skrevet 3. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: De med overdreven hygiene er alltid syke. Jeg vasker hendene etter at jeg har vært på do, ikke ellers. Litt bakterier er bra. Anonymkode: 7b6c1...f1a 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Jeg vasker hendene etter at jeg har vært på do, stort sett. Ellers når jeg har blitt møkkete på hendene av å holdt på i hagen, bakt kaker osv. Øvrig håndvask er unødvendig! Litt bakterier bør vi omgi oss med for å holde immunforsvaret i hevd. Anonymkode: 24ee9...078 Dere vasker ikke før og under matlaging? Når dere kommer hjem fra butikk, jobb, skole, buss, t-bane, tog etc. etc.etc? Du nederste: du mener at du blir møkkete på hendende av å bake kake? Du burde heller tenke at kaka ikke skal få din møkk på seg, så du burde vaske hendende først og underveis. 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #12 Skrevet 3. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: De med overdreven hygiene er alltid syke. Jeg vasker hendene etter at jeg har vært på do, ikke ellers. Litt bakterier er bra. Anonymkode: 7b6c1...f1a Da hadde alle som jobber i helsesektoren vært syke. Jeg kan ikke telle hvor mange ganger per dag jeg vasker hender. Anonymkode: 51e36...acb 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #13 Skrevet 3. desember 2019 Overraskende mange kvinner som bare gir faen. Som når man sitter på do i bås, og hører at naboen blir ferdig, og forlater rommet uten å vaske hendene. Grøss. Eller de som slår på vasken i 1,5 sekunder og skvetter litt vann på fingrene . Seriøst ... Anonymkode: 52ff1...1fa 1
Purple_Pixiedust Skrevet 3. desember 2019 #14 Skrevet 3. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Overraskende mange kvinner som bare gir faen. Som når man sitter på do i bås, og hører at naboen blir ferdig, og forlater rommet uten å vaske hendene. Grøss. Eller de som slår på vasken i 1,5 sekunder og skvetter litt vann på fingrene . Seriøst ... Anonymkode: 52ff1...1fa Er det altså mer ekkelt at kvinner er dårlig på hygiene enn menn? Eller er det mer "greit" når menn er det fordi de er jo Menn(!)? 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #15 Skrevet 3. desember 2019 Jeg har aldri sett på meg selv som en mann som er overdrevent renslig. Men jeg dusjer en gang for dagen, og vasker meg etter dobesøk, passer på at jeg ikke tar på offentlige do-dørhåndtak med direkte handkontakt. Dette ser jeg på som helt normal hygiene. Men merker jo flere ganger at mange av mine kolleger ikke på langt nær klarer å ha den samme normale hygiene. Har i mange år vært arbeidsledig så visste ikke så mye om andres rutiner her. Det er selvsagt forskjell, noen er hysteriske, men de er ihvertfall unntaket. Anonymkode: 522b2...792
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #16 Skrevet 3. desember 2019 Noen av svarene finnes i tråden her. Fryktelig ekkelt å tenke på alt folk tar i før de tar rett på maten vi skal spise. Det er nesten mer ekkelt med de som skyller hendene i kaldt vann og tror de er rene. Vi sluttet med felles såpe osv i kollektivet, og en av de gikk i flere måneder uten såpe... Anonymkode: d7450...3eb 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #17 Skrevet 3. desember 2019 Har inntrykk av at godt voksne og eldre slurver en del med håndhygiene. Svigerfar har alltid synlig skitne hender når han kommer på besøk. Må faktisk be han om å vaske seg! Ser også at besteforeldrene mine slurver. De lukter og har alltid fett og skittent hår. Ekkelt. Anonymkode: c020d...5a5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #18 Skrevet 3. desember 2019 Moren min lærte meg aldri å vaske hendene etter å ha vært på do etc. Det var bare hvis man var synlig skitten etter å ha lekt ute, at jeg fikk beskjed om å vaske meg så jeg/vi søsken ikke gikk og gned skitten på møblene hennes etc. Ikke fordi det var renslig med hensyn til hygiene og smitte osv. Når vi var på besøk hos tante, mors søster, derimot, så haglet det alltid kommandoer om å vaske hendene både titt og ofte. Etter do, etter å ha vært ute, før man spiste osv. Hun var helt hysterisk andre veien, stikk motsatt av sin søster. Merkelig. Jeg skjønte ikke dette med håndvask før jeg ble voksen, og begynte med det etter dobesøk av egen ide da. Har lagt merke til at svigermor i 70-årene ikke vasker seg etter dobesøk. Det gjorde ikke sønnen hennes heller, før jeg lærte han det da vi ble sammen og kommanderte han til å gjøre det. Utrolig ekkelt at han gikk på do og dreit, og så bare gikk rett ut etterpå etter å ha trukket ned. Ingen håndvask hverken etter tiss eller bæsj. Nå gjør han det da. Hører han gjør det automatisk nå, selv midt på natten når han må på do og tror at alle sover, så vasker han seg. Anonymkode: f2f38...4d6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #19 Skrevet 3. desember 2019 Vasker meg alltid på hendene etter å ha gått med søpla, etter å ha vært ute , før mat, før jeg lager mat eller baker, etter jeg har vært på do, etter å ha kosa med hunden. Anonymkode: da7e3...ed5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #20 Skrevet 3. desember 2019 Faen ikke rart jeg synes eldre folk kan være ekle. Jobber på et sykehjem og noen av dem rett og slett nekter. Men de fleste må minnes på flere ganger. Sånn ellers vasker jeg hendene mine hver gang jeg har tatt på noe på jobben (håndtaker osv) før jeg tar meg selv i ansiktet eller spiser mat. Har ikke vært syk på 4 år pga. "overdreven" hygiene som noen kaller det. Anonymkode: 4391d...87e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå