dennejenta Skrevet 2. desember 2019 #1 Skrevet 2. desember 2019 Hei. Jeg skal snart ta en brystreduksjon, og har derfor maange spørsmål og ting jeg lurer på. Noen her inne som har erfaring fra å ha tatt en brystreduksjon selv, hvilke forberedelser gjorde du i forkant, og hvordan var tiden etter? Skriv gjerne litt om din opplevelse, så blir jeg veldig glad! Kommer til å skrive litt mer her etterhvert som operasjon nærmer seg, vet ikke helt når tid det blir, men i januar-februar☺️
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #2 Skrevet 2. desember 2019 Følger. Skal forhåpentligvis ta til neste år. Må bare ned 8 kg først. Anonymkode: 33f9a...aaa
EmVeeJee Skrevet 2. desember 2019 #3 Skrevet 2. desember 2019 Jeg tok i 2016. Ikke angret en eneste dag! Overraskende lite vondt i etterkant. Brukte smertestillende i et par dager tror jeg. Fjernet 600 gram fra hvert bryst. Jeg tok det på et offentlig sykehus og de er ikke like opptatt av det estetiske så de fettsugde ikke under armene mine så det ser ut som jeg har to vinger, men ellers er jeg særs arrete men fornøyd!
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #4 Skrevet 2. desember 2019 Jeg ville ikke si det til noen, og ville ikke være borte fra jobb. Tror jeg tok ut ferie i et par dager. Men jeg var veldig aktiv. Reiste blant annet på flere dagers padletur rett etterpå. Det var ikke lurt. Fikk litt problem med sårene og arr deretter. Anbefaler deg derfor å ta det med ro så lenge legene sier det. Ellers ble det veldig bra. Er super fornøyd. Anonymkode: d807c...e79
dennejenta Skrevet 2. desember 2019 Forfatter #5 Skrevet 2. desember 2019 18 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville ikke si det til noen, og ville ikke være borte fra jobb. Tror jeg tok ut ferie i et par dager. Men jeg var veldig aktiv. Reiste blant annet på flere dagers padletur rett etterpå. Det var ikke lurt. Fikk litt problem med sårene og arr deretter. Anbefaler deg derfor å ta det med ro så lenge legene sier det. Ellers ble det veldig bra. Er super fornøyd. Anonymkode: d807c...e79 Tusen takk for svar. Jeg har sagt det til mine nærmeste, og ser ikke på det som en hemmelighet egentlig. Skal absolutt passe på å ta det med ro, blir bare beinøkter og rolige gåturer de første to månedene på meg. Synd du fikk litt problemer med sårene, er veldig redd for dette selv.. Men bra du er fornøyd alt i alt! Gleder meg veldig mye til å få det overstått. Kan jeg spørre hvor du tok operasjon, og når? Selv skal jeg ta på Aleris.
dennejenta Skrevet 2. desember 2019 Forfatter #6 Skrevet 2. desember 2019 26 minutter siden, EmVeeJee said: Jeg tok i 2016. Ikke angret en eneste dag! Overraskende lite vondt i etterkant. Brukte smertestillende i et par dager tror jeg. Fjernet 600 gram fra hvert bryst. Jeg tok det på et offentlig sykehus og de er ikke like opptatt av det estetiske så de fettsugde ikke under armene mine så det ser ut som jeg har to vinger, men ellers er jeg særs arrete men fornøyd! Tusen takk for svar! Så bra du er fornøyd. Blir vel noe sånt jeg skal fjerne også, tror kirurgen sa minst 400 på hver. Jeg skal ta privat, men gjennom offentlig ordning, håper de ordner slikt, men hvis ikke er det vel noe jeg skal klare å leve med. Er ikke spesielt redd for arr, tenker at det uansett er verdt det, men det er vel kanskje noe man blir mer opptatt av når operasjonen er overstått?
EmVeeJee Skrevet 2. desember 2019 #7 Skrevet 2. desember 2019 3 minutter siden, dennejenta skrev: Tusen takk for svar! Så bra du er fornøyd. Blir vel noe sånt jeg skal fjerne også, tror kirurgen sa minst 400 på hver. Jeg skal ta privat, men gjennom offentlig ordning, håper de ordner slikt, men hvis ikke er det vel noe jeg skal klare å leve med. Er ikke spesielt redd for arr, tenker at det uansett er verdt det, men det er vel kanskje noe man blir mer opptatt av når operasjonen er overstått? Jeg bryr meg ikke om arrene, men mannen min var ikke helt forberedt på de 😋 Tror det er 190 sting så du ser jo ut som et lappeteppe 😅 Og brystvortene litt annerledes fordi de er tatt av og så sydd på. Men ALT er bedre enn hvordan det var før!
dennejenta Skrevet 2. desember 2019 Forfatter #8 Skrevet 2. desember 2019 Just now, EmVeeJee said: Jeg bryr meg ikke om arrene, men mannen min var ikke helt forberedt på de 😋 Tror det er 190 sting så du ser jo ut som et lappeteppe 😅 Og brystvortene litt annerledes fordi de er tatt av og så sydd på. Men ALT er bedre enn hvordan det var før! Oi, 190 sting faktisk! Det hadde jeg ikke sett for meg. Skal gjøre så godt jeg kan for at sårene skal gro pent. Har operert og sydd i forbindelse med det før, dette er flere år siden nå og jeg må se godt etter for å se arrene, så krysser fingrene for at dette vil gro noenlunde like pent. Men som du sier, alt er bedre enn sånn som det er nå. Håper sambo er enig🙈
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #9 Skrevet 2. desember 2019 Jeg tok for 10 uker siden. Gikk veldig fint og mye mindre smerter enn jeg forventet, men det har klødd mye i etterkant. Særlig på brystvortene. Håper det avtar snart. Er stort sett fornøyd, men synes det ble litt størrelsesforskjell og skulle ønske de hadde tatt litt mer. Gikk fra G/H til D/E. Men uansett mye bedre enn før og jeg merker stor forskjell mtp nakkevondt. Anonymkode: 14ca9...624
dennejenta Skrevet 2. desember 2019 Forfatter #10 Skrevet 2. desember 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tok for 10 uker siden. Gikk veldig fint og mye mindre smerter enn jeg forventet, men det har klødd mye i etterkant. Særlig på brystvortene. Håper det avtar snart. Er stort sett fornøyd, men synes det ble litt størrelsesforskjell og skulle ønske de hadde tatt litt mer. Gikk fra G/H til D/E. Men uansett mye bedre enn før og jeg merker stor forskjell mtp nakkevondt. Anonymkode: 14ca9...624 Takk for svar! Spent selv på hvor mye de tar. Håper de tar mye, men ikke så mye at jeg blir helt puppeløs, haha. Kan jeg spørre hvor du tok operasjonen?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #11 Skrevet 4. desember 2019 På 2.12.2019 den 21.51, dennejenta skrev: Takk for svar! Spent selv på hvor mye de tar. Håper de tar mye, men ikke så mye at jeg blir helt puppeløs, haha. Kan jeg spørre hvor du tok operasjonen? Jeg ble operert ved Bærum sykehus (Vestre viken). Anonymkode: 14ca9...624
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #12 Skrevet 4. desember 2019 angrer. brystene ser rare ut og ikke naturlige. har fått arr på undersiden av brystvorten, brystvorden er for høyt oppe ble slutt med mannen, han sier at det ikke er brystene, men har en følelse av det men men Anonymkode: 33316...389
dennejenta Skrevet 4. desember 2019 Forfatter #13 Skrevet 4. desember 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: angrer. brystene ser rare ut og ikke naturlige. har fått arr på undersiden av brystvorten, brystvorden er for høyt oppe ble slutt med mannen, han sier at det ikke er brystene, men har en følelse av det men men Anonymkode: 33316...389 Så utrolig dumt at du ikke er fornøyd .. Er vel en sjanse man tar ved alle slike operasjoner, dessverre. Men for meg er egentlig alt bedre enn nakkesmerter og spenningshodepine, så tenker det er verdt det uansett. Må bare også få si at dersom kjæresten din forlot deg på grunn av de nye puppene dine, så er det hans tap, og sier mye om hvordan han er som person! Kjæresten min må bare gå om han ønsker det for å si det sånn. 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #14 Skrevet 4. desember 2019 Jeg tok det i august i år. Beste avgjørelsen jeg har tatt. Har ikke hatt vondt i det hele tatt. Fikk en Tramadol i det jeg våknet, og det var det eneste jeg trengte egentlig. Tok noen Paracet videre i noen dager, men følte egentlig ikke at jeg trengte det. Oppererte på Akademiklinikken i Oslo. Eneste tipset jeg vil gi deg er at når du skal bytte tapen første gang er det greit å ha noen i huset. Jeg gjorde det alene og ble så ufattelig dårlig, svimmel, kaldsvette, kvalm og kasta nesten opp. Etter det hjalp typen meg de to/tre neste gangene. Det er jo åpne sår, så tapen må på igjen ganske fort, og da er det greit å ha noen til å hjelpe hvis du også skulle bli dårlig. Jeg blir sjeldent dårlig av sånt, kan fint se operasjoner på TV, men er vel overveldende når det er din egen kropp og store endringer har skjedd. Lykke til! Du vil ikke angre! Anonymkode: 8c0d6...531
dennejenta Skrevet 30. januar 2020 Forfatter #15 Skrevet 30. januar 2020 Jeg skal opereres i morgen - gruer og gleder meg på en gang🙈 1
Martine16 Skrevet 10. februar 2020 #16 Skrevet 10. februar 2020 På 2.12.2019 den 16.15, AnonymBruker skrev: Følger. Skal forhåpentligvis ta til neste år. Må bare ned 8 kg først. Anonymkode: 33f9a...aaa Hvorfor må du ned? Er d en maks maks vekt?
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #17 Skrevet 10. februar 2020 1 hour ago, Martine16 said: Hvorfor må du ned? Er d en maks maks vekt? Ikke maks vekt, men maks BMI Anonymkode: 33f9a...aaa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå