Gå til innhold

Hadde du anmeldt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om du gikk tur med hunden din i bånd i nabolaget ditt, hvor det plutselig kommer en løs hund fra en hage som ikke er inngjerdet, og går til angrep på din hund. Du er oppmerksom og får din hund opp i høyden slik at det ikke blir skade på hunden din eller deg selv. 

Hadde du anmeldt hendelsen? 

Anonymkode: 1cbf5...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært ute for en lignende situasjon. Gikk ikke med min hund, men en venn sin. Fortalte ham hva som hadde skjedd, og vi valgte å ikke anmelde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke sikkert neste mann er like oppmerksom. Noe burde gjøres i hvert fall før det skjer noe skikkelig gale. Snakk med personen som eier hunden? eventuelt anmelde ja. Utrolig trist hvis det skjer noe med noen andre, og det kunne vært unngått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, The Kitten skrev:

Har vært ute for en lignende situasjon. Gikk ikke med min hund, men en venn sin. Fortalte ham hva som hadde skjedd, og vi valgte å ikke anmelde.

Hvorfor valgte dere å ikke anmelde? 

17 minutter siden, bruker_K skrev:

ikke sikkert neste mann er like oppmerksom. Noe burde gjøres i hvert fall før det skjer noe skikkelig gale. Snakk med personen som eier hunden? eventuelt anmelde ja. Utrolig trist hvis det skjer noe med noen andre, og det kunne vært unngått.

Eier kom ut og fikk tatt hunden inn etterhvert. Eier sa hunden aldri hadde gjort slikt før, og at eier var veldig lei seg over hendelsen. 

Jeg har anmeldt saken, ingenting kommer til å skje uansett sikkert, men kanskje eier gjerder inn hagen sin før den hunden gjør det samme igjen, og da blir det nok en fatal hendelse. 

Ts

Anonymkode: 1cbf5...f5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på situasjonen. Hvis en hundeeier bevisst slipper ut hunden sin uten tilsyn på en uinngjerdet tomt ville jeg vurdert anmeldelse, for det handler om sterk uaktsomhet. Hvis hunden hadde stukket av er saken en annen. Da ville jeg ikke anmeldt så lenge faktum er at ingen ble skadet, for ingen er så perfekte at intet uforutsett kan hende. 

Anonymkode: 92874...1ae

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Gikk tur med min i går og naboens kom løpende til oss, den kunne bli påkjørt så når naboen kom for å hente den sa jeg at hun måtte passe på hunden sin

Anonymkode: 99eb2...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ana0603

Den hunden høres ikke så farlig ut, hvorfor ikke snakke med eieren først?

Skjønner at det finnes de som får glede ut av å anmelde, men kontroller deg selv litt :-)

Endret av ana0603
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Ja jeg hadde anmeldt. Båndtvang gjelder for alle, og når noen tullinger skal være så fin på det og ikke ha hunden i bånd og hunden går til angrep på andre så fortjener de en anmeldelse.

Selvfølgelig snakket til eieren også. At hn kan vente seg en anmeldelse.

Endret av Kvelertak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på. Uhell kan skje, og hunden kan komme seg løs. Ville pratet med eieren av hunden først. Hvis det er tydelig at det var et uhell og eieren er lei seg for hendelsen hadde jeg selvfølgelig ikke anmeldt. 

Etter hva du skriver ts ville jeg helt klar IKKE anmeldt. 

Anonymkode: 42b16...a09

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ana0603 skrev:

Den hunden høres ikke så farlig ut, hvorfor ikke snakke med eieren først?

Skjønner at det finnes de som får glede ut av å anmelde, men kontroller deg selv litt 🙂

Kontrollere meg selv når en fremmed bikkje står å glefser til meg mens jeg hsr min hund over hodet og blokker det åpende gapet på en fremmed hund? Unnskyld meg? 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Gikk tur med min i går og naboens kom løpende til oss, den kunne bli påkjørt så når naboen kom for å hente den sa jeg at hun måtte passe på hunden sin

Anonymkode: 99eb2...567

For det var det samme som jeg spurte om eller? 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på situasjonen. Hvis en hundeeier bevisst slipper ut hunden sin uten tilsyn på en uinngjerdet tomt ville jeg vurdert anmeldelse, for det handler om sterk uaktsomhet. Hvis hunden hadde stukket av er saken en annen. Da ville jeg ikke anmeldt så lenge faktum er at ingen ble skadet, for ingen er så perfekte at intet uforutsett kan hende. 

Anonymkode: 92874...1ae

Eier sa de lekte ute i hagen med hunden løs. Hunden stakk da altså av når den så min hund. Jeg skjønner ikke hvordan saken er en annen så lenge hunden gikk etter min hund? 

Ts

Anonymkode: 1cbf5...f5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kontrollere meg selv når en fremmed bikkje står å glefser til meg mens jeg hsr min hund over hodet og blokker det åpende gapet på en fremmed hund? Unnskyld meg? 

For det var det samme som jeg spurte om eller? 

Eier sa de lekte ute i hagen med hunden løs. Hunden stakk da altså av når den så min hund. Jeg skjønner ikke hvordan saken er en annen så lenge hunden gikk etter min hund? 

Ts

Anonymkode: 1cbf5...f5b

Rart hvordan det kommer så mye tilleggs informasjon senere i tråden altså. Typisk det når svarene ikke er helt som ønsker... 

Anonymkode: 42b16...a09

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor valgte dere å ikke anmelde? 

Eier kom ut og fikk tatt hunden inn etterhvert. Eier sa hunden aldri hadde gjort slikt før, og at eier var veldig lei seg over hendelsen. 

Jeg har anmeldt saken, ingenting kommer til å skje uansett sikkert, men kanskje eier gjerder inn hagen sin før den hunden gjør det samme igjen, og da blir det nok en fatal hendelse. 

Ts

Anonymkode: 1cbf5...f5b

Vi visste ikke hvem eier var. Dette skjedde i et turområde, så hunden kom ikke fra en eiendom. 
Eier til hunden som angrep sto bare som en idiot og så på mens hunden hennes angrep. Da hunden endelig gikk tilbake til henne slo hun den med en kjepp. 🤦‍♀️ 

Angrer egentlig på at vi ikke anmelde henne for dyremishandling.

Endret av The Kitten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Rart hvordan det kommer så mye tilleggs informasjon senere i tråden altså. Typisk det når svarene ikke er helt som ønsker... 

Anonymkode: 42b16...a09

Rart hvor lite nyttig dette svaret var. 

Jeg lurte bare på hva andre hadde gjort, tenke seg til det. Om du tror på det jeg skriver eller ikke gir jeg langt blanke i. Jeg har anmeldt saken uansett, da jeg synes det er uforsvarlig å ha en slik hund løs i et nabolag med mange barn og hunder. 

Takk for meg. 

Anonymkode: 1cbf5...f5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Warrior
Akkurat nå, The Kitten skrev:

Vi visste ikke hvem eier var. Dette skjedde i et turområde, så hunden kom ikke fra en eiendom. 
Eier til hunden som angrep sto bare som en idiot og så på mens hunden hennes angrep. Da hunden endelig gikk tilbake til henne slo hun den med en kjepp. 🤦‍♀️ 

Angrer egentlig på at vi ikke anmelde henne

for dyremishandling.

Fy faen. Hadde jeg sett det der så hadde jeg klikket på eieren! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Rart hvor lite nyttig dette svaret var. 

Jeg lurte bare på hva andre hadde gjort, tenke seg til det. Om du tror på det jeg skriver eller ikke gir jeg langt blanke i. Jeg har anmeldt saken uansett, da jeg synes det er uforsvarlig å ha en slik hund løs i et nabolag med mange barn og hunder. 

Takk for meg. 

Anonymkode: 1cbf5...f5b

Hvorfor ikke heller snakke med eier og fortelle at de bør ha bånd på hunden. Og si at du vil anmelde hvis ikke de gjør det.

Anonymkode: 0b695...cce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke heller snakke med eier og fortelle at de bør ha bånd på hunden. Og si at du vil anmelde hvis ikke de gjør det.

Anonymkode: 0b695...cce

Du får gjøre det slik en gang du står en slik situasjon. Jeg spurte bare hva folk hadde gjort, ikke diskutere hvorfor man ikke bør anmelde aggressive hunder og korttenkte eiere. 

Ts

Anonymkode: 1cbf5...f5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får gjøre det slik en gang du står en slik situasjon. Jeg spurte bare hva folk hadde gjort, ikke diskutere hvorfor man ikke bør anmelde aggressive hunder og korttenkte eiere. 

Ts

Anonymkode: 1cbf5...f5b

Du spør hva folk ville gjort og det jeg svarte deg er hva jeg ville gjort. Så hvorfor spør du egentlig når du ikke er intressert i andre svar enn å anmelde!! 

Anonymkode: 0b695...cce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Eier sa de lekte ute i hagen med hunden løs. Hunden stakk da altså av når den så min hund. Jeg skjønner ikke hvordan saken er en annen så lenge hunden gikk etter min hund? 

Ts

Anonymkode: 1cbf5...f5b

Forskjellen er for det første om det er overlagt eller ikke og for det andre om noen ble skadet. 

Nå kommer det litt motstridende informasjon fra deg, for i første innlegg skrev du at eier kom ut etterhvert, mens i andre innlegg skriver du at eier er ute, så det er litt vanskelig å forholde seg til problemstillingen siden den ser ut til å endre seg. Er det en reell eller en tenkt situasjon, egentlig?

Jeg svarer i alle fall hva jeg ville gjort, basert på at jeg faktisk har opplevd det samme selv: at en hund kom brasende ut av en hage og gikk til angrep på min. Eier var faktisk ute mens dette skjedde. Jeg brølte at han fikk se til å binde bikkja si når han ikke har kontroll på den og heller ikke har inngjerding, og at hvis dette kom til å skje igjen ville jeg anmelde. Den hunden har aldri vært løs i hagen etterpå. Han fikk EN sjanse, og forsto alvoret. 

Anonymkode: 92874...1ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde anmeldt, tenk om det hadde vært et barn.

Anonymkode: e6aed...751

Hvorfor skal det argumentet ALLTID brukes når det er snakk om hunder som angriper? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...