Gå til innhold

Barnefordelingssak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, hvis dere har hatt en avtale fra før som har vært ok og du eller den nedre ønsker mer så er ikke systemet slik at de legger til rette for det, hvis den andre parten motsetter seg det. Systemet er opptatt av at den ene skal gi seg litt og den andre litt, slik at det blir inngått forlik i stede for rettsak. 

Anonymkode: 09926...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er midt oppi en sak som har endt i hovedforhandling etter 2 år med rettsforberedende møter. Hva lurer du på?

Anonymkode: f322e...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er midt oppi en sak som har endt i hovedforhandling etter 2 år med rettsforberedende møter. Hva lurer du på?

Anonymkode: f322e...0d0

To år med rettsforberedene møter, hvorfor tok det så lang tid? 

Hvordan opplevde du prosessen og sakkyndig? 

Hvor gamle var barna og hva ble utfallet? 

Hvordan klarte du deg i denne prosessen?

Anonymkode: 07e98...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen barnefordelingssaker er like.  Hva er bakgrunn og situasjon? 

Rettens basis er å sørge for at barnas rett til å bli kjent og ha samvær med begge sine foreldre blir overholdt så langt det er mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på runde 4 på 8 år. Har nok av erfaring. Utfallet blir aldri slik man ønsker, ingen vinner. Alle sakene er forskjellige, alle dommere er forskjellige, alle sakkyndige er forskjellige osv osv.

 

Mange momenter å ta i betrakting i slike saker.

Om du blar deg litt nedover innen temaene i barn og familie, finner du mange tråder om det allerede.

Anonymkode: ec98b...5f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

To år med rettsforberedene møter, hvorfor tok det så lang tid? 

Hvordan opplevde du prosessen og sakkyndig? 

Hvor gamle var barna og hva ble utfallet? 

Hvordan klarte du deg i denne prosessen?

Anonymkode: 07e98...f53

Saksforberedende møter tar lang tid bf-saker fordi det anses som best for barnet hvis partene blir enige. Det er ofte uheldig for samarbeidet med dom.

Anonymkode: 2dc85...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er på runde 4 på 8 år. Har nok av erfaring. Utfallet blir aldri slik man ønsker, ingen vinner. Alle sakene er forskjellige, alle dommere er forskjellige, alle sakkyndige er forskjellige osv osv.

 

Mange momenter å ta i betrakting i slike saker.

Om du blar deg litt nedover innen temaene i barn og familie, finner du mange tråder om det allerede.

Anonymkode: ec98b...5f3

Huff, er ikke dette veldig dyrt? Hvordan kan være på runde 4? Er ikke en dom gjeldende, det må vel komme inn nye momenter som tilsier ny behandling?

ser ikke så mange tråder om barnefordeling av relevanse. 

Har dere vært misfornøyd med sakkyndig? Noen dere ikke anbefaler som er svake?

 

Anonymkode: 07e98...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tok det 2 år med møter og endte i forlik. Var rolig i ca. 1 år etter på og så startet samme visa. Ser for meg ny sak neste år. Helt tragisk at mødre kan gjemme seg bak status som mor. 

Anonymkode: 09926...b50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, er ikke dette veldig dyrt? Hvordan kan være på runde 4? Er ikke en dom gjeldende, det må vel komme inn nye momenter som tilsier ny behandling?

ser ikke så mange tråder om barnefordeling av relevanse. 

Har dere vært misfornøyd med sakkyndig? Noen dere ikke anbefaler som er svake?

 

Anonymkode: 07e98...f53

Det er bare for eksen å saksøke for forskjellige grunner. Samvær er en sak, hovedomsorgen en annen. Retten må ta alle søksmåll alvorlig... Så snart eksen bryter et forlik (alle har endt med det), går det noen måneder så kommer innkalling til familievernkontoret for å få attesten for å saksøke.

Og jo, det er fryktelig dyrt. Blir dårlig med ferier for å si det sånn.

Eksen vet jeg var meget misfornøyd med den første sakkyndige. Den siste sakkyndig vet jeg ikke hva eksen mener om.

Sakkyndige er forskjellige. Prøvd å google vedkommende? Det er ganske mange rundt i landet. Hvor holder du til?

Anonymkode: ec98b...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte nermere 200.000 på de 2 årene, uten rettsak. Mor hadde fri rettshjelp, men har ikke så mye og si i vårt tilfelle. Neste gang må hun betale selv, men begge sider har nok penger.

Hadde lett brukt 1. Mill på at barna som er oppi dette hadde fått påtvunget samtaler, som mor ikke kunne sagt til nei til, for å forebygge psykiske belastninger og alt som hører med ved å delta i voksenkonflikter ect. 

Skjønner ikke mennesker som bruker barn som makt. Sosiopater hele gjengen. 

Anonymkode: 09926...b50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare for eksen å saksøke for forskjellige grunner. Samvær er en sak, hovedomsorgen en annen. Retten må ta alle søksmåll alvorlig... Så snart eksen bryter et forlik (alle har endt med det), går det noen måneder så kommer innkalling til familievernkontoret for å få attesten for å saksøke.

Og jo, det er fryktelig dyrt. Blir dårlig med ferier for å si det sånn.

Eksen vet jeg var meget misfornøyd med den første sakkyndige. Den siste sakkyndig vet jeg ikke hva eksen mener om.

Sakkyndige er forskjellige. Prøvd å google vedkommende? Det er ganske mange rundt i landet. Hvor holder du til?

Anonymkode: ec98b...5f3

Holder til i Oslo-området. Veldig lite fornøyd med sakkyndig her. 

Blir det ikke dyrt for eksen også? At han kan holde på sånn, skaper jo konstant stress for dere og barna. Han burde i hvert fall betalt saken deres når han skal holde på sånn. 

Anonymkode: 07e98...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Holder til i Oslo-området. Veldig lite fornøyd med sakkyndig her. 

Blir det ikke dyrt for eksen også? At han kan holde på sånn, skaper jo konstant stress for dere og barna. Han burde i hvert fall betalt saken deres når han skal holde på sånn. 

Anonymkode: 07e98...f53

Har hørt om ett par stykker i oslo-området. Det er visst ei der som kan virke temmelig radikal, men som i grunn er ganske god og overrasker.

Holder ikke til i det området selv.

Eksen har pengesterke foreldre som betaler gledelig for 'gildet'. Ja, det er utrolig at han får lov til å drive på. Han har også til gode å 'vinne'. Det er ikke måte på hva man har gjort for å tilfredstille både han og retten, men så snart en runde er over går det maks 2 mnd så bryter han avtalene. Pga alt presset han har utøvd over så lang tid, så tar barna avstand fra han og ønsker mindre og mindre å ha med han å gjøre. MEN, det er jo selvsagt min feil. Jeg bedriver jo PAS (foreldrefiendtliggjøring) og samværsabotasje og vil i fremtiden også utøve vold for jeg vil ikke klare å takle barna når de kommer i tenårene osv osv

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

HVordan har samarbeidet blitt etter dom?

Anonymkode: 07e98...f53

Ingen endring. Vanskelig å samarbeide med en som nekter å høre på hva jeg sier om barna, for han kjenner de langt bedre enn meg og ser tvers gjennom meg (hans ord)  🙄

Anonymkode: ec98b...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2019 den 21.54, AnonymBruker skrev:

Har hørt om ett par stykker i oslo-området. Det er visst ei der som kan virke temmelig radikal, men som i grunn er ganske god og overrasker.

Holder ikke til i det området selv.

Eksen har pengesterke foreldre som betaler gledelig for 'gildet'. Ja, det er utrolig at han får lov til å drive på. Han har også til gode å 'vinne'. Det er ikke måte på hva man har gjort for å tilfredstille både han og retten, men så snart en runde er over går det maks 2 mnd så bryter han avtalene. Pga alt presset han har utøvd over så lang tid, så tar barna avstand fra han og ønsker mindre og mindre å ha med han å gjøre. MEN, det er jo selvsagt min feil. Jeg bedriver jo PAS (foreldrefiendtliggjøring) og samværsabotasje og vil i fremtiden også utøve vold for jeg vil ikke klare å takle barna når de kommer i tenårene osv osv

Ingen endring. Vanskelig å samarbeide med en som nekter å høre på hva jeg sier om barna, for han kjenner de langt bedre enn meg og ser tvers gjennom meg (hans ord)  🙄

Anonymkode: ec98b...5f3

Huff, frykter også at jeg ender opp slik. Har også en eks med pengesterke foreldre og han har mer enn nok selv også til å bare kjøre på.

hvordan var det å være i hovedforhandling? Ble det ikke inngått noe rettsforlik? Men du vant alle gangene? Hvordan klarer du deg å holde deg på matta og ikke fyre løs mot ham?

har en veldig farsvennelig sakkyndig som vil at far skal ha mest mulig samvær, selv om barnet er lite. Sjokkerende hvor dårlige enkelte sakkyndige er. 

Anonymkode: 07e98...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har dårlige erfaringer med barnefordelingssaker?

Anonymkode: 07e98...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har dårlige erfaringer med barnefordelingssaker?

Anonymkode: 07e98...f53

Ja, de bryr seg ikke om barna. De gidder ikke å gå inn i dybden 

Anonymkode: 09926...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2019 den 23.39, AnonymBruker skrev:

Ja, de bryr seg ikke om barna. De gidder ikke å gå inn i dybden 

Anonymkode: 09926...b50

Ja, det er helt forferdelig hvordan slike saker behandles, virkelig overflatebehandling uten å ta hensyn til hva som er best for barnet. Det er helt utrolig.

Anonymkode: 07e98...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...