Gå til innhold

Tips og råd til å få bort denne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hater magen min. Den har gått gjennom 3 svangerskap, og er desverre ikke helt sånn jeg vil ha den. Jeg drømmer ikke om six-pack eller noe sånt, men en flatere mage som ikke henger sånn. Jeg er lei av å hate kroppen min, og vil derfor gjøre noe med dette nå. Men jeg sliter med å motivere meg til å trene. Har dere noen konkrete tips til øvelser og/eller kosthold som kan hjelpe meg i gang her? 😊 Håper KG tåler disse bildene 🙈

IMG_20191202_091452.jpg

IMG_20191202_091650.jpg

Anonymkode: 31307...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Invester penger i en god personlig trener som kan hjelpe og oppmuntre deg den første tiden. Må ikke bli dyrt og du trenger ikke en pt hele tiden, bare de første gangene så dere kan gå igjennom kostholdsplan og trening som som passer for dine mål. Det er mine råd, men håper flere her kommer med gode råd. Lykke til videre❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har for mye løs hud til at den trekker seg sammen. Jeg hadde det samme etter tre barn. Brukte Pt (3 ganger i uken + to egentreninger og matplan) og ble godt trent men det forsvinner ikke. Tok mageplastikk, det er det eneste som kan fjerne en slik mage. Så fornøyd, strøken lekker mage.

Anonymkode: a566d...072

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har for mye løs hud til at den trekker seg sammen. Jeg hadde det samme etter tre barn. Brukte Pt (3 ganger i uken + to egentreninger og matplan) og ble godt trent men det forsvinner ikke. Tok mageplastikk, det er det eneste som kan fjerne en slik mage. Så fornøyd, strøken lekker mage.

Anonymkode: a566d...072

Ja jeg har vært inne på tanken om mageplastikk. Men det er så utrolig dyrt 😣 jeg trener gratis på jobb, så da prøver jeg ut det først

Anonymkode: 31307...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok prioritert tung styrketrening. Så et skikkelig kostholdt uten NOE form for godteri, alkohol etc.

Du får strammet huden litt med trening, men ikke så mye at den magen der blir stram.

Å føde barn kan by på store plager etterpå, så er viktig å tenke får man velger det.

Anonymkode: ba9bd...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til lege! Hør om du kan få dekket mageplastikk. 

Anonymkode: 0986d...c3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har vært inne på tanken om mageplastikk. Men det er så utrolig dyrt 😣 jeg trener gratis på jobb, så da prøver jeg ut det først

Anonymkode: 31307...fb7

Du skal vel kunne få det dekket? Hør med legen så fort som mulig, ikke vent! Får du det dekket så er det litt ventetid, men da er du ihverfall i gang og enda nærmere drømmehagen din.

Endret av wintergirl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har for mye løs hud til at den trekker seg sammen. Jeg hadde det samme etter tre barn. Brukte Pt (3 ganger i uken + to egentreninger og matplan) og ble godt trent men det forsvinner ikke. Tok mageplastikk, det er det eneste som kan fjerne en slik mage. Så fornøyd, strøken lekker mage.

Anonymkode: a566d...072

Fikk du det dekket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville nok prioritert tung styrketrening. Så et skikkelig kostholdt uten NOE form for godteri, alkohol etc.

Du får strammet huden litt med trening, men ikke så mye at den magen der blir stram.

Å føde barn kan by på store plager etterpå, så er viktig å tenke får man velger det.

Anonymkode: ba9bd...a9c

Skikkelig solstråle du. 

Anonymkode: 31307...fb7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, wintergirl skrev:

Du skal vel kunne få det dekket? Hør med legen så fort som mulig, ikke vent! Får du det dekket så er det litt ventetid, men da er du ihverfall i gang og enda nærmere drømmehagen din.

Trodde ikke de dekket kosmetiske inngrep lengre 🤔

Anonymkode: 31307...fb7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snorkfrøken36

Hei trådstarter. Du, jeg har akk samme mage. 3 barn og det er så innmari lite motiverende trene. Men, tren alikevel, sjekk deg selv om du har sterk nok bekkenbunn og kjerne muskulatur. Før du begynner med msgetrening osv. Men kom deg ut, få opp pulsen og kom i form, mage eller ikke. Du vil føle deg sååå utrolig mye bedre uansett. Send meg gjerne en pm, kanskje vi kan støtte hverandre i  kampen mot magehenget og finne en måte godta oss selv på🥰🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå ned litt i vekt og trene styrketrening vil nok hjelpe en god del 😊 kanskje du kan skaffe deg en PT som kan hjelpe deg med øvelser og motivasjonsteknikker i startfasen?

Anonymkode: 4be46...662

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skikkelig solstråle du. 

Anonymkode: 31307...fb7

Jeg svarte jo riktig. Er lov å tenke før man får x-antall barn. Det er svært belastende for kroppen å gå gravid, samt å føde.

Det vet jeg alt om  🙂 Jeg var godt trent før(nå også) jeg ble gravid, så for min del synes det knappt på kroppen, vaginal fødsel 2 ganger uten mye revning.

Anonymkode: ba9bd...a9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.12.2019 den 9.17, AnonymBruker skrev:

Jeg hater magen min. Den har gått gjennom 3 svangerskap, og er desverre ikke helt sånn jeg vil ha den. Jeg drømmer ikke om six-pack eller noe sånt, men en flatere mage som ikke henger sånn. Jeg er lei av å hate kroppen min, og vil derfor gjøre noe med dette nå. Men jeg sliter med å motivere meg til å trene. Har dere noen konkrete tips til øvelser og/eller kosthold som kan hjelpe meg i gang her? 😊 Håper KG tåler disse bildene 🙈

IMG_20191202_091452.jpg

IMG_20191202_091650.jpg

Anonymkode: 31307...fb7

Det er ikke umulig at det kan bli en del bedre av å endre kroppsammensetningen, og få bort litt underhudsfett. Erfaringsmessig, så kan en slik livsstilsendring gjøre ganske mye med kroppen, og det er ikke helt umulig at huden også trekker seg mer sammen når du mister mer fett og holder det sånn over tid. Det er jo ikke bare løs hud du har så ny kan skje med bare å kvitte seg med litt underhudsfett og få mer muskler på de riktige stedene. 

Jeg tror med tanke du har om deg selv nå at det vil re verdt det. Men det krever dedikasjon til å gjøre endringen som skal til, og du bør finne en god online coach. Ikke en sånn senter PT. Det du trenger er noen som er gode på å sette opp bra kosthold, og trening. Så må du gjennomføre selv. 

Å betale for å ha en eller annen brøleape som teller repetisjonene dine er totalt borkastet. Skal man outsource er det viktig å sette ut de tingene andre er bedre på - så kan du telle reps og løfte vektene selv.

Skulle du ikke bli fornøyd med dette, noe jeg tror du vil bli - så skyldes det eventuelt løs hud som ikke strammes opp, og da har du et bedre utgangspunkt for å få det dekket etter p ha tatt tak i problemet selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde slik mage selv etter to svangerskap. Nå er yngste snart tre og jeg har i løpet av det siste året tatt av meg 10 kilo. Jeg har tellet kalorier og trent styrke i stua med kettlebells. Før var jeg livredd for at det skulle være mye løs hud, men jeg har gått ned sakte nok og med fokus på styrketrening slik at det magen ser faktisk ganske allright ut nå. Det er bittelitt heng nederst, men har fremdeles 5-7 kilo til som skal av så håper det reduseres enda litt til. 

Så det er ikke umulig å ordne på magen uten operasjon😊

Anonymkode: 0e502...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du klar for å trene? Har du tid eller mulighet til å ordne deg tid til å trene jevnlig, med en ny livsstil?

Anbefaler deg å investere i en PT-time der du får skreddersydd ett eller to program som kan bidra for å nå dine mål. Én time med pt kan spare deg for veldig mye unødvendig treningstid, med rette øvelser.

Tre dager i uka med styrke og én med kondisjon, 8 timer i uken som er dine til å investere i ny energi, bedre holdning og på sikt mindre mage. Anbefaler mer styrke, slik at du ikke går ned i vekt for fort. Om så, rekker ikke huden trekke seg sammen godt nok.

Nummer to: mat (!) Det er her du fort vil merke bedre energi, myk og ren hud, bedre humør og på sikt endret kroppsfasong. Brokkoli, spinat, gulrøtter, avokado og masse vann burde bli en del av det daglige matinntaket. Unngå sukker, pasta, ost (parmesan og cottage cheese er innenfor), mel og annen det mat. Endre kostholdet ditt og vær streng med det. "Lov å unne seg én dag i uka" er en dårlig mentalitet som gjør det enkelt å sprekke og gå tilbake til gamle vaner. 

Du må ville dette for å klare det. Jeg har vært der et halvt år, og det er SÅ verdt strevet! 

Lykke til! Og vit at du uansett har født tre barn, du er en helt. ❤ Du er heldig som har fått muligheten til å bære frem barn. Ikke har kroppen din, den har gjort deg til mamma for tre hjerter. 

Anonymkode: c8263...c42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 2.12.2019 den 19.17, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte jo riktig. Er lov å tenke før man får x-antall barn. Det er svært belastende for kroppen å gå gravid, samt å føde.

Det vet jeg alt om  🙂 Jeg var godt trent før(nå også) jeg ble gravid, så for min del synes det knappt på kroppen, vaginal fødsel 2 ganger uten mye revning.

Anonymkode: ba9bd...a9c

Men nå er det vel helst sånn at når man tar valg for livet ,som det å få barn er, så er ikke «hvordan vil jeg se ut etter svangerskap nr 2» det som ligger lengst fremme. Jeg håper hvert fall ikke det. En stram kropp er forgjengelig, barn er for livet. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2019 den 19.17, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte jo riktig. Er lov å tenke før man får x-antall barn. Det er svært belastende for kroppen å gå gravid, samt å føde.

Det vet jeg alt om  🙂 Jeg var godt trent før(nå også) jeg ble gravid, så for min del synes det knappt på kroppen, vaginal fødsel 2 ganger uten mye revning.

Anonymkode: ba9bd...a9c

Er det deg, Caroline? Eller kanskje mannen din med enda et alias?

Anonymkode: 0ae65...eb2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2019 den 15.37, AnonymBruker skrev:

Trodde ikke de dekket kosmetiske inngrep lengre 🤔

Anonymkode: 31307...fb7

Om henget er stort nok så det gir fysiske plager som sår og sopp så kan man få det dekket. 

Anonymkode: dbb26...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...