AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #1 Skrevet 1. desember 2019 På forhånd så beklager jeg for mye skrivefeil.. og ikke minst komma og punktum. jeg jobber med barn. Dette er en jobb jeg ELSKER, selv om det kan tappe meg for energi. Jeg tåler å være sliten etter jobb og jeg tåler litt tøffe perioder. Men dette her føles veldig annerledes ut enn åssen jeg har hatt det før. Har ikke følt meg som meg selv i det siste. Jeg er vanligvis veldig spruddlene og energisk på jobb. Men i de siste ca 4 mnd så syns jeg alt bare har gått downhill. Jeg stresser meg igjennom hele arbeidsdagen og føler at jeg ikke får noen ting gjort. Jeg føler at jeg gjør en elendig jobb... Jeg klarer ikke å legge fra meg ting som skjer på jobb, på jobb. Jeg tenker på det mye av løpet av dagen, men spesielt mye før jeg skal sove. Jeg klarer alltid å sovne til slutt, og jeg sovner ikke så seint. Men alltid med en sånn uggen følelse med masse bekymringer. Det er akuratt som om jeg stresser om neste dag allerede kvelden før.. jeg føler meg like sliten neste dag samme hvor mange timer jeg sover. Når jeg er ferdig på jobb så må jeg ofte legge meg fordi jeg er helt skutt. Da kan jeg sove i 1-2 timer. I tilleg til at jeg legger meg 22:00 og sovner rundt 23. Føles nesten ut som at jeg sover bort livet mitt. Jeg har byttet ut hobbyer jeg er kjempe glad i med å sove. I dag fikk jeg besøk av ei fra jobb, og vi gjorde forberedelser til noe hyggelig vi tenkte å gjøre for barna i morgen. Men midt i hele prosjektet så løper jeg på do for å kaste opp. Jeg kastet bare opp 1 gang og jeg har sterk tvil på at det er omgangssyken når det bare var en gang og jeg ikke har noen andre symptomer. Jeg skriver ikke det her for å få sympati. Men jeg er helt rådvill og jeg greier ikke tanken på å fortsette å ha det sånn her.. fikk ikke satt ord på alt Men da hadde det her blitt en novelle.. Er det noen der ute som kjenner seg igjen eller har noen råd ? Hva burde jeg gjøre ? Setter pris på alle tips. Tusen takk Anonymkode: 22351...62a 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #2 Skrevet 1. desember 2019 Ja, kjenner meg igjen. Får like symptomer når jeg er veldig stresset og det er mye som skjer i livet mitt. Fikk det sjekket av lege sist det ble virkelig ille og fikk "bekreftet" at det var stess (man får selvfølgelig ikke utelukket alt, men er heldigigvis bedre nå etter at jeg prøvde å fokusere på å bli bedre ift det). Vet ikke om det er slik for deg og men stress og andre følelser kan ofte ha stor betydning for hvordan man og føler seg fysisk. Vil råde deg til å oppsøke lege om det blir verre eller vedvarer i alle fall. Anonymkode: e2a15...8a0 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #3 Skrevet 1. desember 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, kjenner meg igjen. Får like symptomer når jeg er veldig stresset og det er mye som skjer i livet mitt. Fikk det sjekket av lege sist det ble virkelig ille og fikk "bekreftet" at det var stess (man får selvfølgelig ikke utelukket alt, men er heldigigvis bedre nå etter at jeg prøvde å fokusere på å bli bedre ift det). Vet ikke om det er slik for deg og men stress og andre følelser kan ofte ha stor betydning for hvordan man og føler seg fysisk. Vil råde deg til å oppsøke lege om det blir verre eller vedvarer i alle fall. Anonymkode: Jeg har vurdert å oppsøke lege en stund men kvier meg veldig.. redd for at jeg overdriver eller ikke blir trodd på.. hva rådet legen deg til å gjøre ? Må ikke svare om det er for personlig. Tusen takk uansett. Setter veldig pris på det. Anonymkode: 22351...62a
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #4 Skrevet 1. desember 2019 Du bruker fritida på å jobbe og er i ferd med å bli utbrendt. Stopp før det er for sent. Fokuser på andre ting enn jobb når du har fri. Anonymkode: a2617...b4b 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #5 Skrevet 2. desember 2019 Ta det opp med leder på jobben din og hør om det er mulig å se på arbeidsoppgavene dine en periode, slik at du evt kan forebygge en sykemelding. Anonymkode: 53f3b...e52
Gjest miaw Skrevet 2. desember 2019 #6 Skrevet 2. desember 2019 Jeg kjenner meg igjen. Jeg jobber også med barn, og er veldig glad i jobben min. Men det kan være så utmattende til tider. Noen ganger føler jeg meg helt "tom" når jeg kommer hjem, og må bruke noen timer på å hente meg inn igjen. Heldigvis er det sånn bare i noen perioder. Ta de fysiske tegnene på alvor! Kroppen din prøver å fortelle deg noe, sannsynligvis at du må roe ned.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #7 Skrevet 5. desember 2019 Tusen hjertelig takk for alle gode tips. ♡ har vært en tur hos legen og tror jeg kommer til å få god hjelp fremover. Anonymkode: 22351...62a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå