Gå til innhold

Støv av strikking?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har begynt å strikke og samtidig merker jeg allergien godt fortiden. Og nå lurer jeg på om det støver mye av strikking? Er det noe garn som støver mer enn andre? 

Anonymkode: 446b2...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil jo komme fiber fra garnet du bruker. Alpakka, mohair og andre løst spunnet tråd vil nok gi fra seg mer hår enn ull. 

Anonymkode: 2a9dd...b29

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alpakka jeg føler støver mest ja. Strikket noe i alpakka og var dårlig. Strikka så noe i ren og litt grov ull, og det gikk bra. Men strikker alpakka nå. Så ergo disse tankene nå. Aldri hørt om noen som er allergisk mot å strikke 😂 

Anonymkode: 446b2...e18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å alpakka især støver ja..! Oppfatter meg egentlig ikke som allergisk til vanlig, og kan helt fint bruke plagg i alpakka - men - blir ‘forkjøla’ med rennende nese og kløe i øya hver gang jeg prøver å strikke av det.

Nå unngår jeg mohair og alpakka, det meste annet går greit. Større plagg strikkes helst i merinoull, rett og slett fordi opplever at det støver minst.

 

PS. har du laptop ved siden av deg mens du strikker? De kan bli så fulle av strikkestøv at tar knekken på hovedkort/batteri... Støvsug evt

Anonymkode: 2640a...333

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er alpakka jeg føler støver mest ja. Strikket noe i alpakka og var dårlig. Strikka så noe i ren og litt grov ull, og det gikk bra. Men strikker alpakka nå. Så ergo disse tankene nå. Aldri hørt om noen som er allergisk mot å strikke 😂 

Anonymkode: 446b2...e18

 

På et strikkeforum for noen år siden delte ei bilde av seg selv som satt og strikka alpakkagarn til ei venninne - med støvmaske og svømmebriller, finnes alltids ei rå 😜 🤣

Anonymkode: 2640a...333

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha det er såpass ja. Ja for jeg har følt meg forkjøla. Og først nå har jeg skjønt at det kan være garn, og spesielt alpakka 😂 takk. 
Strikker årets tredje genser i alpakka. Jeg skal tilbake til norsk og islandsk ull fra og med nå! 

Anonymkode: 446b2...e18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dobbler dosen med allergimedisin når jeg strikker med alpakka 😂 etter avtale med  legen altså. Det går fint å gå med plaggene, men å strikke de er et lite helvete.

Mohair er enda verre, så det holder jeg meg unna, det kan jeg forøvrig heller ikke gå med. Hele kroppen klør 🙄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Skogkløver skrev:

Jeg dobbler dosen med allergimedisin når jeg strikker med alpakka 😂 etter avtale med  legen altså. Det går fint å gå med plaggene, men å strikke de er et lite helvete.

Mohair er enda verre, så det holder jeg meg unna, det kan jeg forøvrig heller ikke gå med. Hele kroppen klør 🙄

Takk. Jeg droppa allergimedisin da jeg tok opp strikkepinnene og alt ble tull. Var redd det var noe annet her. Godt jeg snart er ferdig med alpakkagenseren 😂

Anonymkode: 446b2...e18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...