AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #1 Skrevet 1. desember 2019 hei. skal på ferie i jula, til mexico. gruer meg sinnsykt og har egentlig ikke lyst til å dra. samt at jeg kommer til å være flere uker uten behandler/legen min.. har drevet og undersøkt litt og virker som det er en del angstmedisiner der som er mulig å skaffe uten resept. burde jeg spørre legen min om det mulig å få noen medisiner bare for ferien for sikkerhets skyld, fortelle om planene for hva jeg skal kjøpe der, eller bare ikke si noe om det? er det noe jeg kan gjøre for å grue meg mindre? skal være med familie, noe som alltid får meg lenger ned i gropen, og jeg blir mer ustabil av å ikke ha noen fast rutine å holde meg til Anonymkode: d11d1...35d
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #2 Skrevet 1. desember 2019 Få legen din til å skrive ut medisiner her i Norge som du kan ta med deg. Kan være veldig godt for deg å komme deg litt bort, se noe annet, få nye inntrykk og opplevelser og få pause fra hele psykolog verden Anonymkode: 828dd...e9c
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #3 Skrevet 1. desember 2019 Prøv å gled deg over det du skal oppleve. Søk på nettet om steder du har lyst å besøke, ting du vil oppleve Anonymkode: 828dd...e9c
isw Skrevet 1. desember 2019 #4 Skrevet 1. desember 2019 En del land i Sør og Mellom-amerika har litt andre regler for reseptbelagte medisiner enn i Norge. Det er apoteket som er primærhelsetjenesten og farmasøyt skriver ut medisinen direkte. Jeg ville ikke kjøpt angstdempende/benzodiazepiner der. Jeg synes disse bør brukes i samråd med norsk lege. Hvis du tar slike medisiner uten resept med deg tilbake til Norge og blir tatt i tollen risikerer du dessuten straff.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #5 Skrevet 1. desember 2019 Du skal ikke prøve deg på noen egenforskrivning av lokalt tilgjengelige medikamenter i utlandet. Snakk´med legen din. Han kan skrive ut det du trenger, og hjelpe deg med papirarbeidet du trenger for å få medikamentene trygt over landegrenser til du er tilbake igjen. Hvorfor skal du endre medikasjon fordi du oppholder deg i utlandet? Legen din skal følge deg opp systematisk over tid. Du fratar ham den jobben (og oversikten over din helse) - men ikke ansvaret - ved det du planlegger. Det er uforsvarlig, og skaper problemer både for deg og legen. Og som andre har påpekt: Du har ikke lov til å ta med deg noen lokalt kjøpte legemidler tilbake, og kan få alvorlige juridiske problemer om du blir stoppet med noe slikt. Du risikerer å gjøre vondt verre ved å begynne å eksperimentere med andre medikamenter i utlandet. Det fraråder jeg på det aller sterkeste! Anonymkode: 64f09...3e7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå