AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #1 Skrevet 1. desember 2019 Hvor høy imdb rating bør en film ha for at du skal gidde å se den? Selv har jeg ca 6.0 som minstekrav, med mindre filmen er av spesiell interesse pga sjanger eller noe Anonymkode: b043f...4d8 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #2 Skrevet 1. desember 2019 Jeg har minstekrav på minimum 7,0. Såpass må det være. 6'ere er som regel ikke særlig bra. Med få unntak visstnok. Anonymkode: 087ed...901 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #3 Skrevet 1. desember 2019 Det er sjelden jeg gidder bruke tid på noe som har fått under 7, med mindre det er ett eller annet som gjør den ekstra interessant. Anonymkode: be8fe...8d5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #4 Skrevet 1. desember 2019 Det bryr jeg meg absolutt nada om. Har sett fine filmer som har fått totalslakt på imdb og andre steder. Anonymkode: eb013...542 10
rebony Skrevet 1. desember 2019 #5 Skrevet 1. desember 2019 Hvis det er en fredagskveld og jeg vil se en ordentlig bra film med samboer mens vi spiser middag velger vi aldri noe under 7.0. Men hender det frister med latterlig dårlige filmer på en søndag også, så da tar jeg gjerne alt helt ned til 4.0. Nå er ikke jeg særlig kresen på filmer og synes selv de veldig dårlige kan være spennende å se på. 7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #6 Skrevet 1. desember 2019 Sjeldent jeg går inn for å se rating FØR jeg ser film nå lenger. Går gjerne inn for å rate etter jeg har sett filmen. Føler meg virkelig som en del av saueflokken siden jeg føler alle mine ratings ligger på snittet, med noen unntak selvsagt. Anonymkode: ea79e...0e1 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #7 Skrevet 1. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor høy imdb rating bør en film ha for at du skal gidde å se den? Selv har jeg ca 6.0 som minstekrav, med mindre filmen er av spesiell interesse pga sjanger eller noe Anonymkode: b043f...4d8 Jeg gir selvfølgelig blanke pokker i hva noen på IMDB mener om noe som helst!! Jeg ser på en film eller TV-serie og skaper min egen mening om det jeg følger med på. I motsetning til andre mennesker som lar andre mennesker fortelle hva som viss nok skal være "bra" eller ikke. Anonymkode: 6091c...78b 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #8 Skrevet 1. desember 2019 Det kommer an på sjangeren. En del filmer får lav IMDB-score fordi de som gir karakter ikke liker sjangeren. Anonymkode: 37617...b30 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #9 Skrevet 1. desember 2019 23 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg gir selvfølgelig blanke pokker i hva noen på IMDB mener om noe som helst!! Jeg ser på en film eller TV-serie og skaper min egen mening om det jeg følger med på. I motsetning til andre mennesker som lar andre mennesker fortelle hva som viss nok skal være "bra" eller ikke. Anonymkode: 6091c...78b Jeg bryr meg fordi det er en veldig stor korreksjon mellom imdb rating og hvor bra jeg selv synes en film er i de aller fleste tilfeller. Ikke fordi jeg føler det er status å se filmer med høy rating 🙂 Anonymkode: b043f...4d8 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #10 Skrevet 1. desember 2019 Avhenger av sjanger og tema. Har egentlig sluttet å bruke IMDB og gått over til RT. Leser av og til de brukergenererte anmeldelsene på IMDB for å få et inntrykk av hvem filmene/TV-seriene er laget for. Anonymkode: 5ca0b...dc2 1
Djækklåsst Skrevet 1. desember 2019 #11 Skrevet 1. desember 2019 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor høy imdb rating bør en film ha for at du skal gidde å se den? Selv har jeg ca 6.0 som minstekrav, med mindre filmen er av spesiell interesse pga sjanger eller noe Anonymkode: b043f...4d8 6,0? Gjennomsnittsscoren er vel 6,5 eller deromkring (snittet 6,4 og medianen 6,6 i følge en nettside). Under 7 er uaktuelt, helst bør deg faktisk være over 8 for at det skal være severdig, men finnes sikkert noe brukbart mellom 7 og 8 også. Endret 1. desember 2019 av Djækklåsst
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #12 Skrevet 1. desember 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gir selvfølgelig blanke pokker i hva noen på IMDB mener om noe som helst!! Jeg ser på en film eller TV-serie og skaper min egen mening om det jeg følger med på. I motsetning til andre mennesker som lar andre mennesker fortelle hva som viss nok skal være "bra" eller ikke. Anonymkode: 6091c...78b Enig med deg. Bryr meg ikke hva de på IMDB måtte mene om filmer Anonymkode: 53185...3a2 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #13 Skrevet 1. desember 2019 En film kan jeg se uten at ratingen er spesielt høy, noen ganger vil jeg se noe totalt ukrevende som bare er underholdning. Men serier gidder jeg ikke begynne på uten at de er over 7.0 i rating, helst rundt 8. Anonymkode: ae36d...983
Jadzia Skrevet 1. desember 2019 #14 Skrevet 1. desember 2019 Jeg driter i hva andre måtte mene, jeg vil danne min egen mening. Høres konseptet ok ut, så ser jeg det. Noen ganger er jeg veldig enig med "terningkastene" på imdb, andre ganger dypt uenig, både den ene og andre veien. 4
Djækklåsst Skrevet 1. desember 2019 #15 Skrevet 1. desember 2019 3 timer siden, Jadzia skrev: Jeg driter i hva andre måtte mene, jeg vil danne min egen mening. Høres konseptet ok ut, så ser jeg det. Noen ganger er jeg veldig enig med "terningkastene" på imdb, andre ganger dypt uenig, både den ene og andre veien. Poenget er at mange av oss har begrenset med tid, og ikke gidder bruke tid på å se en film som de fleste rangerer til å være middelmådig eller under middels.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #16 Skrevet 3. desember 2019 På 2.12.2019 den 0.18, Djækklåsst skrev: Poenget er at mange av oss har begrenset med tid, og ikke gidder bruke tid på å se en film som de fleste rangerer til å være middelmådig eller under middels. Kjedelig å bruke andres referanseramme for å bestemme hva en velger å se på. Man kan gå glipp av mye man kunne ha likt ved å gjøre det. Noen av mine beste feelgood-filmer har ikke 6 eller 7 i rating på imdb. Anonymkode: c4d9d...3bd 3
Hanako Skrevet 3. desember 2019 #17 Skrevet 3. desember 2019 Jeg bryr meg ikke om hva slags rating en film får på imdb. Jeg ser det jeg har lyst til å se uansett, og avgjør selv hva som er dritt eller ei. 1
Djækklåsst Skrevet 3. desember 2019 #18 Skrevet 3. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjedelig å bruke andres referanseramme for å bestemme hva en velger å se på. Man kan gå glipp av mye man kunne ha likt ved å gjøre det. Noen av mine beste feelgood-filmer har ikke 6 eller 7 i rating på imdb. Anonymkode: c4d9d...3bd Om man skal se en film en kveld, og det f.eks står mellom fire filmer med følgende imdb-karakterer: 8,4; 7,2; 6,3, 5,5. Så ville jeg i utgangspunktet valgt førstnevnte. Selv om det ikke kan utelukkes at akkurat jeg ville ha syntes en av de andre var bedre om jeg hadde sett alle. Det er noe helt annet med anmeldelser, det er bare en enkeltpersons mening, men imdb-karakteren er det svært mange som er med på å avgjøre. 1
Fru Uperfekt Skrevet 3. desember 2019 #19 Skrevet 3. desember 2019 På 1.12.2019 den 13.52, AnonymBruker skrev: Hvor høy imdb rating bør en film ha for at du skal gidde å se den? Selv har jeg ca 6.0 som minstekrav, med mindre filmen er av spesiell interesse pga sjanger eller noe Anonymkode: b043f...4d8 Sjeldent jeg sjekker IMDb før jeg skal se en film, enten det er på Kino eller hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå