Gå til innhold

IMDB, minstekrav for å se film?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser en film om jeg vil se den, rating sjekker jeg aldri, da jeg har min egen smak 😅😄

Eks: jeg elsker Twilight filmene, men de er alle under 6 rating.

Endret av Ariana807
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gir unntak til noen få sjangere men skal helst ligge fra 6.5 og opp. 

Har likevel blitt overrasket. Sett filmer på strømmetjeneste som jeg likte veldig godt, sjekket opp i ettertid og der lå den f.eks 5.8 e.l.

Kanskje greit å bruke den som veiledene, da det ikke er spesifikt rettet mot din personlige smak :)

 

Anonymkode: 8bcab...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en sjanger jeg elsker (dommedagsfilmer) er 6.5 ok, ellers 7 og opp. Enda mer kresen på serier. 

Ikke fordi det er så viktig hva andre synes, men filmer med dårlig rating har som regel svakt skuespill eller en dårlig historie, og det takler jeg bare ikke! Har skjedd altfor ofte at vi ser 30 min av en film og tenker at nei, dette går ikke, og da rekker vi ikke begynne på noe nytt (sliten småbarnsmor som sovner før 22 her!). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel er minstegrensen min 7.

Unntaket er skrekkfilmer og enkelte komedier. 
 

Serier vil jeg helst skal være godt opp på 8-tallet. 

Anonymkode: ebd5a...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er jo helt idioter på IMDb for tiden. Masse fjortistroll der som gir konsekvent alle filmer de ikke liker eller forstår 1/10. Latterlig. Jeg skjønner smaken er subjektiv, men likevel. Har sett flere filmer der som har fått bunnscore, men som jeg har likt veldig godt. Gitt dem 7/8 f.eks.

Nei, IMDb er ikke noe pekepinn for meg lengre. Er ofte mer enig med kritikerne hos Rotten Tomatoes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Minstekravet er 7.

Unntaket er noen komedier, og norske filmer..

Anonymkode: ce0b5...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva andre rangerer en film bryr jeg meg ikke om, om jeg vil se en film så ser jeg på den uavhengig hva den er rangert på IMDB eller noe annet sted.

Jeg lar ikke andre personer gjøre opp meninger for meg angående filmer. Når det kommer til filmer, tv serier så er det bare en mening jeg bryr jeg om og det er min egen, alle andre meninger bryr jeg meg ikke om.

 

Endret av Aragorn ll Elessar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2019 den 14.58, AnonymBruker skrev:

Jeg gir selvfølgelig blanke pokker i hva noen på IMDB mener om noe som helst!! 

Jeg ser på en film eller TV-serie og skaper min egen mening om det jeg følger med på. I motsetning til andre mennesker som lar andre mennesker fortelle hva som viss nok skal være "bra" eller ikke.          

Anonymkode: 6091c...78b

Vi begynner å bli unike.

Anonymkode: ad903...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2020 den 3.13, Aragorn ll Elessar skrev:

Hva andre rangerer en film bryr jeg meg ikke om, om jeg vil se en film så ser jeg på den uavhengig hva den er rangert på IMDB eller noe annet sted.

Jeg lar ikke andre personer gjøre opp meninger for meg angående filmer. Når det kommer til filmer, tv serier så er det bare en mening jeg bryr jeg om og det er min egen, alle andre meninger bryr jeg meg ikke om.

 

Enig i det, men hvordan kan man vite meningen sin om noe man ikke har sett? De færreste har tid til å se alt mulig. Står valget mellom fire filmer, og man ikke har tid til å se alle, så kan imdb-karakteren være en god pekepinn. 

Endret av Djækklåsst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Djækklåsst skrev:

Hvordan kan du vite meningen din om noe du ikke har sett? De færreste har tid til å se alt mulig. Står valget mellom fire filmer, og man ikke har tid til å se alle, så kan imdb-karakteren være en god pekepinn. 

Jeg har ikke noen mening om ting jeg ikke har sett.

Det var heller ikke det jeg skrev.

Resten av det du skriver har ingenting å gjøre med det jeg skrev.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/1/2019 at 1:52 PM, AnonymBruker said:

Hvor høy imdb rating bør en film ha for at du skal gidde å se den? Selv har jeg ca 6.0 som minstekrav, med mindre filmen er av spesiell interesse pga sjanger eller noe 

Anonymkode: b043f...4d8

Jeg velger en film ut fra hva jeg vil se jeg, ikke ut fra hva andre mennesker synes om filmen. Høres den interessant, spennende, kul eller morsom ut, så tar jeg sjansen. 🙂 

Anonymkode: ae1c8...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mange falske ratings og ratings lagt igjen fra svart/hvitt folk at det ikke er noen vits. Ser noe spennende ut, så ser jeg det. 

Anonymkode: 67fff...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Jeg har ikke noen mening om ting jeg ikke har sett.

Det var heller ikke det jeg skrev.

Resten av det du skriver har ingenting å gjøre med det jeg skrev.

Jeg må jo bare anta at ditt innlegg var et svar til trådens tema. Denne tråden handler ikke om å vurdere filmer man har sett, men å vurdere om man skal se filmer man _ikke_ har sett. Imdb-karakteren er en måte å skille klinten fra hveten på, selv om det ikke er noen fasit. Men om du har noen bedre metoder, fortell gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6,5-7. I dag så jeg en film med 5,4 for jeg sjekket ikke før jeg satte den på. Jeg syns den var bra. 

Anonymkode: 9a73c...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...