Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jenta mi på 8 mnd snart har små flekker her og der på kroppen med tørr hud. De er ikke synlige men man kjenner de når man stryker over huden med hånden. 
Bør jeg smøre huden med noe eller er dette noe som ikke trengs å gjøre noe med? Isåfall har noen tips om en god krem som man kan bruke til sånt? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, BethD said:

Ok tusen takk :) plager den tørre huden deg? Er kremen fet? 

Ikke noe problem 😊 Ja, kremen er veldig fet, har prøvd mindre fete kremer også, men de trenger liksom ikke inn på de tørre områdene. Og ja, de tørre områdene plager meg litt, synes det er sjenerende. Men jeg får ofte flass der og blir litt rød når jeg fjerner flassen før smøring, så er mer synlig enn det du beskriver.

Anonymkode: 79750...e0f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe problem 😊 Ja, kremen er veldig fet, har prøvd mindre fete kremer også, men de trenger liksom ikke inn på de tørre områdene. Og ja, de tørre områdene plager meg litt, synes det er sjenerende. Men jeg får ofte flass der og blir litt rød når jeg fjerner flassen før smøring, så er mer synlig enn det du beskriver.

Anonymkode: 79750...e0f

Skjønner :) Litt usikker på om en så fet krem passer å smøre på baby som må ha klær på med engang, aner ikke hvordan dette funker 🤣

Men tusen takk for svar :)

Skrevet
4 minutter siden, BethD skrev:

Skjønner :) Litt usikker på om en så fet krem passer å smøre på baby som må ha klær på med engang, aner ikke hvordan dette funker 🤣

Men tusen takk for svar :)

Babyen må ikke ha «klær på med en gang». Det er helt vanlig rutine å la babyer med eksemhud (de tørre flekkene er en form for eksem eller hudforandring) lufttørke ordentlig godt nakne etter bad og krem før du har på dem klær. Bad - smør - les en bok - på med pysj. 

Men gå på apoteket og be om en krem som funker for babyer med tørt eksem, du.

Anonymkode: 877ad...98d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Babyen må ikke ha «klær på med en gang». Det er helt vanlig rutine å la babyer med eksemhud (de tørre flekkene er en form for eksem eller hudforandring) lufttørke ordentlig godt nakne etter bad og krem før du har på dem klær. Bad - smør - les en bok - på med pysj. 

Men gå på apoteket og be om en krem som funker for babyer med tørt eksem, du.

Anonymkode: 877ad...98d

Ja tenkte jeg skulle det imorgen men ville bare høre om noen hadde erfaringer her først :) tusen takk :) 

Skrevet

Vi bruker denne:

https://www.farmasiet.no/product/1003777/allergi-og-astma/eksem/a-derma-exomega-control-lotion#

Fikk den anbefalt på apoteket når frøkna her hadde veldig tørre og røde kinn. Den trekker godt inn, og er ikke for fet. 

Miniderm kan også kanskje være et alternativ.

https://www.farmasiet.no/kampanje/59760/miniderm?gclid=CjwKCAiA5o3vBRBUEiwA9PVzamdmAMbk-YiiBzXDfVhsjxEtomGUdz6Q-iy-VOtTHkexgiDQsRqMvhoCBLYQAvD_BwE

Vi brukte canoderm i hodebunnen en periode, og gjør det innimellom enda om den tørre huden kommer tilbake. Miniderm er litt mildere enn canoderm, som kan svi på tørr hud.

Skrevet
Akkurat nå, Kicki_90 skrev:

Vi bruker denne:

https://www.farmasiet.no/product/1003777/allergi-og-astma/eksem/a-derma-exomega-control-lotion#

Fikk den anbefalt på apoteket når frøkna her hadde veldig tørre og røde kinn. Den trekker godt inn, og er ikke for fet. 

Miniderm kan også kanskje være et alternativ.

https://www.farmasiet.no/kampanje/59760/miniderm?gclid=CjwKCAiA5o3vBRBUEiwA9PVzamdmAMbk-YiiBzXDfVhsjxEtomGUdz6Q-iy-VOtTHkexgiDQsRqMvhoCBLYQAvD_BwE

Vi brukte canoderm i hodebunnen en periode, og gjør det innimellom enda om den tørre huden kommer tilbake. Miniderm er litt mildere enn canoderm, som kan svi på tørr hud.

Tørre og røde kinn ja, det har hun faktisk avogtil! Gjerne etter en tur ut i kaldt vær! Supre tips!

Skrevet

Bad med naf badeolje

Smør ansiktet med ceridal kuldekrem

Det er oppskriften fra sykehuset for å motvirke tørr hud og atopisk eksem og brukes i forskningsstudien.

Begge kjøpes på apoteket, består av rene ingredienser. 

Skrevet
2 minutter siden, Rockesau skrev:

Bad med naf badeolje

Smør ansiktet med ceridal kuldekrem

Det er oppskriften fra sykehuset for å motvirke tørr hud og atopisk eksem og brukes i forskningsstudien.

Begge kjøpes på apoteket, består av rene ingredienser. 

Kuldekrem er vel litt diskutert siden det ikke lar huden puste, men blir liggende som en hinne utenpå? Har ikke testet selv, men mener å ha lest/hørt at det ikke er optimalt. Kan så klart være forskjell på kuldekremer og hvordan de virker. :)

Skrevet
26 minutter siden, BethD skrev:

Tørre og røde kinn ja, det har hun faktisk avogtil! Gjerne etter en tur ut i kaldt vær! Supre tips!

Bare husk å smøre i god tid før dere skal ut sånn at vannet fordamper helt. Mener hun på apoteket sa en time, så jeg smører ifbm morgenstell og kveldsstell 😊

Skrevet
5 minutter siden, Kicki_90 said:

Kuldekrem er vel litt diskutert siden det ikke lar huden puste, men blir liggende som en hinne utenpå? Har ikke testet selv, men mener å ha lest/hørt at det ikke er optimalt. Kan så klart være forskjell på kuldekremer og hvordan de virker. :)

Den her er ikke som kuldekremer, men heter det. Veldig god krem! :)

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Rockesau skrev:

Den her er ikke som kuldekremer, men heter det. Veldig god krem! :)

Takk, da lærte jeg noe nytt i dag også 😊

Skrevet

Trodde Ceridal ikke var i salg lenger? Er den kommet tilbake?

Anonymkode: bdac2...a9e

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Trodde Ceridal ikke var i salg lenger? Er den kommet tilbake?

Anonymkode: bdac2...a9e

Kommet ny utgave tror jeg, som ikke heter fettkrem/kuldekrem

Skrevet

Vi har god erfaring med Locobase, som kommer i flere varianter, alt fra veldig fet til litt mindre fet. Den oransje er veldig fet, den gule litt mindre fet. Vi har også god erfaring med Bepanthen. Sønnen vår får litt tørr hud over det hele på vinteren, da bruker vi den gule Locobasen. Så blir han tørr i kinnene og litt rundt munnen innimellom (han slikker seg rundt munnen i kulda), og får tørre flekker på overarmene, da bruker vi Bepanthen.

Anonymkode: 6949d...b4c

Skrevet

Tusen takk for mange fine tips. Apoteket idag :) 

hvor ofte smører dere barna? 

Skrevet

Ville prøvd noe enklere og mer naturlig først enn mange av kreme som nevnes her, de inneholder blant annet parafin og det er ikke bra for en liten kropp. 

Kjøp heller 100% økologisk kokosolje, fås også kjøpt på apotek og inneholder INGEN tilsetningsstoffer.

Anonymkode: aebd2...6c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...