AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #1 Skrevet 30. november 2019 Heihei. Denne måneden har jeg merket meg at forbruket mitt har gått ut av taket. Har hele livet mitt vært en veldig sparsommelig person, pleier å gå måneder å tenke over om jeg skal kjøpe noe (som regel skjer det ikke), handler mest brukt osv. Men denne måneden... Jeg har bare handlet og handlet. Aner ikke hva som har skjedd, er bare "samme det liksom" Sjekket bankkontoen nå, litt redd, tenkte det ikke kan være SÅ mye.. Har brukt 10000kr denne måneden. Vanligvis ligger jeg på 1500-2000 (mat og annet rasp). HJELP.... Skal til DPS i januar for utredning av noe psykiske greier, går til fastlegen i mellomtiden. Er dette relevant å nevne der? Er redd jeg er i en hypoman-fase, men ville kanskje merket det? Føler ikke at jeg er det, svinger mye mer enn det.. Har også gjort andre dumme ting (oppsøkt spontan sex fra fremmede jeg egentlig ikke vil ligge med engang.. (før dette hadde jeg bare ligget med en, han jeg var i et langvarig forhold med over flere år), sover lite, sover mye, gir totalt faen i alt jeg burde gjøre) Anonymkode: 9713a...464
Purple_Pixiedust Skrevet 30. november 2019 #2 Skrevet 30. november 2019 Det kan virke som en hypomani, men MÅ ikke være det. For å oppfylle kriterier til bipolar2 så må du også slite med dype depresjoner. Det er også mulig å ha "blandet" episode hvor man veksler mellom hypomanien og depresjonen. Uansett. Absolutt noe du bør ta opp med din behandler.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #3 Skrevet 30. november 2019 3 minutter siden, Purple_Pixiedust skrev: Det kan virke som en hypomani, men MÅ ikke være det. For å oppfylle kriterier til bipolar2 så må du også slite med dype depresjoner. Det er også mulig å ha "blandet" episode hvor man veksler mellom hypomanien og depresjonen. Uansett. Absolutt noe du bør ta opp med din behandler. Er i utgangspunktet depresjoner jeg blir utredet for. Interessant det at man kan ha blandede episoder. Er store svingninger jeg sliter mest med, kanskje. Kan tenke på-planlegge, gjøre alt nødvendig forarbeid- selvmord en kveld, alt er faens håpløst, mens neste morgen føler jeg meg "topp", kan ikke engang huske kvelden før, eller tenke at jeg noen gang har vært deprimert Er så forvirrende Okei. Tar det mest sannsynlig opp da! Takk for svar forresten. Anonymkode: 9713a...464 1
Purple_Pixiedust Skrevet 30. november 2019 #4 Skrevet 30. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er i utgangspunktet depresjoner jeg blir utredet for. Interessant det at man kan ha blandede episoder. Er store svingninger jeg sliter mest med, kanskje. Kan tenke på-planlegge, gjøre alt nødvendig forarbeid- selvmord en kveld, alt er faens håpløst, mens neste morgen føler jeg meg "topp", kan ikke engang huske kvelden før, eller tenke at jeg noen gang har vært deprimert Er så forvirrende Okei. Tar det mest sannsynlig opp da! Takk for svar forresten. Anonymkode: 9713a...464 Ja det kan være fryktelig forvirrende. Har det slik jeg også til tider. At det svinger fryktelig fort. Men så kommer en periode med konstant depresjon eller en periode på 1-2 uker med konstant oppspilthet. Jeg har ikke bipolar2-diagnose per dags dato da, men skal kanskje utredes for det. Er litt vanskelig da for de har stort sett ikke sett meg i oppspilte faser. Det eneste de har å gå på da er mine gjenfortellinger. Mens depresjoner og litt mer milde humørsvigninger har de sett nok av.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå