Gå til innhold

Hva er greia med knivstikkinger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor ser man ofte i nyhetene om folk som blir tilfeldig knivstukket? Ofte er det noen som ikke har noe kjennskap til personen, de var bare på feil sted.

Og hva i alle dager får slike personer ut av å gjøre noe så fryktelig mot noen? Er det noe psykologi som kan forklare dette? Er dette noe dere er bekymret for når dere går ute blant masser av folk? Er det noe man må være obs på?

Gud, denne verden er dritt. Ingen steder er jo trygge!!! :(

Anonymkode: 8d431...6e3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bare forstår ikke hvorfor dette virker å være en hyppig hendelse, føler man leser om det i nyheten hver uke minst. Det er jo noe som er ruskende galt.

• Liker 1
Skrevet

Dette er det venstresiden mener når de snakker om kulturberikelse fra andre verdensdeler (i hovedsak fullstendig 'failed states' i Midtøsten og Afrika) og foreslår enorm innvandring derfra over svært kort tid. Omtrent 25% av opprinnelig befolkning på 25 år.

Man kan bare tenke seg hvor kulturfattige vi egentlig er når slike ting er å anse som berikende. Lurer du hvorfor våre eminente politikere ønsker slikt i gatene? Du er mest sannsynlig en rasist som våger spørre.

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, A-hunter skrev:

Dette er det venstresiden mener når de snakker om kulturberikelse fra andre verdensdeler (i hovedsak fullstendig 'failed states' i Midtøsten og Afrika) og foreslår enorm innvandring derfra over svært kort tid. Omtrent 25% av opprinnelig befolkning på 25 år.

Man kan bare tenke seg hvor kulturfattige vi egentlig er når slike ting er å anse som berikende. Lurer du hvorfor våre eminente politikere ønsker slikt i gatene? Du er mest sannsynlig en rasist som våger spørre.

Det er ikke bare folk fra de landene som gjør sånt, men ser den. 

At mange kommer her for å være oppertunistisk, det er nok dessvere noe sant i det.

Jeg forstår ikke hvorfor noen ønsker dette eller hva man oppnår ved å tillate sånt, verken politikere eller  vanlige hverdagsfolk.

Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ser man ofte i nyhetene om folk som blir tilfeldig knivstukket? Ofte er det noen som ikke har noe kjennskap til personen, de var bare på feil sted.

Og hva i alle dager får slike personer ut av å gjøre noe så fryktelig mot noen? Er det noe psykologi som kan forklare dette? Er dette noe dere er bekymret for når dere går ute blant masser av folk? Er det noe man må være obs på?

Gud, denne verden er dritt. Ingen steder er jo trygge!!! :(

1. Det er lett tilgjengelig og lett våpen å skjule.

2. Ekstreme muslimske grupperinger, og her snakker vi stort sett om IS og relaterte grupperinger( selv ikke Al Qaida!) anser enhver sivil person som ikke er fundamentalistisk islamsk revolusjonær, er soldat mot islam og følgelig ett akseptabelt militært mål.

3. Nei, jeg bruker ikke tid på å tenke på dette.

Endret av Druid
Skrevet
16 hours ago, Druid said:

1. Det er lett tilgjengelig og lett våpen å skjule.

2. Ekstreme muslimske grupperinger, og her snakker vi stort sett om IS og relaterte grupperinger( selv ikke Al Qaida!) anser enhver sivil person som ikke er fundamentalistisk islamsk revolusjonær, er soldat mot islam og følgelig ett akseptabelt militært mål.

3. Nei, jeg bruker ikke tid på å tenke på dette.

Jeg er enig med dette bortsett fra punkt 3. 

Jeg bruker tid til å tenke på dette, jeg synest det er en tragisk samfunnsutvikling, som må stanses og reverseres. 

Anonymkode: 01c01...61a

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med dette bortsett fra punkt 3. 

Jeg bruker tid til å tenke på dette, jeg synest det er en tragisk samfunnsutvikling, som må stanses og reverseres. 

I gamle dager, når jeg var ung og man ikke kunne se mønster i nyhetsutviklingen, ville jeg vært enig med deg.

Ideen om at vi har en planlagt og styrt samfunnsutvikling mot en bedre verden, virker så intelligent og Naturlig. Det bygger en kollektiv mestringsfølelse der vi føler oss som kongen på en evolusjonære stigen.

Desverre er vi bare mennesker. 
Vi har samfunnsutvikling, men den er ikke en kollektiv innsats, det er en sum mellom progressive og reaksjonære krefter på det kollektive plan og menneskers individuelle søken etter plattform for sine behov.

Så med en gang vi har fått utvikling til å inkludere studenter og akademikere i den politiske utviklingen, dukker det opp nazister. I det vi har klart å takle dem, har vi gatekamper og må asfaltere ned brostein, det er knapt stille før en tulling angriper unger, og popp, der forsvant 30 Per, Pål og Siv til Midtøsten for å skifte navn og drepe for Allah. Dette er ikke 4 ulike samfunnsutviklinger, dette er den statistiske   Konfliktkomponenten i samfunnet over tid. Å gå tilbake vil ikke endre noe, hvilket kanskje kan være beroligende for britene, siden de er urolig for at Brexit faktisk VIL reversere til gammel terror situasjon.

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare folk fra de landene som gjør sånt, men ser den. 

Vi har, og det må sies, med overveldende flertall i folket, invitert Midtøsten og Afrika til Europa og Norge. Dette har, ikke overraskende, gitt oss Midtøsten og Afrika.

Noen av oss, et klart mindretall, har forgjeves forsøkt å advare mot dette i mange, mange år. Vi ble ikke hørt. Derimot ble vi stemplet som rasister, undermennesker og hatefulle. Dette skulle nemlig det store flertallet ha. Og de skulle ha det fort. Tidenes raskeste befolkningsutskiftning ble iverksatt - bejublet og applaudert av de store velgermassene, de gode, varme og inkluderende blant oss.

Vel. Nå er vi her. Det kommer til å bli langt, langt verre. Lykke til.

Skrevet
1 minutt siden, Druid said:

I gamle dager, når jeg var ung og man ikke kunne se mønster i nyhetsutviklingen, ville jeg vært enig med deg.

Ideen om at vi har en planlagt og styrt samfunnsutvikling mot en bedre verden, virker så intelligent og Naturlig. Det bygger en kollektiv mestringsfølelse der vi føler oss som kongen på en evolusjonære stigen.

Desverre er vi bare mennesker. 
Vi har samfunnsutvikling, men den er ikke en kollektiv innsats, det er en sum mellom progressive og reaksjonære krefter på det kollektive plan og menneskers individuelle søken etter plattform for sine behov.

Så med en gang vi har fått utvikling til å inkludere studenter og akademikere i den politiske utviklingen, dukker det opp nazister. I det vi har klart å takle dem, har vi gatekamper og må asfaltere ned brostein, det er knapt stille før en tulling angriper unger, og popp, der forsvant 30 Per, Pål og Siv til Midtøsten for å skifte navn og drepe for Allah. Dette er ikke 4 ulike samfunnsutviklinger, dette er den statistiske   Konfliktkomponenten i samfunnet over tid. Å gå tilbake vil ikke endre noe, hvilket kanskje kan være beroligende for britene, siden de er urolig for at Brexit faktisk VIL reversere til gammel terror situasjon.

Kan være enig i at reversering kan være umulig, og kanskje heller ikke ønskelig. Det å stanse dette, og styre utviklingen i en mer positiv retning er nok en god og realistisk løsning. Det er ikke umulig, men vil kreve innsats. 

Det må identifiseres hvilke krefter og mekanismer som har latt dette skje, og eliminere den ene faktoren etter den andre. For mange blir status akseptert, slik er vår hverdag blitt, vi får innrette oss. Andre ønsker å aktivt handle for å bedre hverdagen. Solidaritet og det å ta ansvar for hverandre bør fortsatt stå sentralt i vårt samfunn. 

Jeg mener man kan styre samfunnsutvikling med politisk styring, jeg er uenig i at det er tilfeldig og utenfor vår kontroll hvordan et samfunn utvikler seg. Det er resultat av kollektive valg. Akkurat som det negative er produkt av kollektive valg, er det positive også produkt av våre valg. 

Når det gjelder britene, Nord-Irland og Brexit, er vel oppfatningen hos folk flest at konflikten ikke kommer til å blusse opp, at det bare er skremselspropaganda, og at folkene der er lei av å ta livet av hverandre. At de har fått smaken på et sivilisert liv.
Denne konflikten har vel aldri påvirket den generelle befolkningen i samme grad som islamistisk motivert vold og terror. 
Hele Brexit er forresten en smørje av antidemokratisk dritt. Det er virkelig ille. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...