Gå til innhold

x-spot mot lopper/flått osv.

Anbefalte innlegg

Gjest Violetta
Skrevet

Noen som vet hvor mye det koster?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer veldig fra klinikk til klinikk, eller fra apotek til apotek.

Mener å huske at vi tar i underkant av 50,- for en ampulle, det holder til en hund opp til 15 kg. Veier hunden mer enn 15 kg må den ha to, en i nakken og en bakerst på ryggen for å få full effekt.

Gjest Violetta
Skrevet
Det varierer veldig fra klinikk til klinikk, eller fra apotek til apotek.

Mener å huske at vi tar i underkant av 50,- for en ampulle, det holder til en hund opp til 15 kg. Veier hunden mer enn 15 kg må den ha to, en i nakken og en bakerst på ryggen for å få full effekt.

Men hvor lenge varer det? Regner med det ikke varer ut sesongen...

Skrevet

Nei, det varer bare 4 uker, så må hunden ha ny dose. Virkningen forsvinner raskere hvis du har en hund som bader mye, og hvis du shamponerer den så forsvinner virkningen nesten umiddelbart.

Hvis det er flått du vil unngå så vil jeg heller anbefale Scalibor. Det er ett halsbånd som hunden har på i tillegg til det vanlige halsbåndet. Virkningen av dette varer i 5 mnd, altså hele flåttsesongen (stort sett, noen steder kan flåtten være aktiv i en lengre periode enn det)

Med Scalibor kan den også bade så mye den bare orker, men hvis den skal shamponeres så må halsbåndet tas av. Virkestoffet i halsbåndet er fettløselig og vil derfor forsvinne hvis man får såpe/shampoo på båndet, men vann (ferskvann/saltvann) har ingen innvirkning på levetiden for halsbåndet.

Skrevet

Middel som man drypper i nakken fungerer veldig bra! Hunden min har sluppet flått i år!

Må ta behandlinga to-tre ganger per sesong (her starter flåttsesongen allerede i mars...).

Har også kjøpt flått-halsbånd, det varer i 4 mnd., og er vannresistent.

Skrevet

går for en ny sesong med hopp off jeg ...

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvitløk skal visstnok også kan gjøre susen. Oliver's har et kosttilskudd med hvitløk som koster 69,- for 400 gram. Verdt et forsøk doh.

Skrevet
Hvitløk skal visstnok også kan gjøre susen. Oliver's har et kosttilskudd med hvitløk som koster 69' date='- for 400 gram. Verdt et forsøk doh.[/quote']

Ikke så lett å gi dem... Jeg prøvde hvitløkstabletter for hunder (til både hunden og kattene mine), men synes ikke den hadde særlig stor effekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...