Gå til innhold

Nektet hjelp - IGJENN

Fremhevede innlegg

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer ingen vei med det der. Det er kun du som kan kjempe for deg selv og din rett til hjelp. 

Hva er alternativet til å ikke fortsette å snu på hver stein til du finner riktig hjelp? 

Anonymkode: f0ea1...cf8

Enig.

Hvor mye man er villig til å kjempe for å bli frisk kan også være med på å bestemme hvor mye ressurser man får fra det offentlige. Selv fikk jeg vite at det var en behandlingsform jeg ikke fikk fordi det var begrenset med plasser og da gikk plassene til de behandleren trodde var motivert nok til å gjennomføre.  Selvsagt kjipt for meg og jeg tok det svært tungt da jeg ikke fikk den behandlingen, men i ettertid ser jeg jo at jeg trolig ikke hadde gjennomført behandlingen og da var det bedre at plassen gikk til en som var mer motivert enn meg.

Håper du blir frisk @Kvelertak

Anonymkode: 30a33...824

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender deg en god klem. Det er vondt å føle seg avvist. 

Nå er det desverre slik at det er vanskelig å bli frisk med mindre man er fast bestemt på å bli det. Jeg har blitt "kastet ut" av behandling pga motivasjonen min selv om jeg ønsket å bli frisk så måtte jeg virkelig ville det for at behandlingen skulle fungere. Jeg kom tilbake etter en stund og fikk da svært god hjelp. Men dette var før dps. 

Jeg tenker at hvis du har mulighet så går du privat samtidig som du klager på vedtaket og fortsetter å søke. Eventuelt få en annen lege til å søke. Jeg vet ikke helt hva dps kan tilby som ikke en privat psykolog kan tilby? Hos en privatpraktiserende psykolog får man hjelp med engang og det er som regel kort ventetid. 

Jeg går på dps og gått der siden september. Jeg er fortsatt under utredning og enda ikke fått noen god behandling. Hadde jeg hatt økonomien til det hadde jeg uten tvil gått privat. 

Ønsker deg masse lykke til ❤️

Anonymkode: 33bc0...2f5

• 4 år senere...
Skrevet

Jeg må sier at ting blitt ikke bedre, alt jeg lest her opplever jeg . De nekt hjelpe fordi de likte ikke meg. 

AnonymBruker
Skrevet
Lisaklepperogaland skrev (7 timer siden):

Jeg må sier at ting blitt ikke bedre, alt jeg lest her opplever jeg . De nekt hjelpe fordi de likte ikke meg. 

Det handler ikke om at dps liker eller ikke liker. De vurderer henvisningene basert på prioriteringsveilederen. Mange får dessverre ikke plass, men det betyr ikke at dps misliker de personene. 

Anonymkode: 302a7...ed5

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.11.2019 den 15.07):

Vel, det er tydelig at du har fått mange sjanser som du har spolert bort.. Gjør man det ofte nok så mister de også troen på at du "denne" gang er motivert til behandling.. Hvorfor skulle det være annerledes nå, hva er det som gjør at du denne gangen kommer til å prioritere å ta imot behandling, og være tro til den behandlingen du får? 

Du må prøve å se det fra deres (sykehuset) sin side også, det er begrenset med plasser, hvis pasient 1 har gått til behandling x-antall ganger gjennom årenes løp, men hver gang har motarbeidet behandlingen de får, eller spolert den på annet vis. Pasient 2 derimot er tro til behandlingen, og følger behandlingsopplegget godt, og viser progresjon. Hvem av disse to pasientene ville du brukt ressurser på? 

Din oppgave er å faktisk vise at du "denne" gangen er motivert til behandling, og fokusert på å ikke spolere bort sjansene dine - la oss si at det er ditt aller siste forsøk på å få behandling, hva skal til for å overbevise de?

Går du veien med å trigge psykdommen din enda mer, så vil du ende opp som et akuttilfelle, der får du ingen behandling - men et opphold til situasjonen roer seg ned, så det er ingen god langsiktig løsning. Går du den lange veien og sier at du virkelig ønsker og vil jobbe med dette, koste hva det koste vil - prioritere bort så meget annet, vel da kan det hende at pipa får en annen lyd av de du søker hjelp hos :) 

Anonymkode: 1a06d...1a7

Du har vært gjennom en depresjon før? Hele greia er at man ikke har krefter eller ønsker å jobbe med noe som helst😟 i motsetning til fysisk sykdom er paradokset /dilemma til psykisk sykdom at jo sykere du er/blir jo mindre er du mottakelig for behandling og råd.

Jeg er i litt samme båt som ts. dps har gitt opp av ulike grunner og peker på kommunen, men kommunen har ikke noe tilbud som fungerer for meg, enden på visa blir dermed ingen hjelp til meg.

Skrevet
Sofie Maria skrev (16 timer siden):

Du har vært gjennom en depresjon før? Hele greia er at man ikke har krefter eller ønsker å jobbe med noe som helst😟 i motsetning til fysisk sykdom er paradokset /dilemma til psykisk sykdom at jo sykere du er/blir jo mindre er du mottakelig for behandling og råd.

Jeg er i litt samme båt som ts. dps har gitt opp av ulike grunner og peker på kommunen, men kommunen har ikke noe tilbud som fungerer for meg, enden på visa blir dermed ingen hjelp til meg.

Helt enige her. Jeg sender epost til alle dps nå og søker hjelper. Jeg gi ikke opp men inne meg har jeg på en møte super dårlige at jeg blir ikke friske, det er ikke noe medisinen til bordeline folk, bare den gruppeterapi og dette burde være først ting de skulle gjort med bordeline folk, de velger hvem de vil hjelper. Det er fordi er dyrt opplegg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...