Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt eneste søsken, min søster, er i midten av 20-årene og har alltid hatt en type eller to i året. Dvs at hun er sammen med noe i et halvt-et år, før det blir slutt. Hun er alltid veldig forelsket og sier alltid at dette er den rette.

Nå har hun vært sammen med en siden februar, og hun sier at det er den rette og kjempeforelsket. Han er ikke bedd i bryllupet, men er usikker på om jeg burde be han likevel siden det er min søster :roll: ?? Jeg har møtt han kjapt en gang, men min kjære har ikke møtt han.

Om han blir bedd, så må han reise ganske langt...

Ellers i gjestelisten har vi bedd de som er samboere

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Dersom dere har plass og råd til det hvorfor ikke? Det er jo din søster og hun hadde helt sikkert satt pris på at han ble invitert.

Skrevet

Jeg hadde bedt han. Om det blir slutt mellom de kommer han vel ikke, men hvis det holder er det jo hygglig for henne å ha han med :)

Skrevet
Jeg hadde bedt han. Om det blir slutt mellom de kommer han vel ikke, men hvis det holder er det jo hygglig for henne å ha han med  :)

:Nikke: hadde også bedt han!!! vett jo ikkje om han e den rette... :roll: :-)

Skrevet

Det er derfor jeg la inn innlegget, fordi jeg nå begynte å bli usikker på om at vi egentlig burde be han og, Invitasjonene ble sendt ut rett etter påske, men det har jo egentlig ingenting å si, min søster forstår det :wink:

Tuuusen takk for svar jenter :blomst_opp:

Skrevet

Hva slags forhold har hun til sine ekser da? Som kjæresten til din søster blir han jo en naturlig del av familiebildene, og det ville jo være synd om hun/dere gremmes i ettertid.

Jeg tror jeg ville snakket ordentlig med henne, og spurt hva hun føler.

Jeg var oppe i samme situasjon med eksen min (han ble ikke invitert), og jeg er utrolig glad for at han IKKE er med på alle bryllupsbildene!

På den annen side er det jo trist om de gifter seg om noen år, og han ikke fikk være med. Vanskelig dette. :-?

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde bedt ham. Hvis de er samboere hadde jeg vurdert det, men hvis han er "en i rekken" og de ikke har vært sammen ett år engang, ville jeg nok ikke gjort det. Selvfølgelig er det mulig at det blir de to for resten av livet, men da blir han sikkert inkludert i familieselskaper som kommer senere!

Skrevet

Enig med Embla.

Skrevet

Vi satte en grense på seks måneder.

De som hadde vært sammen i seks måneder eller mer på bryllupsdagen, ble bedt som par.

Vi startet med gjestelister rundt juletider, og sendte de ut ca. 3 måneder før bryllupet - med andre ord satte vi opp de som hadde kjærester til jul, og så gjennomgikk vi lista når invitasjonene skulle sendes ut. De som fremdeles var sammen ble bedt med partner (ved navn).

Funket for oss. :-)

Skrevet

Eg ville bedt han. Syns det er heilt naturlig å kunne ta med kjæresten, særlig sidan det er søstra di.

Han treng jo ikkje vere med på familiebilder sjølv om han er der vel??

Kjæresten min var med i søstra mi sitt bryllup og var med på bilda og alt mulig. Og det er slutt mellom oss for maaange år sidan, så det vart litt teit.

Gjest Gjesta
Skrevet

Søstera mi fikk ny kjæreste akkurat i det momentet vi sendte ut invitasjonene, og han ble ikke invitert da, siden invitasjonene var klare før de ble sammen.

Selvom de bare hadde vært sammen et par måneder når bryllupet vårt stod inviterte vi han likevel når det nærmet seg. Det føltes helt naturlig for oss - men vi spurte selvsagt søstera mi om hun syns det var naturlig også - og de satte begge pris på det.

Om det blir slutt mellom dem en gang, så er jo det trist - men om det blir dem for alltid, så er jeg jo veldig glad for at vi gjorde som vi gjorde! :wink:

K

Gjest Madam Felle
Skrevet

Hadde gjort det for min søster, men ikke for noen av de andre gjestene. Har selv en venninne som akkurat har møtt "den store kjærligheten", men han blir ikke invitert. Men hadde som sagt gjort det for min søster. Selv om hun har en fortid, så bør du ikke la det gå ut over henne hele tiden. Det kan faktisk være han her er den rette. :wink:

Gjest gjest 0
Skrevet

Hva med å si at han kan komme til kaffen? Det gjorde min kjære da jeg var toastmaster i bryllupet til en barndomsvenninne og det fungerte kjempebra! Han ble egentlig invitert til hele bryllupet men han syntes det var greit å komme til festen da ting var litt mer uformelt siden han ikke kjente så mange andre enn meg der... (han slet med å få bytta bort jobbing også den dagen)

Pam

Gjest Carmenlita
Skrevet

Jeg ville nok ikke bedt ham, spesielt ikke hvis jeg ikke kjente ham godt fra før.

Skrevet

Jeg hadde likt å bli bedt med kjæreste til min søsters bryllup.

Og om han er med på bildene, er det jo fordi han faktisk var en del av hennes liv når bryllupet sto.

Trist at de skal forhånddømmes også syns jeg.

Skrevet

Slik var det med bror min også.

- Me valde å be jenta han var sman med då, fordi ho var/er ein del av hans liv. Hadde vore rart om ho ikkje skulle vera med....

Skrevet

jeg ville snakket med søstern jeg, hørt hva hun følte og tenkte om saken.

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips jenter :-D

Jeg ringte i går kveld til min søster for å be han, og hun ble strålende glad :P

Men hun sa at hun forsto da det, at vi ikke skrev navnet hans på innbydelsen, siden det da var så ferskt.

Så nå håper jeg bare at han vil komme nordover, for det vil jo bli kostbart for han med fly o.l.

Ha en strålende mandag dere :sjarmor:

Skrevet

Det var godt å høre!

Jeg støtter deg i avgjørelsen, men jeg synes dere godt kan tenke på om dere vil at han skal være med på familiebilder.

Vi inviterte min brors ferske kjæreste (jeg hadde ikke møtt henne før), og det er veldig hyggelig nå at hun fikk være med på en så viktig dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...