Gå til innhold

Noen Gdansk-spørsmål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Planlegger en liten tur til Gdansk i løpet av nyåret, og har i den forbindelse noen spørsmål til de av dere som har vært der nylig :)
 
Hvor langt ligger flyplassen unna sentrum? Går det godt med kollektivtransport fra flyplassen til sentrum, eller er det best å satse på taxi? 
Hvilke ting bør man få med seg i Gdansk? Tips til gode restauranter eller cafeer? Er det oversiktlig og greit på flyplassen i Gdansk? :) 

Anonymkode: 34daa...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var der i slutten av september. Det går både tog og buss fra flyplassen, men vi tok taxi, billig og mer effektivt:) tror det tok rundt 20-25 min inn til sentrum.

Spiste masse god og billig mat, vil trekke fram Pueblo, mexicansk restaurant, som har en koselig atmosfære og nydelig mat, store porsjoner. Patio espanol var også veldig bra, god og lekker dandert tapas, nydelige desserter og gode drinker.

Hvis du skal være der mer enn et par dager anbefales en tur til Sopot. Enkelt å ta toget, 10-15 min en vei. Veldig koselig der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2019 den 9.20, Pusle skrev:

Jeg var der i slutten av september. Det går både tog og buss fra flyplassen, men vi tok taxi, billig og mer effektivt:) tror det tok rundt 20-25 min inn til sentrum.

Spiste masse god og billig mat, vil trekke fram Pueblo, mexicansk restaurant, som har en koselig atmosfære og nydelig mat, store porsjoner. Patio espanol var også veldig bra, god og lekker dandert tapas, nydelige desserter og gode drinker.

Hvis du skal være der mer enn et par dager anbefales en tur til Sopot. Enkelt å ta toget, 10-15 min en vei. Veldig koselig der.

Støtter ang. den mexicanske restauranten! Veldig god mat👍🏼 Vil også anbefale Machina om du er glad i pasta!

Vi tok Uber fra flyplassen, billigere en taxi og vi slapp å «styre» med buss eller tog. 
Tok bussen tilbake til flyplassen da, for da vet jeg hvor jeg skal gå av. Veldig billig, men vær obs på at billetten(som man kjøper på busstoppet) må aktiveres når man går ombordi bussen.

Sopot er verdt et besøk, men om du skal dit FØR mai måned er det kanskje ikke så mye liv der. 
 

Anbefaler det store kjøpesenteret som ligger rett ved togstasjonen(tror jeg) om du skal på shopping. Der har de det meste av butikker.

Anonymkode: 4e419...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Senteret ved togstasjonen er kanskje Baltycka? Veldig stort og bra. Ellers så er det et lite senter sentralt som heter Madison.  —Anbefaler også Markedshallen. Stort matmarked i underetasjen. 
-Maria kirken er verdens største steinkirke og man kan visst gå til topps i den. Den var stengt for publikum da vi var der( var inne, men ikke til topps) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Er i Gdansk nå, og det er syyyyyyykt mange nordmenn her. De er absolutt overalt....

 

Det er kjapt og billig å ta taxi fra flyplassen inn til gamlebyen. Vi er her pga. julemarkedet, men vi har også vært på shopping på Forum Gdansk og i en diger outlet. Kjempefin utsikt fra toppen av Mariakirken. Har også spist pata på Machina. De hadde veldig god mat der. 

 

God tur til Gdansk! 👍 

Anonymkode: faf9c...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så billig med drikke og mat i Gdansk som folk sier?

Drar til i morgen ☺️

Anonymkode: f26bf...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det så billig med drikke og mat i Gdansk som folk sier?

Drar til i morgen ☺️

Anonymkode: f26bf...4fe

Og hva er billig egentlig?

Anonymkode: ca234...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig sted, ikke for å være negativ. Men prøv en annen by, her er det altfor mye skandinaviske turister.

Skal du ta taxi fra en flyplass må du alltid gå helt ut, å bruke de offiselle. ALDRI si ja til disse som møter deg i ankomsthallen å spør om du skal ha taxi. Dette styres alltid utenfor av folk på flyplassene, bruk disse.

Så slipper du svindel.

Anonymkode: 25a4c...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det så billig med drikke og mat i Gdansk som folk sier?

Drar til i morgen ☺️

Anonymkode: f26bf...4fe

Ja, jeg ble meget positivt overrasket over prisene! Vi spiste forett, hovedrett og drikke  ofte til under 300 NOK for TO, på populære plasser også! Og det var MYE mat. 
Billigste plassen jeg har vært på i øst-europa. Så jeg er veldig positiv til Polen som reisemål, det frister til gjentakelse.

Anonymkode: 4e419...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...