AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #21 Skrevet 28. november 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min første ramlet ned fra senga.. Anonymkode: 2a0d0...f09 Sønnen til venninna mi ramlet ned fra senga. Ulykker skjer. Anonymkode: 230c8...6ae 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #22 Skrevet 28. november 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud Hva gjør du hvis du må bære barnet ned en trapp? Setter deg på rompa og aker deg ned? (Åh, dumme meg, det er selvfølgelig helt uansvarlig å ha en trapp i huset hvis man har barn) En stor del av dagens småbarnsmødre er klin sprø spør du meg... Anonymkode: e58dd...6a7 Sot on 😨 Anonymkode: cae21...ab8 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #23 Skrevet 28. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sot on 😨 Anonymkode: cae21...ab8 Spot on 😁😁😁 (skulle det stå) Anonymkode: cae21...ab8 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #24 Skrevet 28. november 2019 Å gidameg for et trivelig menneske du er, a gitt. Anonymkode: 25bbe...1e0 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #25 Skrevet 28. november 2019 Jeg har kneskade, så jeg sliter med å sitte på gulvet. Ingen har sett stellebordet vårt, så det er ikke prestisje. Så lenge man er konsekvent og alltid holder en hånd på barnet, faller det ikke ned fra stellebordet. Anonymkode: ad671...1f5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #26 Skrevet 28. november 2019 Vi har brukt stellebord til begge babyer fordi det er en god arbeidshøyde. Gulv eller seng blir for lavt. Det er ikke stellebordet som er en sikkerhetsrisiko, men hvordan foreldrene skifter. Vi har alt vi trenger til skift innen rekkevidde og et godt grep på barnet. Det er absolutt null sjans for at babyen skal klare å hive seg av stellebordet med et godt lårgrep som beskrevet over her. En lett hånd på magen holder ikke nødvendigvis på en større baby med mer styrke i kroppen. Når de har blitt større har vi skiftet stående på badet. Anonymkode: 6f22b...59e 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #27 Skrevet 28. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kneskade, så jeg sliter med å sitte på gulvet. Ingen har sett stellebordet vårt, så det er ikke prestisje. Så lenge man er konsekvent og alltid holder en hånd på barnet, faller det ikke ned fra stellebordet. Anonymkode: ad671...1f5 Vil tro det er en del stellebord rundt om i de norske hjem, hva som skulle være prestisje med det lurer jeg på 😅 Anonymkode: 6f22b...59e 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #28 Skrevet 28. november 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil tro det er en del stellebord rundt om i de norske hjem, hva som skulle være prestisje med det lurer jeg på 😅 Anonymkode: 6f22b...59e Jeg synes også akkurat den kommentaren var litt merkelig. Vi har billig stellebord fra IKEA og det har gjort badet vårt skikkelig overfylt, så det er absolutt ikke prestisje. Anonymkode: a911a...884 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #29 Skrevet 28. november 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil tro det er en del stellebord rundt om i de norske hjem, hva som skulle være prestisje med det lurer jeg på 😅 Anonymkode: 6f22b...59e 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes også akkurat den kommentaren var litt merkelig. Vi har billig stellebord fra IKEA og det har gjort badet vårt skikkelig overfylt, så det er absolutt ikke prestisje. Anonymkode: a911a...884 Ja, altså, jeg mener ikke at det er prestisje, jeg bare svarte på det som står i HI 😅 Vi har for så vidt et dyrt og fint stellebord som kostet 5000 kr (heldigvis arvet), men det ser jo helt likt ut som alle andre stellebord. Det er stuet inn på barnerommet, så ingen andre enn oss ser det. Anonymkode: ad671...1f5
Marisana Skrevet 28. november 2019 #30 Skrevet 28. november 2019 Alt en skal henge seg opp i jeg bruker stellebord til min, har ikke knær til å skifte på gulvet, og sliter fortsatt med bekkenet etter svangerskapet, så det å sette seg på et hardt gulv, er ikke er alternativ. Å bruke senga unner jeg ikke barnet mitt, det er ganske kjølig på soverommene her da vinduene står oppe. Passer da på ungen min. Går aldri fra henne, har alt jeg trenger innen rekkevidde og har alltid en hånd på magen hennes uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #31 Skrevet 28. november 2019 Det er generelt en uting å henge seg sånn opp i hvordan andre løser det, og være så hellig overbevist om at det man har valgt selv er det eneste rette. Noen har stellebord på badet, noen har stellebord på babyrommet, noen steller i sengen, noen steller på gulvet. Vi velger alle en løsning som er trygg og som fungerer for oss. Anonymkode: a911a...884 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #32 Skrevet 28. november 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Åh, da er det vel vanlig da!? Så mange damer som baserer livet sitt på anekdoter ass. Anonymkode: 625c9...4f2 Ja, det er vanlig. Jeg dro til legevakten da babyen min falt ned fra sengen vår (er heldigvis en ganske lav seng), og legen som undersøkte barnet mitt fortalte meg at dette var noe de så stadig vekk. Da spesielt barn som hadde falt ned fra stellebord, og at dette er vanlig. Tviler på at legen løy til meg, dette var jo noe han tydeligvis var vant med. Anonymkode: a8933...6cc 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #33 Skrevet 29. november 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke vanlig å miste et barn ned fra et stellebord. Jeg skjønner ikke hvor du har den oppfatningen fra? Da hadde stellebordene blitt trukket fra markedet. Skader som kommer av at man løfter og bruker kroppen feil er imidlertid vanlig, og det er derfor det vektlegges både i hjem og i arbeid. Anonymkode: d0209...3bf Har du i det hele tatt lest denne tråden? Det er tydeligvis vanligere enn du tror og likevel fortsetter folk å stelle barna på stellebordet noe jeg synes er helt idiotisk. Anonymkode: bafcb...ad2 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #34 Skrevet 29. november 2019 Livet er fullt av farer. Babyer kan falle og slå seg hvor som helst. De kan også skade seg ute, i bilen, på sykkel etc. Det er derfor man tar forhåndsregler. Man sikrer skarpe hjørner, bruker bilstol, sykkelhjelm etc. Enkel risikoberegning sier at ved stell på gulvet vil babyen ikke falle en meter med hodet først. Så da steller jeg på gulvet. Anonymkode: bcf48...135
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå