AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #81 Del Skrevet 8. september 2020 På 27.2.2020 den 14.11, Humas skrev: Jeg har bestilt fra nett en gang, det passet ikke og måtte sendes i retur. Sluttet med det. Handler sjelden, men nå bare i fysiske butikker. Jeg er litt sånn at jeg ikke tenker bare på meg selv. Gir en god følelse å føle at jeg bidrar til levende handelssentrum og at personer fortsatt kan jobbe i butikk. Jeg er vel en utdøende rase. Jeg synes det å måtte sette av en dag for å gå i fysiske butikker, som har generelt dårlig utvalg og for det meste har "moteklær", er noe av det mest bortkastede jeg gjør. Som regel vet jeg hva jeg skal ha, og hvilken stil og passform jeg kler. Men de butikkene jeg har tilgang på, har nesten ingen av de klærne jeg skal ha, og det de har, som kanskje ligner, har enten merkelig passform, feil benlengde, rare farger/mønstre eller kler bare ikke min kropp. (Og så har du det lille jeg kanskje finner, som koster mange tusen pr plagg.) Og så selvfølgelig den klassiske. Plagget jeg skal ha finnes. Bare ikke i min størrelse. Så istedenfor å bruke timesvis på å gå i butikker der jeg knapt finner noe jeg liker, og der jeg blir mer og mer demotivert av å prøve ting som sitter stygt på kroppen min, så har jeg begynt å handle i nettbutikker. I en nettbutikk kan jeg filtrere på ting jeg vet jeg liker. Farger, fasong, størrelse, merke osv. Jeg kan også filtrere vekk alt som koster mer enn jeg er klar for å betale. Det tar meg fortsatt mye tid å bla gjennom og se over plaggene som finnes. Og jeg har opplevd mer enn en gang at det plagget jeg fikk tilsendt virkelig ikke hadde forventet passform. Eller at størrelsene varierer så mye, selv innen et merke, at klærne som kom ikke passet. Men totalt sett, så får jeg tak i ting jeg liker, i riktig størrelse, uten å bli sliten og lei. Det samme gjør jeg til barna. Jeg vet hva vi skal ha, og handler mesteparten på nett. Nå er nok ikke jeg helt i faresonen, ettersom jeg ikke handler så mange ganger i året. Men det blir ofte retur på 1/3 av det jeg bestiller. Og handler jeg på salg, bestiller jeg gjerne to størrelser om jeg er usikker, for å være sikker på å få rett størrelse. Og bare returnerer den som ikke passet. Anonymkode: c4247...959 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cattleya Skrevet 8. september 2020 #82 Del Skrevet 8. september 2020 På 28.11.2019 den 18.40, AnonymBruker skrev: I dag fikk jeg en mail fra Boozt.com, der de skriver at jeg er blitt «inkludert i deres fair use-filter», og videre at det betyr at jeg ikke lenger får lov til å legge inn bestillinger hos boozt.com. De skriver at kunder havner på denne listen hvis de for eksempel legger inn én eller flere store ordre, ofte flere ganger i uka, for så å returnere alle eller mesteparten av varene. De skriver også at dette gjelder maks en halv prosent(!) av deres kunder. Jeg synes dette er helt vilt!! Jeg bestiller fra Boozt.com maks 1-2 ganger pr måned, og ja, jeg returnerer en del, men jeg handler også mye derfra. Når jeg ser gjennom bestillingene mine fra det siste året så har jeg lagt inn 9 bestillinger. Jeg har returnert 40-50 % av det jeg har handlet- men alt jeg har beholdt beløper seg til en verdi av rundt 15.000 kr. Jeg er altså er relativt god kunde selv om jeg returnerer en del. Jeg synes det er nesten umulig å unngå en del returer når jeg bestiller på nett, fordi varene ofte ser annerledes ut, har annen overflate, litt annen farge osv i virkeligheten enn hva de har på nett. Ofte stemmer heller ikke de oppgitte målene på størrelsene. Nå kjenner jeg at jeg ble skikkelig sur på boozt.com, hva i alle er dette for slags kundebehandling??? Er det noen flere som har opplevd dette? Anonymkode: eebd8...58c Det syntes jeg virkelig burde telle en del. Du handler for mye, og da burde de ikke ekskludere en viktig kunde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #83 Del Skrevet 8. september 2020 På 28.11.2019 den 20.45, AnonymBruker skrev: Kjøpe nye klær 9! Ganger i året? Det er jo egentlig helt sykt mye da. Er det rart Norge ligger på toppen på forsøpling og bruk og kast, om vi må ha nye plagg oftere enn annenhver måned, ja, nesten hver eneste måned faktisk. Du burde sette deg inn i hva klesproduksjon gjør med mennesker i utviklingsland. Du kommer ikke til å synes det er et vakkert syn. Voksne lider og spedbarn dør fordi vann forurense i store områder. Helt utrolig at noen vil støtte slikt mer enn absolutt nødvendig. Anonymkode: c6f4a...3a4 Da har de i det minste jobb og slipper å sitte på gaten og tigge. Anonymkode: 96d0f...5e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #84 Del Skrevet 25. november 2022 At de endrer priser flere ganger i måneden gjør også at folk velger å legge inn flere bestillinger, og gjerne oftere... Samboer følgte litt med i sommer og fant 3 forskjellige bukser han ville ha .. disse endret pris en etter en og han valgte å bestille 3 enkle bestillinger med 1 og 1 bukse fordi varene kom på tilbud på forskjellig tid. Han har aldri tidligere bestilt fra nettsiden og opprettet konto. Alle buksene ble returnert og han er nå utesteng. Helt ok for han, men nettbutikken bør ta ansvar og ikke drive med yo-yo priser. De legger jo opp til dårlig handlemønster Anonymkode: 41f8e...0ee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 26. november 2022 #85 Del Skrevet 26. november 2022 Når man utestenges der, er det for alltid? Det er jo umulig å ikke sende tilbake en del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #86 Del Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (På 28.11.2019 den 18.40): I dag fikk jeg en mail fra Boozt.com, der de skriver at jeg er blitt «inkludert i deres fair use-filter», og videre at det betyr at jeg ikke lenger får lov til å legge inn bestillinger hos boozt.com. De skriver at kunder havner på denne listen hvis de for eksempel legger inn én eller flere store ordre, ofte flere ganger i uka, for så å returnere alle eller mesteparten av varene. De skriver også at dette gjelder maks en halv prosent(!) av deres kunder. Jeg synes dette er helt vilt!! Jeg bestiller fra Boozt.com maks 1-2 ganger pr måned, og ja, jeg returnerer en del, men jeg handler også mye derfra. Når jeg ser gjennom bestillingene mine fra det siste året så har jeg lagt inn 9 bestillinger. Jeg har returnert 40-50 % av det jeg har handlet- men alt jeg har beholdt beløper seg til en verdi av rundt 15.000 kr. Jeg er altså er relativt god kunde selv om jeg returnerer en del. Jeg synes det er nesten umulig å unngå en del returer når jeg bestiller på nett, fordi varene ofte ser annerledes ut, har annen overflate, litt annen farge osv i virkeligheten enn hva de har på nett. Ofte stemmer heller ikke de oppgitte målene på størrelsene. Nå kjenner jeg at jeg ble skikkelig sur på boozt.com, hva i alle er dette for slags kundebehandling??? Er det noen flere som har opplevd dette? Anonymkode: eebd8...58c Sånn helt ærlig.. hvis du returner 40- 50%.. er du kunde eller bry? Ville du hatt deg selv som kunde? Jeg jobber i nettbutikk og ville satt veldig pris på om du ikke legger inn en bestilling hos hos. Anonymkode: bdbd9...216 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #87 Del Skrevet 26. november 2022 Puny skrev (På 28.11.2019 den 20.39): Så dårlig! Tenk deg hva de sparer på å ikke ha en fysisk butikk man kan gå og se varene i. At det blir mange returer er en bitteliten kostnad de bør svelge! Serr? Hos oss er det omvendt. Porto er ikke så billig, og så mye jobb med og pakke ut, stryke / damepe/ lagerregukering osv. mye raskere og mindre kostnader på salgene over disk, samt ikke tvunget til idiotiske åpent kjøp i lange tider regler. Anonymkode: bdbd9...216 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #88 Del Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (På 29.11.2019 den 9.33): Du kan vel klage hvis du føler deg urettferdig behandlet? Og jeg vet ikke hvor mye nettbutikkene sparer på å ikke ha fysiske butikker jeg. Har ikke lest noe om utregningene på det, men tenker det kan være mindre enn man tror. Tenk hvor høy fortjeneste HM har på klærne sine i butikken. De tar ikke inngangspenger for å komme inn i butikken, og det koster ikke penger for butikken når du ikke skal ha klærne du prøver i form av retur. En t-skjorte til 50,- som blir prøvd i butikken og hengt tilbake har man ikke brukt masse forsendelsesutgifter på. Ansatte og utgifter til lokale må både HM og nettbutikker ha. Det eneste som koster mer i fysisk butikk er lokalet. På et kjøpesenter er det 100.000,- /mnd. En pakke med posten koster 149,- for under 10kg. =671 sendinger for 100.000,-. Dette må deles på 2 pga returer. Nettbutikken får altså sendt 335 pakker for samme pris som butikken betaler i leie for bedre lokale. Det er ikke veldig mye? En HM på et kjøpesenter har kanskje 335 kunder innom daglig, minimum!! Og nettbutikker sparer på ansatte? Men jeg skjønner ikke helt det heller, da returer må behandles manuelt? Og ordrene må behandles før de sendes? Anonymkode: c4774...790 Jobber i begge deler, og det er er en myte at det er noe og spare. Har stått og pakket pakker i halve natt, og tanken på at sånne som ts skal returnere 40-50% gjør meg litt kvalm. For min innsats, for miljøet sin skyld, og for butikker som prøver og overleve med de høye kostnadene . Anonymkode: bdbd9...216 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 26. november 2022 #89 Del Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Serr? Hos oss er det omvendt. Porto er ikke så billig, og så mye jobb med og pakke ut, stryke / damepe/ lagerregukering osv. mye raskere og mindre kostnader på salgene over disk, samt ikke tvunget til idiotiske åpent kjøp i lange tider regler. Anonymkode: bdbd9...216 Ja, serr! Man må forvente mye returer når man driver en nettbutikk. Man vet ikke hvordan klærne faktisk er, og om de passer, før man har prøvd dem. Ingen tvinger deg til å drive nettbutikk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #90 Del Skrevet 26. november 2022 Det er faktisk noe som heter avtalefrihet. Nettbutikkene står fritt til å velge hvem de ønsker å inngå salgsavtaler med - det er ikke en menneskerett å få lov til å handle varer av en gitt butikk. Jeg forstår veldig godt at man har begynt med utestenging av de som returnerer mye - egentlig er det rart at dette ikke er blitt innført for lenge siden. Jeg har også returnert en del og har etterhvert innsett at jeg kan drite i å kjøpe f.eks. bukser eller sko, for det blir alt for mange returer. Hvis man har passformsutfordringer så er det jo ikke noe lettere å løse disse ved å handle på nett enn i vanlig butikk. Anonymkode: 6ef51...3ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #91 Del Skrevet 24. januar 2023 Sirah skrev (På 28.11.2019 den 21.45): En venninne jobber i en nettbutikk og tro meg - mye av det de får i retur kan ikke selges videre... Sminkeflekker på klærne, lappen revet av osv. Det som skjer med den type retur er at mottaker nekter å refundere beløpet for ødelagte varer, så de taper uansett ikke på det. Anonymkode: a4763...0c4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #92 Del Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 28.11.2019 den 20.45): Kjøpe nye klær 9! Ganger i året? Det er jo egentlig helt sykt mye da. Er det rart Norge ligger på toppen på forsøpling og bruk og kast, om vi må ha nye plagg oftere enn annenhver måned, ja, nesten hver eneste måned faktisk. Du burde sette deg inn i hva klesproduksjon gjør med mennesker i utviklingsland. Du kommer ikke til å synes det er et vakkert syn. Voksne lider og spedbarn dør fordi vann forurense i store områder. Helt utrolig at noen vil støtte slikt mer enn absolutt nødvendig. Anonymkode: c6f4a...3a4 Dette! Om du har så behov for å prøve først så dra i butikker. Det er virkelig ikke miljøvennlig å få tilsendt klær i posten for å prøve det og sende tilbake. Og hvor mye klær trenger du egentlig? Anonymkode: 8825d...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #93 Del Skrevet 24. januar 2023 Drizzt skrev (På 30.11.2019 den 3.46): Jeg tenker også det. Jeg kan ikke forstå hvordan det er mulig å returnere nær halvparten av det man han bestilt? Da har man dårlig vurderingsevne i utgangspunktet. Jeg har bestilt mye på nett, men har sjeldent om aldri måtte returnere noe og da var det på grunn av feil med produktet typ at en del er ødelagt eller at den ikke virker. Kjøper man klær, må man benytte seg av størrelsesguiden på nettsiden og kjenne kroppen sin. Sko kjøper man ikke på nettet, man prøver den først i fysisk butikk. Man må unngå å kjøpe produkter på nettet som man må helst prøve som sko er. Jeg har kjøpt sko til barna på nett, men samme merke og modell som de har, bare neste størrelse så det er sikkert de passer. Veldig ofte så er størrelseguiden tilhørende alle klær og sko, de har ofte ikke hver sin størrelseguid, med andre ord så det kan fortsatt komme veldig feil størrelser. Boozt kjører tusenvis av merkevarer så sier seg selv at man aldri kan forutse størrelsen der. Anonymkode: a4763...0c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #94 Del Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 30.11.2019 den 11.37): Men da bør man kanskje ikke bedrive nettshopping. Anonymkode: c3af3...54a Man bør gjøre det som er økonomisk riktig for en selv. Veldig individuelt hva en bør gjøre. Har man avstand, må gjennom bom osv er det bedre å handle på nett. Eneste lokale butikker her har svindyre klær. På nett kan du finne støvler til 100 kr, her må man ut med 500. Joggesko for barn 600+ (da er dem ikke goretex) . Kjøpte akkurat joggesko goretex for 300 kr på Stormberg, koster 899 i full pris. Anonymkode: a4763...0c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamacitaa Skrevet 24. januar 2023 #95 Del Skrevet 24. januar 2023 cerruti skrev (På 26.11.2022 den 7.18): Når man utestenges der, er det for alltid? Det er jo umulig å ikke sende tilbake en del. Ja det er for alltid 😂 Jeg ble utestengt etter at jeg anmeldte at en pakke ikke hadde blitt levert hjem til meg så fikk refundert hele beløpet. Dtt var i juni 2021 og kan fortsatt ikke handle der. Mannen min er også utestengt pga samme adresse, så må bestille på faren min. Kun gjort en bestilling i faren min sitt navn. Og man må ikke bruke sitt eget mobilnr ellernoe sånt, og opprette ny mail/låne av noen ellers blir man utestengt uansett. Altså det skal ingenting til på bootz hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #96 Del Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Dette! Om du har så behov for å prøve først så dra i butikker. Det er virkelig ikke miljøvennlig å få tilsendt klær i posten for å prøve det og sende tilbake. Og hvor mye klær trenger du egentlig? Anonymkode: 8825d...de9 Ikke ta det for gitt at det er bare å gå i butikk. Mange har fysiske sykdommer som gjør at det ikke er mulig å gå i butikk når de ikke kan bevege seg ut av huset uten store konsekvenser, og mange sliter med psykiske problemer som også gjør det vanskelig å handle og prøve i butikk. Det har også vært kjent i årevis at speilene i butikker er juksespeil så man ser slankere og bedre ut. Først når man ser i vanlig speil hjemme vet man om buksa sitter bra eller ikke.. Anonymkode: 5db45...d84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #97 Del Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Dette! Om du har så behov for å prøve først så dra i butikker. Det er virkelig ikke miljøvennlig å få tilsendt klær i posten for å prøve det og sende tilbake. Og hvor mye klær trenger du egentlig? Anonymkode: 8825d...de9 Jævlig mye, har små unger som griser til klæra mine hele tiden og 13 tantebarn som også kan få meg til å måtte vaske klær mye oftere 😂 kneet på buksene blir slitt. Eventyrfabrikken revner opp klær når man er der å sklir med ungene, osv 😂 poenget mitt er alle har ulike situasjoner, noen trenger mer klær. Andre har ikke så varmt hus og må tørke klær på stativ som kan ta 3 dager å få tørre mens andre kan tro le de å få de tørre på 1,5 time. Anonymkode: a4763...0c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 25. januar 2023 #98 Del Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 26.11.2022 den 9.27): Det er faktisk noe som heter avtalefrihet. Nettbutikkene står fritt til å velge hvem de ønsker å inngå salgsavtaler med - det er ikke en menneskerett å få lov til å handle varer av en gitt butikk. Jeg forstår veldig godt at man har begynt med utestenging av de som returnerer mye - egentlig er det rart at dette ikke er blitt innført for lenge siden. Jeg har også returnert en del og har etterhvert innsett at jeg kan drite i å kjøpe f.eks. bukser eller sko, for det blir alt for mange returer. Hvis man har passformsutfordringer så er det jo ikke noe lettere å løse disse ved å handle på nett enn i vanlig butikk. Anonymkode: 6ef51...3ca Enig. Jeg handler heller aldri bukser på nett med mindre jeg vet det er en modell som passer. Gensere derimot kan jeg fint handle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #99 Del Skrevet 26. januar 2023 Puny skrev (På 26.11.2022 den 9.12): Ja, serr! Man må forvente mye returer når man driver en nettbutikk. Man vet ikke hvordan klærne faktisk er, og om de passer, før man har prøvd dem. Ingen tvinger deg til å drive nettbutikk. Jo, vi tjener mer penger på direktesalg . Man forventer og gå i pluss også på nettsalg i snitt, hvis ikke går en konk. Noen returer ja, men 50 % går ikke. Selvsagt er det ingen som tvinger meg til noe som helst, men det er feil at det ikke er kostnader med nettbutikk. Returer er veldig dyrt. Kunder som ts vil være en utgift og dermed ikke en reel kunde. Skjønner Boozt godt. Anonymkode: bdbd9...216 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå