Gå til innhold

Utestengt fra boozt.com

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men kjære vene, har du lest svarene mine, og til mange andre i denne tråden?? Vi handler ikke med det for øye å returnere store mengder. Men det er faktisk en konsekvens av det å handle på nett- bilder og beskrivelse gir ikke alltid et fullstendig eller korrekt bilde av hvordan varen er i virkeligheten. Det er også en kostnad nettbutikkene er nødt til å ta- men til gjengjeld slipper de altså å måtte ha mange ulike filialer i forskjellige land med mange ansatte, der de må betale husleie, lønn osv. De klarer seg med ett stort lager, plassert sentralt i Europa, noe som gir dem besparelser i milliardklassen. 

Og dere som snakker om at man heller må bestille en vare av gangen hvis man er usikker på størrelsen: så det dere mener, er at jeg først skal bestille én bukse, prøve den hjemme og konstatere at den er for stor. Jeg sender den så tilbake, bestiller ny i en størrelse mindre, for så å konstatere at den er for liten. Sender den også tilbake, og bestiller en ny i en annen modell, og håper at den passer bedre. Når jeg får den, oppdager jeg at den er alt for liten i størrelsen, og jeg får den ikke engang over knærne- og det på tross av at jeg selvsagt sjekket målene på størrelsestabellen på forhånd. Altså må den også sendes tilbake.

Så langt har jeg altså gjort tre bestillinger og måttet returnere tre plagg- fordi de ikke passer eller stemmer med beskrivelsen på nett. Men jeg har fortsatt ikke fått tak i en svart bukse som passer- altså må jeg legge inn enda en bestilling. Er jeg heldig, passer kanskje den fjerde buksa, men da har jeg altså lagt inn 4 bestillinger og gjort 3 returer.

Dere synes dette er en bedre løsning enn at jeg bare bestiller alle fire buksene på én gang, og så returnerer de buksene som ikke passer?? Med deres løsning må plagg fraktes totalt 7 ganger- mens med min løsning (bestille mer på én gang og så returnere det som ikke passer) må plagg fraktes totalt 2 ganger. For min del er det ganske åpenbart hva som er mest miljøvennlig.

ts

Anonymkode: eebd8...58c

Her syns jeg du gjør deg vanskelig! Du skjønner vel at du selvfølgelig vil gjøre flere returer totalt om du på forhånd har kjøpt inn flere av samme plagget, med den hensikt om å returnere den/de størrelsen(e) som ikke passer, enn om du bare bestiller ett plagg i hver størrelse, og av og til må returnere? Og hvilke plagg er så vanskelig at du må teste fire ulike størrelser før du finner et som sitter riktig? Etter å ha prøvd plagget første gangen, bør man jo skjønne hvor mange størrelser opp/ned man må. Jeg syns kanskje du bør sette deg litt mer inn i profuktinformasjon og anmeldelser før du foretar en bestilling, da bommer man sjeldent. 

Anonymkode: 36b8f...ec8

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare lag en ny konto med annet navn til samme adresse. Vet ikke om du har kjæreste eller familie som du kan bruke navnet til. Spør de nærmeste, så kan du fortsette å bestille. 

Anonymkode: 16d12...b66

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2019 den 19.38, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle ikke Boozt kunne selge varen videre? Det er jo ikke lov å ta av lappen, og man har en kort frist på å returnere.

Anonymkode: 458d2...69b

Fordi det koster dem mer å legge varen fint sammen og på rett plass i lageret enn å slenge varen på dynga og få ny vare fra leverandør.

Anonymkode: 82fef...c9e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her syns jeg du gjør deg vanskelig! Du skjønner vel at du selvfølgelig vil gjøre flere returer totalt om du på forhånd har kjøpt inn flere av samme plagget, med den hensikt om å returnere den/de størrelsen(e) som ikke passer, enn om du bare bestiller ett plagg i hver størrelse, og av og til må returnere? Og hvilke plagg er så vanskelig at du må teste fire ulike størrelser før du finner et som sitter riktig? Etter å ha prøvd plagget første gangen, bør man jo skjønne hvor mange størrelser opp/ned man må. Jeg syns kanskje du bør sette deg litt mer inn i profuktinformasjon og anmeldelser før du foretar en bestilling, da bommer man sjeldent. 

Anonymkode: 36b8f...ec8

Ikke alle har en standardkropp. Jeg kan lett prøve fem bukser eller kjoler i butikk uten at noen passer.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det koster dem mer å legge varen fint sammen og på rett plass i lageret enn å slenge varen på dynga og få ny vare fra leverandør.

Du tror det er folk som står å bretter sammen?

Anonymkode: db906...ac5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle har en standardkropp. Jeg kan lett prøve fem bukser eller kjoler i butikk uten at noen passer.

Men da bør man kanskje ikke bedrive nettshopping. 

Anonymkode: c3af3...54a

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

1) Her har Boozt fått seg et AI verktøy som basert på regelsett plukker ut kunder med et uønsket mønster. Dette AI verktøyets filter er nok for tett og de blir mest sannsynlig glad for tilbakemelding. For alle oss som er i ferd med å ta i bruk AI verktøy er dette en nyttig lærepenge :)

2) Jeg finner ikke klær som passer meg lokalt. Dette er en evig sorg - jeg skulle GJERNE kjøpt klær uten å bruke nett. Jeg kjøpte nylig en kjole til bruk for julens festligheter og jeg var svært nær å bestille denne i to størrelser for å være sikker på at jeg fant en som passet. Jeg lot likevel være - og valgte å bestille den størrelsen jeg trodde ville passet - og hadde flaks (kjolen ankom 2 dager før festen).

3) Boozt og en del andre opplever nok at en del klær er brukt når de kommer tilbake. Typisk: Kari skal på fest lørdag og bestiller seg et passende antrekk som hun mottar onsdag, bruker lørdag og returnerer mandag. Altså: Brukt som i - ikke prøvd, men brukt. Jeg er helt enig i at da bør Boozt sette tiltak inn for godkjenning og avvisning av returer.

4) Boozt og andre bør stramme inn algoritmen sin slik at dersom man til stadighet bestiller samme plagg i mange størrelser så slår filteret inn. Det er jo tross alt dette de vil slå ned på.

5) Sko kjøper jeg ALDRI på nett. Det er ikke fysisk mulig for meg å vite hvordan en sko jeg ikke har prøvd kommer til å fungere. Eller jo: jeg hadde noen fantastiske sandaler kjøpt på Marks & Spencer i London. Disse kjøpte jeg igjen og igjen og igjen så lenge de fantes i produksjon over nettet. Men da hadde jeg altså først prøvd skoen i butikken. BH'er kjøper jeg kun hos Bravissimo, både i butikken i London og over nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare lag en ny konto med annet navn til samme adresse. Vet ikke om du har kjæreste eller familie som du kan bruke navnet til. Spør de nærmeste, så kan du fortsette å bestille. 

Så blir også kjæresten bannlyst på grunn av samme forbruksmønster. Hva er neste - barna skal ha egen konto også? Problemet er ikke TS som person, men atferden som ikke endrer seg selv om varene blir bestilt med et annet navn.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Angående Boozt og denne «fair-use»-klausulen.. Fikk du e-post om at du var omfattet av filteret med en gang etter du la inn bestillingen? 

Kjenner jeg er litt «nervøs» for dette selv, da jeg siden jul har bestilt flere enkeltvarer derfra, og returnert mye av det i jakten på den «perfekte» kjolen til en spesiell anledning senere i vår. (Har forøvrig også bestilt et par sko og en genser jeg har beholdt.) Fordi jeg kjøper dyrere plagg, er jeg opptatt av at jeg skal være 100% fornøyd før jeg bestemmer meg for å beholde dem, og vil heller ikke bestille så mange dyre plagg i en bestilling i tilfelle noe skal skje med pakken og jeg blir sittende med regninga. Da returnerer jeg heller, og legger inn ny bestilling i etterkant. 

uansett; bestilte en kjole nå i ettermiddag, og bestillingen ligger fortsatt «under behandling» og jeg har fortsatt ikke mottatt noen ordrebekreftelse. Kan dette være en indikasjon på at bestillingen min har havnet i et filter? 

Anonymkode: 2b500...b21

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vel leie av at folk legger inn store bestillinger for å få gratis frakt, for så å sende det meste i retur. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det er fullt forståelig, og det er bra nettbutikkene tar tak dette. Men da er det viktig at Boozt holder seg innenfor sine egne retningslinjer, og at algoritmene er gode nok til at de fanger opp de som utgjør et reell problem for dem.  Ingen store bestillinger i mitt tilfelle, og heller ikke veldig mange plagg totalt, men har returnert mye og det pga at jeg har bommet mer enn normalt både hva gjelder størrelse og passform. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt rettferdig at gjentakende returnerende kunder som krever refusjon skal avvises! Det er mye arbeid å pakke, registrere og gjøre forsendelser rett. Enda mer å gi refusjon med merarbeidet det medfører. De kunne hatt et økende gebyr for hver retur. Husk portoen er subsididert, så det er dyrt å sende pakker frem og tilbake, det taper nettbutikken på. Du hadde ikke vært like villig å sende retur om du selv måtte betale frakten. Halvparten i retur er nærmest uhørt. Det er jo misbruk av en god ordning

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2019 den 4.07, AnonymBruker skrev:

Slik at de også kan bli «bannlyst»?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/29/2019 at 10:02 AM, AnonymBruker said:

De sparer mye på ansatte, lokale - og de betaler selvfølgelig ikke 149 for å sende en pakke. 

Anonymkode: 5df14...a69

Det skal du ikke se bort i fra at forsendelsene deres koster pr sending

Anonymkode: b5bb3...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener det ikke bør være nødvendig å returnere klær kjøpt på nett: Da kan jo også butikker kvitte seg med prøverommene sine da? For ingen behøver jo å prøve klærne for å se om de passer, og i alle fall ikke folk som både har sett og kjent på produktet på forhånd. :ironi:

Jeg har bestilt klær fra Boozt 2 ganger hittil i år, og returnert noe fra begge forsendelsene. Den første var en genser som var bælstygg på og som ikke så noe ut som på bildet, og det andre var en kjole som var diger i størrelsen og ikke satt fint i det hele tatt. 

Anonymkode: 96d11...f05

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt fra nett en gang, det passet ikke og måtte sendes i retur. Sluttet med det. Handler sjelden, men nå bare i fysiske butikker. Jeg er litt sånn at jeg ikke tenker bare på meg selv. Gir en god følelse å føle at jeg bidrar til levende handelssentrum og at personer fortsatt kan jobbe i butikk. Jeg er vel en utdøende rase. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 28.11.2019 den 21.45, Sirah skrev:

En venninne jobber i en nettbutikk og tro meg - mye av det de får i retur kan ikke selges videre... Sminkeflekker på klærne, lappen revet av osv.

men da får ikke kunden pengene tilbake heller vel?

Anonymkode: 2766d...4c7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
På 28.11.2019 den 20.45, AnonymBruker skrev:

Kjøpe nye klær 9! Ganger i året? Det er jo egentlig helt sykt mye da. Er det rart Norge ligger på toppen på forsøpling og bruk og kast, om vi må ha nye plagg oftere enn annenhver måned, ja, nesten hver eneste måned faktisk. 

Du burde sette deg inn i hva klesproduksjon gjør med mennesker i utviklingsland. Du kommer ikke til å synes det er et vakkert syn. Voksne lider og spedbarn dør fordi vann forurense i store områder. Helt utrolig at noen vil støtte slikt mer enn absolutt nødvendig. 

Anonymkode: c6f4a...3a4

Nå skriver hun at hun også handler på Boozt til barna sine da.

Anonymkode: 570d9...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups da er nok jeg også i faresonen😳 har ikke lest gjennom hele tråden her, men jeg bruker nesten bare nettbutikker nå, orker ikke å gå i butikker.   Da gjør jeg som jeg gjør i butikken, tar med masse på prøverommet, dvs bestiller en del klær for å se om noe faller i smak. Bestiller gjerne samme vare i flere størrelser også. 
Gjør ikke dette ukentlig da, men kanskje annenhver måned? Kjøper jo selvsagt også innimellom.

Anonymkode: a04c6...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2019 den 20.45, AnonymBruker skrev:

Kjøpe nye klær 9! Ganger i året? Det er jo egentlig helt sykt mye da. Er det rart Norge ligger på toppen på forsøpling og bruk og kast, om vi må ha nye plagg oftere enn annenhver måned, ja, nesten hver eneste måned faktisk. 

Du burde sette deg inn i hva klesproduksjon gjør med mennesker i utviklingsland. Du kommer ikke til å synes det er et vakkert syn. Voksne lider og spedbarn dør fordi vann forurense i store områder. Helt utrolig at noen vil støtte slikt mer enn absolutt nødvendig. 

Anonymkode: c6f4a...3a4

😂

kjøper nye klær hver måned jeg da 🙊

Anonymkode: f2a66...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...