Gå til innhold

Konstant indre uro

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har konstant indre uro. Ekstremt følsom på godt og vondt. Veldig empatisk og lettrørt på andres vegne, men blir også fort skuffet og lei meg over andre som feks «meler sin egen kake», er dobbeltmoralske, ikke bryr seg om andre osv. Har det skjedd meg noe vondt, feks en vond kommentar fra noen, føles det som noen står med en kniv og «rasper» i bryste mitt fra innsiden - lenge. 

Jeg opplever mye vondt pga kronisk usynlig sykdom. Feks at en (nær, trodde jeg) venn feirer rundt tall og ber alle - men ikke meg - og sier til og med rett ut at jeg ikke er bedt fordi jeg er jo ikke hennes venn 😔 (Fordi jeg nesten ikke har orket å være sosial etter jeg ble syk... men vi har jo hatt masse kontakt på  melding... så jeg trodde personen forstod..)

Jeg er også veldig lett å glede og har det veldig godt alene (trives i eget selskap) og med mannen min. Har det også helt topp sammen med de beste vennene mine.  Har jeg bare vært med mannen og de beste vennene mine har jeg lange perioder der jeg ikke gråter og jeg har det bare utrolig bra!!❤️ 

Men så skal det så lite til å vippe meg av pinnen! Nå sist var det ei som begynte å spørre meg om noe ekstremt privat og sårt foran mange andre. Dette var noe mannen hennes hadde fått vite av min mann, sagt i fortrolighet, så det var et tillitsbrudd og det var jo ting jeg ikke ville at folk skulle vite..  

BAM - så har jeg ekstremt indre uro igjen og gråter over flere dager (jeg gråter ikke hele tiden, blunker det vekk, men så minnes jeg på det og da kommer «raspinga» i brystet og tårene igjen. 

Utad - når jeg er sosial - ser jeg nok rolig, avbalansert og trygg ut. Men har en indre uro uten å være trist  

Denne indre uroen plager meg skikkelig. Jeg er nok høysensitiv og gjennomskuer andre veldig lett. Jeg kjenner feks at noe er feil i en samtale med et menneske før jeg skjønner hva jeg reagerer på, får en ekkel følelse i kroppen. Så kan jeg skjønne etterhvert at det mennesket løy meg rett i ansiktet. 

Ja, dette ble kanskje langt. Var godt å få det ut 😉😁  

Noen som råd mot indre uro og mye følelser? 

Anonymkode: 7cfd5...719

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...