Gå til innhold

Bare Rødt stemte for misstillitsforslag


MrBart

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, I Grosny skrev:

Du blander sammen Rødt og AKPml. Selv om Rødt har rødter I AKP så er de ganske annerledes, iallfall i stor grad.

Les partiprogrammet 😉. Var vel i fjor det var spørsmål om de skulle fjerne det fra partiprogrammet eller ikke, det ble stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, I Grosny skrev:

Du blander sammen Rødt og AKPml. Selv om Rødt har rødter I AKP så er de ganske annerledes, iallfall i stor grad.

Rødt har et prinsipielt mål om planøkonomi, men vil oppnå det demokratisk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2019 den 20.33, Nooni skrev:

Rødt er et kommunistisk og populistisk tulleparti full av selvmotsigelser. 

Kommunismen og populismen er to vidt forskjellige ting, og Rødt har jo trekk fra begge. Jeg liker populismen i Rødt, men disse strømningene motarbeides av kommunistene. Rødt er et parti som favner flere politiske retninger og filosofier og er i praksis Norges mest synlige opposisjonsparti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, kahaki skrev:

Les partiprogrammet 😉. Var vel i fjor det var spørsmål om de skulle fjerne det fra partiprogrammet eller ikke, det ble stående.

Med "det" så tror jeg du sikter til kommunismen? Jeg mener det var en jevn votering som viste at det er minst to syn med relativt høy oppslutning i Rødt. 

Moxnes, som tapte den voteringa, er ikke ekstremkommunist. Han har klare sosialdemokratiske og populistiske trekk. Og han er den som trekker flest folk inn i Rødt. Vi kan ha store forhåpninger om at Rødt utvikler seg i populistisk og sosialdemokratisk retning og tar den plassen som Arbeiderpartiet og SV har forlatt. Moxnes jobber også hardt for å bli det ledende partiet i fagbevegelsen og ser ut til å ha Gerhardsen som forbilde.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, I Grosny skrev:

Med "det" så tror jeg du sikter til kommunismen? Jeg mener det var en jevn votering som viste at det er minst to syn med relativt høy oppslutning i Rødt. 

Moxnes, som tapte den voteringa, er ikke ekstremkommunist. Han har klare sosialdemokratiske og populistiske trekk. Og han er den som trekker flest folk inn i Rødt. Vi kan ha store forhåpninger om at Rødt utvikler seg i populistisk og sosialdemokratisk retning og tar den plassen som Arbeiderpartiet og SV har forlatt. Moxnes jobber også hardt for å bli det ledende partiet i fagbevegelsen og ser ut til å ha Gerhardsen som forbilde.

Gerhardsen var også kommunist som ung, før virkeligheten innhentet ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, I Grosny skrev:

Du blander sammen Rødt og AKPml. Selv om Rødt har rødter I AKP så er de ganske annerledes, iallfall i stor grad.

Dette ble senest vedtatt på partilandsmøte i vår etter spørsmål fra Bjørnar Moxnes.  Moxnes sitt forslag om at Rødt skulle gå bort fra væpna revolusjon i partiprogrammet ble nedstemt i plenum . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2019 den 0.42, AlkoMann skrev:

væpnet revolusjon og diktatur.

Jeg kan ikke finne noe om dette i programmet deres.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, kahaki skrev:

Aldri påstått at Moxnes er ekstremkommunist.

Jeg tror du finner et stort spekter i Rødt . Alt fra ekstreme kommunister, til grønne, sosialister,  sosialdemokrater og populister. Jeg tror og håper at de ekstreme kommunistene er en minimal minoritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Tigran Petrosian skrev:

Programforslaget sier ingenting om våpenbruk.

Det store flertallet vil aldri gå over til planøkonomi . Man må da bruke vold for å slite løs arbeiderklassens lenker. jeg skjønner ikk hvorfor 5 prosent i Norge stemmer på et slikt parti ? https://youtu.be/sFPlWDk2BKs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, I Grosny skrev:

Jeg tror du finner et stort spekter i Rødt . Alt fra ekstreme kommunister, til grønne, sosialister,  sosialdemokrater og populister. Jeg tror og håper at de ekstreme kommunistene er en minimal minoritet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rødt vil ikke ha privat næringsliv. Mimjir kristiansjon ordførerkandidat for rødt i stavanger har sagt at med en gang en bedrift går med store overskudd så må staten ta over. helt latterlig. makten må ligge hos folket ikke staten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, antiislamist skrev:

rødt vil ikke ha privat næringsliv. Mimjir kristiansjon ordførerkandidat for rødt i stavanger har sagt at med en gang en bedrift går med store overskudd så må staten ta over. helt latterlig. makten må ligge hos folket ikke staten

Det er synd. Vi trenger f.eks privat omsorg, fordi kommunene har regler som hindrer de omsorgsansatte i å jobbe nok til å klare seg. Man må ha to jobber, og jobb nr 2 må ikke være i kommunen, men enten privat  eller i en annen kommune. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AlkoMann skrev:

Det store flertallet vil aldri gå over til planøkonomi . Man må da bruke vold for å slite løs arbeiderklassens lenker. jeg skjønner ikk hvorfor 5 prosent i Norge stemmer på et slikt parti ? https://youtu.be/sFPlWDk2BKs

Sven Wollter er vel ikke medlem i Rødt. Det er greiest å videolinke til Moxnes hvis man vil informere om Rødts ståsted i de forskjellige saker. At du hevder man må bruke vold for å innføre planøkonomi, betyr ikke at Rødt ønsker voldelig revolusjon eller ønsker å innføre diktatur. Alle partiene på Stortinget støtter den norske modellen, det blir tullete og lite realistisk å begynne å skrive om diktatur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...