Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om jeg skulle kjøpt ny hovedvogn nå, hadde gått for Smile 3. Mye lenger brukstid enn 2, både i lengde og vektgrense. Virker veldig god! 

Noen sier at emmaljunga nxt90 har blitt mindre stiv, men mitt inntrykk av den er at den veldig tung og stiv. 

Bj elite er visst veldig lett og grei, men heller når barnet blir større og vil/kan sitte fremover. Min på 10 mnd er det enda helt uaktuelt å snu fremover, for vi setter begge stor pris på kontakt på tur. 

Bj premier som kan snus har jeg hatt, og syntes den var grusomt tung å trille/svinge. Men mange elsker den, noe som for

meg er veldig rart. 

Fox er det mange som er misfornøyd med sittedelen og fremhjulene, men har ikke egen erfaring. Den er fin da! 

Generelt ville jeg tenkt på: 

- Ergonomisk sittedel er ofte best om en må bytte til sittedel tidlig. Ofte sitter ikke de minste særlig godt i flat sittedel. Flat sittedel kan være helt gull få mnd senere, så tror kanskje av de to at jeg ville prioritert flat. Samtidig har jeg hatt veldig behov for ergonomisk i flere mnd, så det beste er å ha begge 😅 

Lufthjul er klart best trillekomfort på noe ruglete underlag, og egentlig alltid.

Svingbare hjul er et must om du skal gå i butikker, sirkler på grus, etc. 

God solskjerming er gull, men tinkafu sin solskjerm kan fikse omtrent alle og settes lett på. 

Tinkafu sitt regntrekk med skjerm er best, nesten til alle vogner. 

Mange vogner har lav maksvekt (15 kg feks) du har kanskje en følelse av hvor stor du/far er og hvor stor baby blir. Vet mange som er over 15 lenge før vognperioden er over. 

Jeg MÅ ha turvogn OG trille, for det finnes ingen små nok vogner som jeg gidder å drasse med på butikken en liten tur. Kanskje med unntak av Britax Smile 3, ut ifra det jeg så i butikk. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Joppeline skrev:

Om jeg skulle kjøpt ny hovedvogn nå, hadde gått for Smile 3. Mye lenger brukstid enn 2, både i lengde og vektgrense. Virker veldig god! 

Noen sier at emmaljunga nxt90 har blitt mindre stiv, men mitt inntrykk av den er at den veldig tung og stiv. 

Bj elite er visst veldig lett og grei, men heller når barnet blir større og vil/kan sitte fremover. Min på 10 mnd er det enda helt uaktuelt å snu fremover, for vi setter begge stor pris på kontakt på tur. 

Bj premier som kan snus har jeg hatt, og syntes den var grusomt tung å trille/svinge. Men mange elsker den, noe som for

meg er veldig rart. 

Fox er det mange som er misfornøyd med sittedelen og fremhjulene, men har ikke egen erfaring. Den er fin da! 

Generelt ville jeg tenkt på: 

- Ergonomisk sittedel er ofte best om en må bytte til sittedel tidlig. Ofte sitter ikke de minste særlig godt i flat sittedel. Flat sittedel kan være helt gull få mnd senere, så tror kanskje av de to at jeg ville prioritert flat. Samtidig har jeg hatt veldig behov for ergonomisk i flere mnd, så det beste er å ha begge 😅 

Lufthjul er klart best trillekomfort på noe ruglete underlag, og egentlig alltid.

Svingbare hjul er et must om du skal gå i butikker, sirkler på grus, etc. 

God solskjerming er gull, men tinkafu sin solskjerm kan fikse omtrent alle og settes lett på. 

Tinkafu sitt regntrekk med skjerm er best, nesten til alle vogner. 

Mange vogner har lav maksvekt (15 kg feks) du har kanskje en følelse av hvor stor du/far er og hvor stor baby blir. Vet mange som er over 15 lenge før vognperioden er over. 

Jeg MÅ ha turvogn OG trille, for det finnes ingen små nok vogner som jeg gidder å drasse med på butikken en liten tur. Kanskje med unntak av Britax Smile 3, ut ifra det jeg så i butikk. 

Takk for utflyllende svar😃

Enig. Har også opplevd emmaljunga som tung og stiv.. Vi er avhengig av at barnet kan sitte mot foreldrer, pga. mannen min er døv. Barnet skal lære seg tale og tegnspråk, og det kan bli vanskelig hvis barnet sitter fremover.

Vi er veldig glad i å løpe begge to, og vi løper stort sett hver dag. Så vi tenker å kjøpe en babyjogger også, men kan bli vanskelig med babyjogger når barnet blir stort og må sitte i sittedelen. Vet du om joggevogner som har sittedelen mot foreldrene?

Men sånn vi ser det nå, så tenker vi britax smile 3, og en babyjogger med kun bag, så vi kan jogge med. Må evt. se etter ny vogn når han blir større. Vi er slanke begge to, så vil ikke tro at babyen blir så veldig stor😊

Skrevet
6 minutter siden, MiriamH skrev:

Vi er veldig glad i å løpe begge to, og vi løper stort sett hver dag. Så vi tenker å kjøpe en babyjogger også, men kan bli vanskelig med babyjogger når barnet blir stort og må sitte i sittedelen. Vet du om joggevogner som har sittedelen mot foreldrene?

Men sånn vi ser det nå, så tenker vi britax smile 3, og en babyjogger med kun bag, så vi kan jogge med. Må evt. se etter ny vogn når han blir større. Vi er slanke begge to, så vil ikke tro at babyen blir så veldig stor😊

Så vidt jeg vet finnes det ikke joggevogner med sittedelen vendt mot foreldrene, men mulig andre vet om noen.

Bare så du ikke misforstår: Babyjogger er IKKE joggevogner. De bare heter Babyjogger, jeg vet faktisk ikke hvorfor. Så Babyjogger med liggedel vil ikke egne seg til jogging.

Anonymkode: 67ca7...f84

• Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så vidt jeg vet finnes det ikke joggevogner med sittedelen vendt mot foreldrene, men mulig andre vet om noen.

Bare så du ikke misforstår: Babyjogger er IKKE joggevogner. De bare heter Babyjogger, jeg vet faktisk ikke hvorfor. Så Babyjogger med liggedel vil ikke egne seg til jogging.

Anonymkode: 67ca7...f84

Hmm.. Mange som sier de er veldig gode og løpe med? 

Skrevet
6 minutter siden, MiriamH said:

Hmm.. Mange som sier de er veldig gode og løpe med? 

Jeg har både city elite og bugaboo. Jeg jogger med bugabo fremfor elite. .

Men aller helst thule 

• Liker 2
Skrevet

Var nettopp på trilletur med 3åringen som er litt syk og trengte en hvil. Velger også da bugaboo fordi behovet til barnet er å se oss foreldre. Også i butikk, for ellers hører man knapy hva barnet sier og må rope til hverandre.

Vi har brukt city elite i bhg, men ville abaolutt hatt ergonomisk sittedel både hjemme og i bhg. Det er beste for barnet. Men fordelen med city elite er at den er så lang i ryggen. 

• Liker 1
Skrevet

Å jogge med bag vil jeg ikke tro er noe særlig uansett. Ikke på grus ihvertfall. Og joggevogn med bakovervendt del blir nok ikke helt optimalt for da er nok sittedelen løsere på en måte? På joggevogner så sitter barnet mer oppreist og sittedelen er mer festa til understellet. For å unngå at barnet slenger fram og tilbake om man f.eks treffer en stein.

Hvis du har en Thulevogn som er kombinert sykkel/pulk/joggevogn så sitter barnet mye lavere, og du kan lettere se over kanten og se barnet fordi det ikke er kalesje på samme måte. Den er og gull å løpe med også på ulendt terreng. Den kan man jogge med med nyfødt del fra 6mnd vil jeg tro. Nyfødtinnlegget er fra to måneder, men de har jo ikke god nok hodekontroll til at jeg ville løpt med den så tidlig.

Anonymkode: 8e848...f89

• Liker 4
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Easywalker harvey 2! Den er helt super, ikke ille pris, meget lett, liten slått sammen og det kan kjøpes høydeadapter i tillegg som gjør den enda høyere (dette kostet noen hundrelapper ekstra). Høyere enn bugaboo, mindre massiv enn stokke. Sportsdelen kan snus begge veier :)

Anonymkode: 776a1...eb3

Har du prøvd denne på grus? 😊
Har kjøpt denne selv, men mini har ikke kommet enda, så er spent på å teste.

Skrevet
35 minutter siden, MiriamH skrev:

Enig. Har også opplevd emmaljunga som tung og stiv.. Vi er avhengig av at barnet kan sitte mot foreldrer, pga. mannen min er døv. Barnet skal lære seg tale og tegnspråk, og det kan bli vanskelig hvis barnet sitter fremover.

Om du vil ha babyjogger løpevogn anbefaler jeg bj summit x3. Det er joggevognen til bj. Ellers britax bob revolution pro(?), den har håndbrems. Ingen av disse har foreldrevendt sittedel da. 

• Liker 1
Skrevet

En stund siden jeg hadde små og har overhodet ikke greie på dagens merker.

Men tror jeg ville valgt en brukt og billig bagvogn og heller investert litt i en god sportsvogn/trille/joggevogn til barnet blir ørlite større. Det er ikke så veldig mange månedene man har behov for bag, særlig ikke vår/sommer.

Skrevet
1 time siden, MiriamH skrev:

Babyen kan bli stor/lang uavhengig av om dere er slanke eller ei. Min svært tynne venninne (og slanke mann) fikk en gutt som var blant de 5% største/lengste babyene. Ei annen jeg kjenner fikk en baby som var 62 cm allerede ved 6 uker (det var da de målte lengde etter 6 uker). Ved 3 mnd er gjennomsnittlig lengde 61 cm. Også hun og mannen er svært slanke.

De fleste barna er ikke svært lange (naturlig nok), men noen er det, og det er uavhengig av om foreldrene er tykke eller tynne.

Anonymkode: d1816...003

• Liker 3
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Emmaljunga Nxt90F. Kan både brukes i barnehagen og til hverdag. Mer valuta for pengene.

Anonymkode: 2e40a...997

Men ikke som joggevogn, den er drittung. 

Anonymkode: 468ba...293

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, MiriamH skrev:

Babyjogger er nok ikke den vogna jeg ville hatt som ekstra vogn til jogging. Selv om navnet får det til å høres sånn ut, så er ikke babyjogger joggevogner i den forstand. 

Jeg ville heller ikke jogget med baby i bag/liggedel uavhengig av vogn. Baby er ikke fastspent og kan skli rundt i baggen og få stygge skader ved fall.

Hvis dere gjerne vil jogge med vogn så er det verdt det å vente til baby er gammel nok til å sitte og investere i en ekte joggevogn. Å kjøpe city elite med ambisjoner om å jogge med en nyfødt i den er helt bortkastet. Men det er en grei vogn til mye annet :) 

Anonymkode: 4986e...6bb

• Liker 8
Skrevet

Det er såvidt innafor å løpe etter bussen med city elite med bag altså... dere får ta dere hver deres joggetur uten vogn til å begynne med😊

Anonymkode: c77ef...ed5

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville ikke jogget med noen av de vanlige vognene. Ikke før barna var minst et år. Bj summit eller thule til jogging. En annen vogn til hverdagsbruk. 

Anonymkode: d5911...ee6

• Liker 2
Skrevet

Kjøpte britax smile 3😊 men kom på nå at vi ikke har kjøpt stelleveske, noen som vet om stelleveske til britax?

Skrevet
On 11/28/2019 at 3:16 PM, MiriamH said:

Hvis dere er heldige så kan dere finne en Bugaboo Runner på Finn. Runner er i utgangspunktet et ekstra løpeunderstell til Bugaboos vogner, med adapter kan sittedel fra alle vognene deres passe, og da også foreldrevendt (anbefales ikke å løpe med bagdel). Den er dessverre utgått, dermed er Finn.no stedet, men den er absolutt super, også som terreng- og vintervogn. Komme fram overalt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...