Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har sett lenge på barnevogn, men synes det er så vanskelig å bestemme oss. Vi er et par som elsker og gå/jogge lange turer, ofte på grus.

Vi tenkte føret bugaboo fox, men mannen synes den er for lav. Vurderer litt babyjogger city elite, men vi liker ikke sitte delen. Tenker å kjøpe babyjogger kun med bag og ikke sittedel og heller kjøpe stokke trailz/evt en annen som er sittedel andre siden liksom. Vi vil se barnet, når vi er ute på tur osv. 

Eller.. noen som har andre forslag? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bugaboo Fox er veldig lav.

Babyjogger City Elite kan dere ev. kjøpe brukt og så selge videre når dere skal over på sittedelen. Min erfaring er at det er veldig fint å ha muligheten til å ha sittedelen mot foreldrene. Ellers er bagdelen til Stokke Trailz veldig bra, så dere kan ev. bare kjøpe den med en gang.

Andre alternativer: Britax Go Big 2, Emmaljunga NXT90.

Ingen av disse er egnet som joggevogn, da, da må dere kjøpe en egen joggevogn.

Anonymkode: 67ca7...f84

• Liker 1
Skrevet

Har både babyjogger og byggebo buffalo (versjon før fox).

buggabo er mye stødigere. Syntes også bugabo så alt for lav ut først og ville derfor ha city elite evt. Stokke Trailz. Endret fort syn på det og synes buggabo er den desidert beste vogna på alle vis.

bagdelen på city elite er forresten ganske liten og vårt barn vokste ut av den før det var klart for sportsvogn. Derfor kjøpte vi bugabo. Skal kun bruke bugabo til neste barn.

vi triller på asfalt, i skogen og på grus.

• Liker 1
Skrevet

Tfk joggster med multi x bag om dere er aktive mennesker 

Anonymkode: c59a2...4d0

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bugaboo Fox er veldig lav.

Babyjogger City Elite kan dere ev. kjøpe brukt og så selge videre når dere skal over på sittedelen. Min erfaring er at det er veldig fint å ha muligheten til å ha sittedelen mot foreldrene. Ellers er bagdelen til Stokke Trailz veldig bra, så dere kan ev. bare kjøpe den med en gang.

Andre alternativer: Britax Go Big 2, Emmaljunga NXT90.

Ingen av disse er egnet som joggevogn, da, da må dere kjøpe en egen joggevogn.

Ja tenker også og at sittedelen er best mot foreldrene. Stokke trailz synes vi er veldig stor. Har Nissan leaf, så vi ønsker ikke å kjøpe så stor vogn.Tenkte også litt på Stokke beat, men tviiiler på den er god på grus. 

Vurderer å sjekke på barnas hus og kjøpe babyjogger på fredag (håper på tilbud). Og evt kjøpe stokke trailz med sittedel brukt når han blir 5-6 måneder.

Skrevet

Emmaljunga Nxt90F. Kan både brukes i barnehagen og til hverdag. Mer valuta for pengene.

Anonymkode: 2e40a...997

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, MiriamH skrev:

Ja tenker også og at sittedelen er best mot foreldrene. Stokke trailz synes vi er veldig stor. Har Nissan leaf, så vi ønsker ikke å kjøpe så stor vogn.Tenkte også litt på Stokke beat, men tviiiler på den er god på grus. 

Vurderer å sjekke på barnas hus og kjøpe babyjogger på fredag (håper på tilbud). Og evt kjøpe stokke trailz med sittedel brukt når han blir 5-6 måneder.

Stokke Beat er mer en byvogn, ikke så egnet for grus (lysløyper). Men jeg vet ikke om jeg forstod helt: Stokke Trailz vil være like stor nor han blir 5–6 mnd.? Eller skal dere bytte vogn innen da? Ev. kan dere se på Britax smile III. Den er god på grus, og mye mindre enn de andre vognene du har nevnt.

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stokke Beat er mer en byvogn, ikke så egnet for grus (lysløyper). Men jeg vet ikke om jeg forstod helt: Stokke Trailz vil være like stor nor han blir 5–6 mnd.? Eller skal dere bytte vogn innen da? Ev. kan dere se på Britax smile III. Den er god på grus, og mye mindre enn de andre vognene du har nevnt.

Tenkte på stokke trailz uten den bagen. Synes den bagen er veldig stor. Takk for tips😊

Skrevet
3 minutter siden, MiriamH skrev:

Tenkte på stokke trailz uten den bagen. Synes den bagen er veldig stor. Takk for tips😊

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Britax smile har heller ikke sitte del mot foreldrene..

Skrevet
11 minutter siden, MiriamH skrev:

Jo :) 

Jeg har smile (2, ikke 3) og elsker den vogna. Høyere enn Bugaboo, men mye mindre sammenlagt enn Stokke Trailz, god på de fleste underlag, lett å legge sammen og tar liten plass sammenlagt. :) 

Anonymkode: 4986e...6bb

• Liker 1
Skrevet

Easywalker harvey 2! Den er helt super, ikke ille pris, meget lett, liten slått sammen og det kan kjøpes høydeadapter i tillegg som gjør den enda høyere (dette kostet noen hundrelapper ekstra). Høyere enn bugaboo, mindre massiv enn stokke. Sportsdelen kan snus begge veier :)

Anonymkode: 776a1...eb3

Skrevet

Jeg elsker Elite. Har både den og Premier pga den kan snus begge veier. Fikk lite brukt for det, Elite har alltid vært favoritten. Utrolig god sovevogn og den er som er traktor som kommer fram overalt. Og deilig at den er så lett å slå sammen og har punkteringsfrie hjul. 

Anonymkode: ea66d...7f9

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo :) 

Jeg har smile (2, ikke 3) og elsker den vogna. Høyere enn Bugaboo, men mye mindre sammenlagt enn Stokke Trailz, god på de fleste underlag, lett å legge sammen og tar liten plass sammenlagt. :) 

Åh! Så bra😊😊 Vet du om det går å ha bilsete, hvis man kjøper adapter?

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker Elite. Har både den og Premier pga den kan snus begge veier. Fikk lite brukt for det, Elite har alltid vært favoritten. Utrolig god sovevogn og den er som er traktor som kommer fram overalt. Og deilig at den er så lett å slå sammen og har punkteringsfrie hjul. 

Anonymkode: ea66d...7f9

Enig her, super vogn. Har løpt flere tusen kilometer med den, og barna liker vognen godt til soving. Vi har en liten vogn i tillegg som vi bruker til byturer og lignende. 

Det finnes ikke ekte joggevogner med sittedel vendt mot foreldrene. 

Anonymkode: d56d4...ebc

• Liker 2
Skrevet

Hva med Britax go big2? Go-serien har helt super demping, så passer supert på grus. Finnes vel ekstra terrenghjul til også tror jeg. 

Skrevet
3 timer siden, MiriamH skrev:

Ja, det går. Men jeg har ikke oversikten over hvilke adaptere og seter som passet da jeg kjøpte et britax-sete som klikkes rett på vogna uten adapter. :) 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det går. Men jeg har ikke oversikten over hvilke adaptere og seter som passet da jeg kjøpte et britax-sete som klikkes rett på vogna uten adapter. :) 

Okei, tusen takk for hjelpen😃 Skal ta meg en tur innom barnas hus,babycare og babyshop i morgen😊

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig her, super vogn. Har løpt flere tusen kilometer med den, og barna liker vognen godt til soving. Vi har en liten vogn i tillegg som vi bruker til byturer og lignende. 

Det finnes ikke ekte joggevogner med sittedel vendt mot foreldrene. 

Anonymkode: d56d4...ebc

Åh, ska sei😃👍 Tenker å kjøpe en joggevogn utenom, kanskje brukt😊 Eller at vi kjøper stokke beat(mer byvogn) + en babyjogger😊

Skrevet
5 hours ago, MiriamH said:

Det er også seter som ikke trenger adapter. 

Vi elsker smilen vår.

Anonymkode: d4951...40e

Skrevet
14 hours ago, MiriamH said:

Jo det har den. Det er en av grunnene til at vi kjøpte den.

Anonymkode: d4951...40e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...