Gå til innhold

Egoistsyklister i kondomdrakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det med disse kondomdraktkledde syklistene som tror at UANSETT så kan de fyke avgårde i rasende fart? 

Flere har sikkert fått med seg at i Bergen har det vært totalt trafikkaos i dag. Vi var mange som måtte gå mellom noen busstopp. Greit nok, men den veien vi måtte gå er IKKE dimensjonert for mange gående og annen trafikk samtidig. Det var folk over alt når jeg hører *PLING! PLING! PLING!* et stykke bak meg. 

Snur meg og ser: tre menn komme susende på sykkel. Som sagt var det folk over alt (er ikke fortau på det stykket). 

Disse syklistene innser til slutt at de må bremse p.g.a folkemengden. En av dem stoppet rett ved meg. Spurte ham: 

Ser dere ikke alle folkene? Syns dere virkelig dette var tid og sted å drive råsykling på? 

HVORFOR klarer ikke syklister å lese trafikken rundt seg og ta hensyn til andre? 

 

Anonymkode: adb8a...8a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han skulle vel på jobb da og gjorde som han pleier.

GIkk fotgjengerne langs venstre side av veien og på rekke, eller var det litt sånn saueflokk og vi eier veien fordi vi må gå litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker alltid på dem som enten for dumme til å få førerkort eller for alkoholisert til å beholde det. 

Anonymkode: 38027...347

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går folk på feil side. Tror det er fordi aggressive syklister kjefter og smeller så mye at folk blir lei, og går på feil side. Jeg holder meg uansett på venstre side, og driter i om en syklist kommer meg i møte, hvis den beste løsningen er at han senker farten sin. Jeg kan f.eks ikke drite i at noen kommer på andre sida, for at han skal få frese ned bakken, uten å bremse. Han eier faktisk ikke veien, bare fordi han sykler. Ser ut som mange av dem tror det.

Anonymkode: 502e8...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Whistler skrev:

Han skulle vel på jobb da og gjorde som han pleier.

GIkk fotgjengerne langs venstre side av veien og på rekke, eller var det litt sånn saueflokk og vi eier veien fordi vi må gå litt?

Folk gikk på begge sider fordi de gikk i to retninger.

Anonymkode: adb8a...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Whistler skrev:

Han skulle vel på jobb da og gjorde som han pleier.

GIkk fotgjengerne langs venstre side av veien og på rekke, eller var det litt sånn saueflokk og vi eier veien fordi vi må gå litt?

Det går ikke an å oppføre seg sånn. Man skal tilpasse seg øvrig trafikk. Gjør du sånn når du kjører bil også? "Drit i rushtrafikk, her vil jeg kjøre i 80!"

Anonymkode: c9a13...f13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spurte ham: 

Ser dere ikke alle folkene? Syns dere virkelig dette var tid og sted å drive råsykling på? 

HVORFOR klarer ikke syklister å lese trafikken rundt seg og ta hensyn til andre? 

Hadde du ikke vært så fryktelig indignert hadde du kanskje ikke glemt svaret til syklisten her...slike situasjoner gjør folk amper - gående som syklende som kjørende.

Anonymkode: 7cda2...008

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk gikk på begge sider fordi de gikk i to retninger.

Anonymkode: adb8a...8a5

Venstresiden av veien er i begge retninger og kan være begge sider.  "Nordsiden" av veien er på samme siden hele tiden.

Spørsmålet var snarere om fotgjengerene forholdt seg til trafikkreglene og ikke vaset omkring midt i veibanen, eller om det faktisk var plass til annen trafikk i veibanen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...