Gå til innhold

Norge kjeder meg, hvor i verden bor du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bodde nylig i Italia og så bodde jeg noe i Tyrkia året før der. Er dessverre tilbake i Norge nå pga det økonomiske. 
Skikkelig nedtur med både været og miljøet. 
Der var jeg sosial, fint behagelig vær.

Her er alt folk klarer å avlyse avtaler «er sliten» «kan ikke likevel i kveld» og alltid er det grått og kaldt.

Norge er for å jobbe :) 

Anonymkode: 36ec1...c1a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å komme meg bort fra dette triste, kalde, ufølsomme isødet selv :)

Anonymkode: 00600...e1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør-Korea, men vurderer å flytte. Tenker på New Zealand, Australia, Canada eller Tyskland. Vurderer UK også, men får se hva som skjer med Brexit først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norge kjeder ikke meg, men merker nå om vinteren at jeg godt kunne tenkt meg å bodd et varmere sted. 

Anonymkode: 1d026...173

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2019 den 13.20, AnonymBruker skrev:

Jeg bodde nylig i Italia og så bodde jeg noe i Tyrkia året før der. Er dessverre tilbake i Norge nå pga det økonomiske. 
Skikkelig nedtur med både været og miljøet. 
Der var jeg sosial, fint behagelig vær.

Her er alt folk klarer å avlyse avtaler «er sliten» «kan ikke likevel i kveld» og alltid er det grått og kaldt.

Norge er for å jobbe :) 

Anonymkode: 36ec1...c1a

Enig i denne, norge er ikke et sosial land. Snåle mennesker.

Reist mye selv, min favoritt er italia, spania, frankrike og storbritannia. Fint med land som har sosial kultur, ute å spise på kveldene. Man lever ikke stresslivet, har tid til å snakke.

Europa har mye på by på, skal ikke langt ut av norge for å finne mye bedre miljø og kultur.

Anonymkode: 2bfb3...3cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor jeg i Spania dog. Trives godt her, bor på et lite sted ved kysten, Uten noe form for turister, lave priser.

Anonymkode: 2bfb3...3cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Absurdah skrev:

Hvordan får dere råd til eller jobb i andre land? Dumt spm kanskje.. 

Kan dere språket?

Det er lov å ta meg trygden utenlands.

Anonymkode: 9acf5...a7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Absurdah skrev:

Hvordan får dere råd til eller jobb i andre land? Dumt spm kanskje.. 

Kan dere språket?

Studere i Danmark :) og språket går helt fint 😉

Anonymkode: b6f2e...b16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Absurdah skrev:

Hvordan får dere råd til eller jobb i andre land? Dumt spm kanskje.. 

Kan dere språket?

Studerte i landet og lærte språket da.

Anonymkode: 212a6...559

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Absurdah skrev:

Hvordan får dere råd til eller jobb i andre land? Dumt spm kanskje.. 

Kan dere språket?

Noen er jo utplassert i utlandet gjennom jobben sin. Noen starter egne firma, kjenner en del i Spania, og da leger, tannleger, frisør osv. Starter de opp i de norske områdene, så kan de ta helt andre priser enn spanjolene. Noen får seg jobb i utlandet, lærere som jobber på norske skoler, familier hvor mannen jobber offshore. Og noen trygdede. 

Anonymkode: e2387...473

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Absurdah skrev:

Hvordan får dere råd til eller jobb i andre land? Dumt spm kanskje.. 

Kan dere språket?

Uføretrygd kan man ta med seg til EU land.

Selv jobber jeg via datamaskinen, har god økonomi utenom dette pga boligsalg. Leier billig i spania, når jeg blir lei kan jeg bare flytte et annet sted.

A4-liv med barn, stress, pliktet og jobb mandag-fredag er ikke noe for meg. Vil heller leve livet.

Anonymkode: 2bfb3...3cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

A4-liv med barn, stress, pliktet og jobb mandag-fredag er ikke noe for meg. Vil heller leve livet.

Anonymkode: 2bfb3...3cd

Dette kan høres forlokkende ut når man er ung, men når du blir middelaldrende og eldre kommer det en tomhet, fordi du mangler alt det de fleste andre har; familie, barn som er blitt voksne og kommer innom med sine barn, en trygg, etablert tilværelse. Den virker kjedelig når man ikke trenger den, men savnet vil komme senere. Da har livet løpt fra deg, og du er stuck i det gamle sporet.

Anonymkode: 7e651...141

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i England og kan ikke forklare hvorfor, men med en gang jeg går av flyet der borte får jeg en helt ny livsgnist og føler at jeg har "kommet hjem". Det er jo såklart forskjell på steder der også. Ikke like mye å finne på på landsbygda som i sentrale London, men det er vel kulturen og landet jeg synes er spennende. Det ble litt off topic - tilbake til innlegget ditt: om du kjeder deg i Norge tenker jeg storbyer eller steder med gode frilufts/sportsmuligheter (alt ettersom hva som interesserer deg) vil være et godt sted å starte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...