AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #1 Skrevet 27. november 2019 Jeg gikk for noen år siden over på e-sigaretter uten problem. Prøvde å gå ned på nikotin, men det gikk litt opp og ned. Endte opp med å si til mannen, barna og venner at jeg kun dampet nikotinfritt, men det var løgn. De kunne ikke finne det ut, så jeg har bare latt de tro det. Siden mandag har jeg faktisk brukt nikotinfritt, og jeg sliter litt. Teller ned dager, da jeg fant en oversikt som sier at etter 9 dager har man ikke abstinenser lenger. https://no.121doc.net/roykeslutt/dag-for-dag Jeg damper altså som før, så ingen rundt meg vet om dette, men jeg har null nikotin i dampen, og har nesten ikke sovet to netter. Veldig urolig. Trøster meg med at bare jeg kommer til dag 9, så blir det lettere. Det er neste onsdag. Er litt usikker på om jeg er på dag 2 eller 3 i dag, for jeg tror jeg tok noen trekk av en damp som inneholdt nikotin mandag. (Og jeg hadde en porsjonssnus inne i munnen i ett minutt da jeg trodde jeg skulle krepere 😛) Men det var søndag jeg gikk tom. Så hvis jeg er snill med meg selv sier jeg dag 3 nå. Uansett, jeg var ikke i nærheten av nikotin i går, og ikke i dag. Lurer på når jeg får sove godt om natta igjen. Er en del irritabel, og sikkert ikke verdens beste mor og partner akkurat nå. Ikke kan jeg fortelle dem noe av dette heller, og heller ikke når det er over, for da må jeg innrømme at jeg har løyet. Så dette er min hemmelighet, og jeg trenger et sted å skrive av meg frustrasjon og samle motivasjon Anonymkode: e1244...c9b
Purple_Pixiedust Skrevet 27. november 2019 #2 Skrevet 27. november 2019 (endret) TS: Veldig bra at du holder på å slutte. Vet ikke hvor lang tid det tar før søvnen bedrer seg. Jeg snuser og tenker slutte etter hvert, men jeg gruer meg. 😛 Blir nok å teste ut å slutte med nikotinplaster som jeg gradvis trapper ned på. Men det får bli når jeg har kommet ut i jobb. Akkurat nå har jeg alt for mye tid til å kjenne på det. 😛 Delryddet for svar til slettet innlegg. _popcorn_, mod Endret 4. desember 2019 av _popcorn_ 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #3 Skrevet 27. november 2019 43 minutter siden, Purple_Pixiedust skrev: TS: Veldig bra at du holder på å slutte. Vet ikke hvor lang tid det tar før søvnen bedrer seg. Jeg snuser og tenker slutte etter hvert, men jeg gruer meg. 😛 Blir nok å teste ut å slutte med nikotinplaster som jeg gradvis trapper ned på. Men det får bli når jeg har kommet ut i jobb. Akkurat nå har jeg alt for mye tid til å kjenne på det. 😛 Jeg tåler dårlig søvn en uke eller to, men savner å bli kvitt den uroen jeg får i brystkassa. Kjennes nesten ut som angst/stress. Tror det er abstinenser, er jo ofte ved slike følelser at det har hjulpet med røyk/damp/snus. Har hørt om nikotinfri snus faktisk, det er jo også et alternativ. Føler man må velge om man skal kutte røyken/snusen først, eller selve nikotinen, siden det er gode erstattere for begge. Nå har jo jeg kuttet røyken, så nå tar jeg nikotinen, og så tar jeg erstatningen for røyken Om det fungerer greit da. Anonymkode: e1244...c9b 1
Purple_Pixiedust Skrevet 27. november 2019 #4 Skrevet 27. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tåler dårlig søvn en uke eller to, men savner å bli kvitt den uroen jeg får i brystkassa. Kjennes nesten ut som angst/stress. Tror det er abstinenser, er jo ofte ved slike følelser at det har hjulpet med røyk/damp/snus. Har hørt om nikotinfri snus faktisk, det er jo også et alternativ. Føler man må velge om man skal kutte røyken/snusen først, eller selve nikotinen, siden det er gode erstattere for begge. Nå har jo jeg kuttet røyken, så nå tar jeg nikotinen, og så tar jeg erstatningen for røyken Om det fungerer greit da. Anonymkode: e1244...c9b Ja, jeg tenker også det er greit å ta en ting av gangen. Først nikotinen og så vanen eller omvendt.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #5 Skrevet 27. november 2019 (endret) TS: Det er veldig bra at du har kuttet nikotin nå! Det er ikke lett, men du greier det hvis du kjemper for det. Anbefaler appen Slutta! På min står det nå 61 dager. Ikke verst, eller? Skal være ærlig, da: Abstinensene kommer og går fremdeles. Trikset er å ikke gi etter. Så enkelt, så vanskelig. Heier på deg! Anonymkode: f33d0...129 Delryddet for referering til slettet innlegg. _popcorn_, mod Endret 4. desember 2019 av _popcorn_ 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #6 Skrevet 27. november 2019 (endret) On 11/27/2019 at 1:45 PM, AnonymBruker said: TS: Det er veldig bra at du har kuttet nikotin nå! Det er ikke lett, men du greier det hvis du kjemper for det. Anbefaler appen Slutta! På min står det nå 61 dager. Ikke verst, eller? Skal være ærlig, da: Abstinensene kommer og går fremdeles. Trikset er å ikke gi etter. Så enkelt, så vanskelig. Heier på deg! Anonymkode: f33d0...129 61 dager er jo helt supert, gratulerer!! Jeg føler jeg ikke har lov til å bruke slike apper, for jeg bruker jo fortsatt esigarett? Men det er egentlig totalt unødvendig, for det er nesten mer frustrerende å trekke inn uten å kjenne noen nikotin, enn å bare la den ligge 😛 Har du sug enda? Jeg hadde virkelig sug i sted, vurderte å kjøpe en snusboks på butikken, men klarte å holde meg. Har spist litt nå, og etter mat går overraskende fint Anonymkode: e1244...c9b Sitat delryddet for referering til slettet innhold. _popcorn_ Endret 4. desember 2019 av _popcorn_ 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #7 Skrevet 27. november 2019 Synes denne kvelden har vært litt vond for å være ærlig. Merker jeg begynner å tenke på hvilket liv det er uten nikotin, og hvorfor jeg ikke bare kan kose meg med det. Helt vanvittig, jeg som er en sprudlende, glad person som elsker livet mitt, familien min og hverdager! Sitte slik og sutre for meg selv over noe så lite som et ubetydelig rusmiddel 😛 Gleder meg til å legge meg, fordi da tenker jeg at det er nærmere en dag til som er gjennomført = nærmere å bli ferdig med suget. Anonymkode: e1244...c9b 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #8 Skrevet 27. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Synes denne kvelden har vært litt vond for å være ærlig. Merker jeg begynner å tenke på hvilket liv det er uten nikotin, og hvorfor jeg ikke bare kan kose meg med det. Helt vanvittig, jeg som er en sprudlende, glad person som elsker livet mitt, familien min og hverdager! Sitte slik og sutre for meg selv over noe så lite som et ubetydelig rusmiddel 😛 Gleder meg til å legge meg, fordi da tenker jeg at det er nærmere en dag til som er gjennomført = nærmere å bli ferdig med suget. Anonymkode: e1244...c9b Du er flink! Jeg sluttet i sommer. Nå har jeg ikke lyst på i det hele tatt (bortsett fra at jeg har røyket en gang på en fest siden jeg sluttet, gikk helt fint). Anonymkode: 22c8e...07e
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #9 Skrevet 27. november 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er flink! Jeg sluttet i sommer. Nå har jeg ikke lyst på i det hele tatt (bortsett fra at jeg har røyket en gang på en fest siden jeg sluttet, gikk helt fint). Anonymkode: 22c8e...07e Takk! Og gratulerer Det er slike ting som gir motivasjon kjenner jeg, jeg drømmer om å komme dit! Hvor lang tid gikk det før du ikke tenkte over det lenger? Anonymkode: e1244...c9b
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #10 Skrevet 27. november 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: Takk! Og gratulerer Det er slike ting som gir motivasjon kjenner jeg, jeg drømmer om å komme dit! Hvor lang tid gikk det før du ikke tenkte over det lenger? Anonymkode: e1244...c9b Ikke så veldig lenge. Sluttet i midten av juli, i august tenkte jeg ikke særlig på nikotin i det hele tatt. Anonymkode: 22c8e...07e
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #11 Skrevet 27. november 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke så veldig lenge. Sluttet i midten av juli, i august tenkte jeg ikke særlig på nikotin i det hele tatt. Anonymkode: 22c8e...07e Jeg leser to uker et sted, og etter 9 dager et annet sted, så håper det stemmer Nå har jeg heller ikke brukt mye nikotin i esigarettene, faktisk laveste man får, så jeg vil jo egentlig tro det skal gå greit. Bare gleder meg til suget er over 😅 Anonymkode: e1244...c9b 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #12 Skrevet 30. november 2019 Dag 6 snart gjennomført.. Fortalte mannen i går. Han fikk latterkrampe, spesielt av at jeg virket så redd han skulle bli sur. Jeg må vel kanskje si det går bedre, men jeg sliter med å roe meg selv når jeg blir irritert/stresset. Det er jo en følelsesregulering jeg ikke har måttet gjøre selv på lenge, for nikotinen har roet meg ned for meg. Og nå må jeg bare stå gjennom det. Er ikke sånn at jeg tenker på det hele tiden lenger, men jeg savner det når jeg drikker kaffe, og når jeg trenger en timeout. Har kjøpt masse godteri til i kveld, og småspist hele ettermiddagen. På lørdager så er det greit å spise slikt i stedet! Anonymkode: e1244...c9b
_popcorn_ Skrevet 4. desember 2019 #13 Skrevet 4. desember 2019 Ryddet for brukerangrep og svar til dette. _popcorn_, mod
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #14 Skrevet 11. desember 2019 Dag 17 snart unnagjort! Har gått ganske greit de siste 4-5 dagene. Jeg sliter litt med at jeg ikke får roet meg ned like raskt som før, jeg får jo ingen hjelp av nikotin. Så i dag kuttet jeg den nikotinfrie dampen også. Den gjør ingenting for meg, er nesten bare frustrerende, så er jo ingen vits i å bruke den. Kjenner jeg synes det er vanskelig å gjøre ting som vanlig uten den i hånda, feks. pc/lesing/kjøre bil, men håper det går seg til raskt. Har kjøpt en haug pastiller som jeg spiser på hele tiden Og så drikker jeg en del te, for da får jeg ikke det suget etter nikotin som jeg har pleid å få av kaffe. Anonymkode: e1244...c9b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå