Gå til innhold

To livmorer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Er 6 uker på vei og har hatt store smerter. Dro til gyn som sa det så ut som jeg hadde to livmorer. 

Er det noen av dere som har dette? Hvordan gikk graviditet, fødsel osv? Hadde dere vondt? 

Anonymkode: ef0e3...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke to livmorer  (livmødre?) som sådan, men jeg jeg har det i den betydning at jeg har delt livmor.

Har hatt en del spontanaborter på grunn av det, og jeg hadde månedlige blødninger gjennom svangerskapene mine, men ut over det har jeg hatt normale svangerskap.

 Fødslene var raske, veldig raske, men jeg vet ikke om det har sammenheng med livmoren.

Anonymkode: c558c...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har ikke hatt noe blødning så langt. Men blir bekymret for hvordan det kommer til å utvikle seg. 

Anonymkode: ef0e3...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa ikke gynekologen mer enn at du muligens hadde to livmødre og ikke noe mer rundt dette?

Hvis du er bekymret ville jeg anbefalt deg å ta en tur til legen eller jordmor og diskutert dette. Det er nok ikke noe farlig siden gynekolog ikke sa noe mer, men det er lurt å sjekke ut hva implikasjonene av dette faktisk kan være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet om en som har det. Du bør nok få litt rådgivning og oppfølging. Vet hun fikk strenge retningslinjer fordi hun feks kunne i teorien bli gravid i livmor 2 underveis i svangerskapet feks. Men hun har fått 3 friske barn, men har født tidlig og samtlige har blitt behandlet som risikosvangerskap. 

Anonymkode: 8cb3a...8b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Livmødre*

Nei 🤣

Flertallsformen er livmorer, «mor»-delen av begrepet har ingenting med den tradisjonelle betydningen av ordet mor å gjøre.

Anonymkode: 4194f...639

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

skal innigjen til gyn i morgen. Han sa ikke noe om det der og da. Men man har vel ikke eggløsning når man er gravid? Hvordan kan man da bli gravid mens man er gravid?😂

Anonymkode: ef0e3...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei 🤣

Flertallsformen er livmorer, «mor»-delen av begrepet har ingenting med den tradisjonelle betydningen av ordet mor å gjøre.

Anonymkode: 4194f...639

Så du mener det heter jordmorer også?

Anonymkode: 5bfc7...4c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Livmødre*

Anonymkode: 00775...5ee

Nope. Livmorer.

Anonymkode: 03437...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener det heter jordmorer også?

Anonymkode: 5bfc7...4c7

Hvorfor skulle det det? 

Anonymkode: 880dc...d7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen

skal innigjen til gyn i morgen. Han sa ikke noe om det der og da. Men man har vel ikke eggløsning når man er gravid? Hvordan kan man da bli gravid mens man er gravid?😂

Anonymkode: ef0e3...748

Det er faktisk mulig å ha eggløsning og bli gravid under svangerskapet, men det er i ekstremt sjeldne tilfeller 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen

skal innigjen til gyn i morgen. Han sa ikke noe om det der og da. Men man har vel ikke eggløsning når man er gravid? Hvordan kan man da bli gravid mens man er gravid?😂

Anonymkode: ef0e3...748

Når man har to livmorer så vil vel den som ikke er gravid kanskje fortsette som før? Hun jeg kjenner hadde feks «mensen» hele svangerskapet fra den livmoren hun ikke var gravid i 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 8cb3a...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man har to livmorer så vil vel den som ikke er gravid kanskje fortsette som før? Hun jeg kjenner hadde feks «mensen» hele svangerskapet fra den livmoren hun ikke var gravid i 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 8cb3a...8b1

Den andre livmoren vil nok fortsette med å ha mensen, men det vil høyst sannsynlig ikke skje noen eggløsning pga hormonendringene som skjer ved graviditet. 

Anonymkode: c8ce2...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det dette som kalles hjerteformet livmor kanskje?

Anonymkode: 409ed...acc

Det er når «sammensmeltingen»av livmoren ikke blir komplett, da blir det en hjerteformet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...