AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #1 Skrevet 27. november 2019 Jeg har sjelden problemer med å sovne, men jeg våkner gjerne gjennom natten eller om morgenen (heller ikke da ligger jeg vanligvis lenge våken). Jeg føler meg imidlertid aldri uthvilt. Har dere noen råd som dere merker utgjør en forskjell på søvnkvalitet og hvordan dere føler dere om dagen? Anonymkode: 7d303...3bc
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #2 Skrevet 27. november 2019 Ikke sove for lenge eller for lite, garantert noe å tenke på. Noen trenger 8 timer søvn, andre trenger 11, og noen fungerer kanskje aller best på 6 timer. Ville sett litt på hvor mange timer du sover, eventuelt korte ned eller sove lenger så finner du kanskje ditt timeantall, om du ikke allerede vet det da. Er ihvertfall et veldig godt tips jeg fikk 🙂 Jeg pisser som en pissemaur om natten så blir ofte forstyrret, men jeg er helt fin i formen så lenge jeg sover de antall timene jeg skal ha som er helst 9. Til tross for pissinga 🐜 Noen andre ting: - Ikke spise før du legger deg (kroppen din skal ikke arbeide med å fordøye mat når du skal i «dvale») - Unngå for mye drikke før leggetid om du er som meg 😭🤣 - Du vet jo ingen koffein etter kl. 18 sikkert (gjelder og svart te, cola, pepsi) - Nikotin er med på å forhøye blodtrykket, og det skal egnt. ned når man skal sove (kan ta feil her, men mener å ha lært det i forelesning tidligere i mnd). Helst unngå det- men igjen ikke legge seg med abstinenser - Feks. meg, jeg forbinder søvn med rutine teen jeg har, så jeg får vel en slags placebo følelse for jeg blir trøtt av den. Ikke noe hokus pokus te altså. Kropp og sinn liker rutiner, så kanskje det kunne vært et forslag. - Ha det mørkt!! Ganske mørkt. Om du ikke har angst for at det er bekmørkt da.. 😆 - Ikke bruk sengen utenom når du skal sove - Unngå pc / tlf / tv minst 1 time før leggetid, det er bevist å ødelegge søvnen i løpet av natten. Bruk nattmodus lys på tlf (om du har det) etter et klslett kanskje? Det prøver jeg ut nå. Har stilt min fra kl. 20 til 07. Det var vel noen forslag, håper ikke de var for åpenbare 😊😆 Anonymkode: 69270...b26 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #3 Skrevet 27. november 2019 Jeg så nå at du spurte kun om å forbedre søvnkvaliteten, noen av tingene jeg nevnte kan kanskje hjelpe litt anyways, kanskje....😬🙅🏼♀️ Anonymkode: 69270...b26
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #4 Skrevet 27. november 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg så nå at du spurte kun om å forbedre søvnkvaliteten, noen av tingene jeg nevnte kan kanskje hjelpe litt anyways, kanskje....😬🙅🏼♀️ Anonymkode: 69270...b26 Ja tusen takk for tipsene😄 Anonymkode: 7d303...3bc
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #5 Skrevet 27. november 2019 Det å leve uten strøm i tre døgn var supert for meg. Det hadde noen ulemper ved seg, men for søvnen utgjorde det mirakler for meg. Jeg tror det var fargen i levende lys i forhold til kunstig, og også lite lys som var det viktigste. Anonymkode: 6f699...2e1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå