Gå til innhold

narkose under gu

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om det er noe her inne som er blitt henvist til GU med narkose på sykehuset?

Jeg sliter med overgrepsproblematikk og vanlig GU er helt uaktuelt... Jeg er snart 37 og aldri tatt GU 😕

Noen med erfaring?

På forhånd: takk for svar

Anonymkode: c9591...7d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har du fått innvilget narkose? Har det blitt vurdert at det er det beste alternativet for deg? 

Endret av Tvillingsjel
Skrevet

Har du forsøkt med beroligende medisiner? Narkose er enormt ressurskrevende så tror ihvertfall man vil prøve uten først. 

Anonymkode: a820e...317

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du forsøkt med beroligende medisiner? Narkose er enormt ressurskrevende så tror ihvertfall man vil prøve uten først. 

Ikke så veldig ressurskrevende. Hos oss er det en anestesispl og en gynekolog tilstede. Og de fleste reiser igjen en halvtime etter undersøkelsen. 

Anonymkode: dc3f5...206

Skrevet

Jeg var 44 år første gangen jeg måtte ta GU. Jeg er i kategorien: Bryr meg ikke om hva andre tenker. Gjør som jeg vil. Om noen blir hysterisk for at jeg ikke har fulgt opp tidligere. skremselspropaganda biter ikke på meg.Frisk som en fisk i dag som alle andre år. Bikket 50 år. Lever et sunt liv. Ingen plager av noe slag. Lever livet!!

Anonymkode: 26bbc...b57

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var 44 år første gangen jeg måtte ta GU. Jeg er i kategorien: Bryr meg ikke om hva andre tenker. Gjør som jeg vil. Om noen blir hysterisk for at jeg ikke har fulgt opp tidligere. skremselspropaganda biter ikke på meg.Frisk som en fisk i dag som alle andre år. Bikket 50 år. Lever et sunt liv. Ingen plager av noe slag. Lever livet!!

Hva i alle verden vil du oppnå med dette svaret? Du bryr deg ikke om hva andre tenker, så du kan ikke bli syk? 

Selv fikk jeg eggstokkreft i slutten av tredveårene og det har faktisk null og niks med om jeg bryr meg om hva andre tenker! Lykke til TS :hjerte:Undersøkelser kan redde liv.

Anonymkode: 8b7b9...b3a

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Poenget ditt er?

Anonymkode: f0306...b0b

Skrevet

Har hatt undersøkelse både med og uten. Foretrekker helt klart uten til tross for panikkangst. Blir innmari dårlig av narkose, liker ikke å ha null kontroll over hva som blir gjort, syns det var veldig ubehagelig å våkne og være småsår og øm og ikke vite hva som forårsaket det. Og det tar så innmari lang tid. Jeg liker å bare få det gjort, inn og ut. Det er min erfaring. 

Anonymkode: 1b581...ff6

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så veldig ressurskrevende. Hos oss er det en anestesispl og en gynekolog tilstede. Og de fleste reiser igjen en halvtime etter undersøkelsen. 

Jo men det er konstant mangel på spesialsykepleiere og det er andre ting man kunne bruke anestesisykepleier til enn å legge kvinner i narkose til GU. Men mener ikke at de som overhodet ikke klarer å gjennomføre ikke skal få det altså. Men synes det skal være litt høy terskel. Også fordi narkose kan jo potensielt ha komplikasjoner selv om det sikkert er sjeldent.

• Liker 1
Skrevet

Vær en voksen kvinne og trenge narkose under en rutineundersøkelse av underlivet, folkens....

Skrevet
2 minutter siden, O.G. said:

Vær en voksen kvinne og trenge narkose under en rutineundersøkelse av underlivet, folkens....

?

Anonymkode: 57220...fa7

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville fått mer hetta av tanken på at jeg var bevisstløs mens noen rotet rundt i underlivet mitt... Hadde heller bedt om å få en sobril først. 

Anonymkode: ee4d7...067

Skrevet

Narkose er risiko. Hvorfor gjøre noe med risiko når nytten ikke er høyere enn risiko? Du kan fint gjøre en GU med f.eks VIVAL eller lett sedasjon. 

Anonymkode: 9c1d3...d68

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Narkose er risiko. Hvorfor gjøre noe med risiko når nytten ikke er høyere enn risiko? Du kan fint gjøre en GU med f.eks VIVAL eller lett sedasjon. 

Anonymkode: 9c1d3...d68

Narkose på friske unge mennesker uten inngripen i luftveier er ingen større risiko enn å ta vival. Hos oss har vi gyn dag to dager i mnd. Da har vi 10-12 pasienter inn på operasjon for småinngrep i narkose. Spiral, kondylomer, gu, hysteroscopi, fjerne p stav osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...