Sola de Skrevet 28. november 2019 #41 Del Skrevet 28. november 2019 Jeg elsker rosa i alle nyanser. Superfiiiin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 28. november 2019 #42 Del Skrevet 28. november 2019 Svart hele veien 🖤 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. november 2019 #43 Del Skrevet 28. november 2019 Enig. Jeg sluttet å like rosa da jeg var 5 eller så. Som eneste jente i familien var det rosaoverdose... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 28. november 2019 #44 Del Skrevet 28. november 2019 Jeg liker alle farger, også rosa. Og har flere rosa klær. Det er jo store forskjeller i nyansene. Sjokkrosa eller veldig blek rosa føles ikke som mine nyanser, men derimot mer bærfarger er mer min gate. Har også en rosa ullgenser som er litt lyngaktig, som jeg ofte får komplimenter for. Jeg syns heller ikke jeg ser så mange andre i rosa, av folk jeg omgås. Generelt syns jeg folk kler seg mest mulig fargeløs, virker det som. I blant sitter jeg og ser på forsamlingen i store møter på jobb og ser kanskje 28 personer ikledt grått, svart og evt hvitt, og så kanskje én person i tillegg til meg selv som har på seg en farge. Jeg skjønner at ikke alle er komfortable med å gå i farger, men jeg syns faktisk det er litt rart at såå mange tilsynelatende er redde for farger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 28. november 2019 #45 Del Skrevet 28. november 2019 På 26.11.2019 den 20.38, AnonymBruker skrev: Rosa er vel ingen «jentefarge». Det er en farge. Og om man ikke liker rosa, står man fritt frem til å velge hvilken som helst annen farge. For en frihet vi har!! Anonymkode: bb078...1bd At det er vedtatt ved lov at det er en jentefarge er sikkert. Prøv å ta på en baby en rosa sparkedress og se hvor mange som tipper at det er en gutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #46 Del Skrevet 28. november 2019 18 timer siden, ana0603 skrev: Det er bare å velge det du ønsker i butikken, finnes noe for alle ☺️ men har lagt merke til at de aller fleste ikke bruker rosa, så skjønner ikke hvorfor du føler deg utenfor ... Hadde det vært så enkelt så, problemet er at mye av utvalget til kvinner (turtøy og friluftsutstyr)er rosa eller lilla, eller med rosa og lilla detaljer. De siste årene er til og med verktøy for kvinner laget i rosa og lilla. Tåpelig påfunn ifølge meg, jeg snekrer og hamrer i vei med vanlig verktøy. Og jeg føler meg ikke utenfor, så slapp av, jeg leter blant herretøyet og finner det jeg vil ha der som regel. Hvis ikke handler jeg fra utlandet, de er jevnt over flinkere til å skjønne at alle kvinner ikke liker rosa og lilla. Det er min erfaring. Anonymkode: a235f...8c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #47 Del Skrevet 29. november 2019 Forstår virkelig ikke problemet. Det er sååååå mye klær ute på markedet. Vi kan velge og vrake i utallige mengder, så slutt å syt!! Kjøp det du vil. Det er mye rosa som lages til barn, men det er da virkelig mye som har andre farger. Det jo bare å velge en annen farge. Dersom mange folk kjøper andre farger og det blir mindre salg av rosa så påvirker nok dette hvilke farger produsentene vil bruke mer og mindre av i fremtiden. Så dette er forbrukerne med på å påvirke hvis en bare lar være å kjøpe disse fargene. Turklær og utstyr til voksne kommer da også i mange andre farger til damer. Tull at en må kjøpe herreklær pga fargen. Det er så enormt stort utvalg på markedet av slikt utstyr og klær, så det er da null problem å finne farger en liker. Anonymkode: 5a914...655 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #48 Del Skrevet 30. november 2019 Jeg har ingen ting i mot fargen rosa, men har ikke klær i den fargen selv. Ikke veldig vanskelig å finne turklær/ utstyr i andre farger akkurat. Datteren min hadde kanskje noen få rosa plagg når hun var liten, men jeg valgte stort sett andre farger så lenge hun ikke hadde noen mening om det selv. -Og selv om det er mye rosa jenteklær i butikkene, så er det da mer enn nok å velge mellom i andre farger også Ikke et problem i det hele tatt. Anonymkode: 1b653...5f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #49 Del Skrevet 30. november 2019 På 28.11.2019 den 20.14, SupaWoman skrev: At det er vedtatt ved lov at det er en jentefarge er sikkert. Prøv å ta på en baby en rosa sparkedress og se hvor mange som tipper at det er en gutt. Vel, da datteren min var liten og hadde på seg rosa dress - fikk jeg faktisk spørsmål om det var en jente eller gutt! Men det er ikke det som er poenget. Poenget er at man MÅ ikke bruke rosa og man MÅ ikke definere rosa som en «jentefarge». Sønnen min elsker rosa. I barnehagen kler alle seg ut i rosa og lilla kjoler - jenter som gutter. Det er vel aller helst vi voksne som prakker på ungene våre «jente- og guttefarger» og det er bare helt tåpelig. At alle gutter ikke er overbegeistret over alle de mørkeblå og grÅ klærne skjønner jeg godt. De liker vel spreke farger som alle andre. Så igjen; jeg ser ikke problemet. Det finnes drøssevis med farger man kan velge mellom. Ingenting som hindrer NOEN fra å velge andre farger enn rosa 🤷🏼♀️ Anonymkode: bb078...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #50 Del Skrevet 30. november 2019 På 28.11.2019 den 21.40, AnonymBruker skrev: Hadde det vært så enkelt så, problemet er at mye av utvalget til kvinner (turtøy og friluftsutstyr)er rosa eller lilla, eller med rosa og lilla detaljer. De siste årene er til og med verktøy for kvinner laget i rosa og lilla. Tåpelig påfunn ifølge meg, jeg snekrer og hamrer i vei med vanlig verktøy. Og jeg føler meg ikke utenfor, så slapp av, jeg leter blant herretøyet og finner det jeg vil ha der som regel. Hvis ikke handler jeg fra utlandet, de er jevnt over flinkere til å skjønne at alle kvinner ikke liker rosa og lilla. Det er min erfaring. Anonymkode: a235f...8c0 Ja. Hvem i all verden har funnet på noe så dumt som rosa verktøy? Utrolig barnslig av voksne kvinner å bruke det. Anonymkode: 9ba0c...1fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 5. desember 2019 #51 Del Skrevet 5. desember 2019 Kjøpte 3 rosa truser i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #52 Del Skrevet 8. desember 2019 Gammelrosa og pudderrosa💜 Anonymkode: bc350...f4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå