Gå til innhold

Rosa er en forferdelig farge!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det irriterer meg at rosa skal være "jentefargen". Den er ufyselig stygg og jeg har aldri likt den. Noen enige? 

Anonymkode: 9ba0c...1fd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må da vell ikke være jentefarge det? Du kan bruke hvilke som helst farger..  

Anonymkode: 9952e...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa er vel ingen «jentefarge». Det er en farge. Og om man ikke liker rosa, står man fritt frem til å velge hvilken som helst annen farge. For en frihet vi har!!

Anonymkode: bb078...1bd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid sånn at sløyfen på dåpskjolen er rosa hvis det er jente. Og på dåpskort. Æsj! Og for ikke å snakke om rosa prinsessekjoler som små jentunger bruker.

Anonymkode: 9ba0c...1fd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker sterk rosa (sjokkrosa), ikke de duse rosatonene som er inn nå. Klærne ser utvaskete ut når de er nye. Men det er min smak, og mange er helt uenige.

Anonymkode: 896a3...8f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rosa er vel ingen «jentefarge». Det er en farge. Og om man ikke liker rosa, står man fritt frem til å velge hvilken som helst annen farge. For en frihet vi har!!

Det er greit å forholde seg til virkeligheten også, da. Det er vanskelig å unngå å se at "alle" klær til små jenter er rosa. 

Fun fact: For 100-150 år siden var det blå som var jentefargen og rosa/rødt guttefarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker gammelrosa. Pastellrosa er grusomt. 

Min jentebaby har veldig få rosa ting. De har vi arvet eller fått i gave. Ikke mine favoritter, men ungen vokser så fort. Så bruker heller klærne en å kaste dem. Selv kjøper jeg, grønn , grå, blå

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er drittlei av at turutstyr og turklær skal være rosa. Eller lilla. Endelig har produsentene skjønt de må lage egne sekker og soveposer mm tilpasset damer. Og så skal de fader meg lage de i rosa og lilla for at alle skal skjønne at de er for damer. Har mer enn en gang ønsket meg herreklær ol for de har jo så mye finere farger. Så jeg skjønner greia TS. 

Anonymkode: 24fe3...3c3

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange nyanser av rosa. Rosa er en av fargene jeg kler best, med mine mørke farger. Ikke baby-pastellrosa, men duse gammelrosa toner med varm undertone. Og burgunder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er drittlei av at turutstyr og turklær skal være rosa. Eller lilla. Endelig har produsentene skjønt de må lage egne sekker og soveposer mm tilpasset damer. Og så skal de fader meg lage de i rosa og lilla for at alle skal skjønne at de er for damer. Har mer enn en gang ønsket meg herreklær ol for de har jo så mye finere farger. Så jeg skjønner greia TS. 

Helt enig, turutstyr til menn har de fine blå og grønnfargene

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønssegregering er slitsomt. Likevel synest eg rosa er fint på jentungen. Ho er og veldig fin i blå, gul, orange og grønn. Einaste fargen ho ikkje kler så godt er beige. Det er subjektivt. Skulle ønskje det var litt fleire valg av og til, kikka på matbokser her om dagen. Bare blått og rosa tilgjengelig. MEN man finner alternativ, det er ikkje spesielt vanskelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Veldig ofte velger produsentene rosa (eller lilla) på klær og utstyr tilpasset kvinner og kvinnekroppen.

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så enig!

Anonymkode: 7918c...d25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta mi har myeeee rosa, fordi jeg syns det er pent :) Men hun har mest oransje, brun og gult.

Anonymkode: 11ca9...769

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes sennepsgult og rødt og mørkeblå er fint til jenta mi, men hun insisterer på at alt skal være PINK! (Hun sier losa og pink, 2.5 år).. Ellers er det såvidt jeg får henne ut døra, og man velger sine kamper 😂

Anonymkode: 3343e...618

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig ofte velger produsentene rosa (eller lilla) på klær og utstyr tilpasset kvinner og kvinnekroppen.

Jeg er så enig!

Anonymkode: 7918c...d25

Jeg er også helt enig, hater turklær/utstyr i rosa og lilla! Jeg kjøper heller utstyr/klær for menn, er høy så det går som oftest bra. 

Anonymkode: a235f...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker rosa og lilla i alt av klær og tilbehør, ja som maling og bilfarger også.

Anonymkode: 9073a...562

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...