Gjest Villfisker Skrevet 27. november 2019 #21 Del Skrevet 27. november 2019 Jeg liker heller ikke den fargen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 27. november 2019 #22 Del Skrevet 27. november 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er drittlei av at turutstyr og turklær skal være rosa. Eller lilla. Endelig har produsentene skjønt de må lage egne sekker og soveposer mm tilpasset damer. Og så skal de fader meg lage de i rosa og lilla for at alle skal skjønne at de er for damer. Har mer enn en gang ønsket meg herreklær ol for de har jo så mye finere farger. Så jeg skjønner greia TS. Anonymkode: 24fe3...3c3 Hehe, jeg synes det er mye finere farger på dametøyet og irriterer meg ofte grønn (eller rosa?) over den über-kjedelige fargepaletten på mye av herretøyet. Har en del rosa plagg selv da (T-skjorter, hettegensere, lue osv.). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #23 Del Skrevet 27. november 2019 1 time siden, -jk- skrev: Hehe, jeg synes det er mye finere farger på dametøyet og irriterer meg ofte grønn (eller rosa?) over den über-kjedelige fargepaletten på mye av herretøyet. Har en del rosa plagg selv da (T-skjorter, hettegensere, lue osv.). Man er forskjellig. Synes spesielt de røde fargene til menn er så mye finere enn rosa og lilla. Blåfargene er også mer livlige enn for damer. Lyseblått er nesten likestilt med rosa i min verden. Vil ha dype og klare farger jeg. Anonymkode: 24fe3...3c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #24 Del Skrevet 27. november 2019 Jeg er lei av at ingen klær til kvinner har særlig fine farger. Helly Hansen jakker er et perfekt eksempel her. Menn får kjempe fine farger mens kvinner skal ha slike pastellfarger. Da jeg var tenåring var alt jeg fikk rosa av stefaren min. Rosa kamera, rosa sko, rose genser enda jeg sa at jeg hatet rosa. Hadde han en rosa forestilling av meg? Anonymkode: c3ad7...6ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #25 Del Skrevet 27. november 2019 Jeg synes gammelrosa er fint:) Anonymkode: 38c04...15a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #26 Del Skrevet 27. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også helt enig, hater turklær/utstyr i rosa og lilla! Jeg kjøper heller utstyr/klær for menn, er høy så det går som oftest bra. Anonymkode: a235f...8c0 Men er det ikke kjedelig at du som kvinne da får herrepassform? Jeg elsker damesoveposen min, endelig en som tar hensyn til brede hofter og frosne føtter. Skulle dog ønske at den var grønn, og ikke lilla. Jeg har også en del herretøy, men passformen er da ganske dårlig sammenlignet med passform på klær designet form kvinner. 1 time siden, -jk- skrev: Hehe, jeg synes det er mye finere farger på dametøyet og irriterer meg ofte grønn (eller rosa?) over den über-kjedelige fargepaletten på mye av herretøyet. Har en del rosa plagg selv da (T-skjorter, hettegensere, lue osv.). Jeg ønsker ikke at de absolutt må ta bort rosa, men hvorfor er det alltid rosa og lilla, og aldri mørkere og/eller mer nøytrale farger som f.eks. olivengrønn. Det burde vært mer variasjon i fargene til dame. Anonymkode: 7918c...d25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #27 Del Skrevet 27. november 2019 Godt poeng med turutstyr til voksne, jeg tenkte først og fremst på barnetøy. Men ja, det er for lite turtøy for voksne damer i nøytrale farger. Jeg er over 40 selv, og føler ikke noen sterk trang til å matche femåringen på tur i skogen, egentlig. Anonymkode: 896a3...8f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #28 Del Skrevet 27. november 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Men er det ikke kjedelig at du som kvinne da får herrepassform? Jeg elsker damesoveposen min, endelig en som tar hensyn til brede hofter og frosne føtter. Skulle dog ønske at den var grønn, og ikke lilla. Jeg har også en del herretøy, men passformen er da ganske dårlig sammenlignet med passform på klær designet form kvinner. Jeg ønsker ikke at de absolutt må ta bort rosa, men hvorfor er det alltid rosa og lilla, og aldri mørkere og/eller mer nøytrale farger som f.eks. olivengrønn. Det burde vært mer variasjon i fargene til dame. Anonymkode: 7918c...d25 Jeg har en sovepose med knallrosa for. Får helt neller. 🙈 damepose der ja. Men det ble den pga funksjonalitet. Anonymkode: 24fe3...3c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #29 Del Skrevet 27. november 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Det irriterer meg at rosa skal være "jentefargen". Den er ufyselig stygg og jeg har aldri likt den. Noen enige? Anonymkode: 9ba0c...1fd I landsproblem , jeg elsker rosa Anonymkode: ff28b...0cc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #30 Del Skrevet 27. november 2019 20 timer siden, Anonymus Notarius skrev: Det er greit å forholde seg til virkeligheten også, da. Det er vanskelig å unngå å se at "alle" klær til små jenter er rosa. Fun fact: For 100-150 år siden var det blå som var jentefargen og rosa/rødt guttefarge. Virkeligheten ja? Man kan jo bare la være å kjøpe «alle» rosa klær til små jenter da. Jeg har både jenter og gutter - og man kan faktisk finne klær i alle mulige farger. Blir litt oppgitt av «jentefarger» og «guttefarger»... Synes man kan få bruke de fargene man vil! Og du sier det jo selv - før var feks rosa en typisk farge gutter og menn brukte. Jeg ser bare ikke helt problemet 🤷🏼♀️ Anonymkode: bb078...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #31 Del Skrevet 27. november 2019 Jeg liker rosa! Har litt gammelrosa interiør, kaffeservise, filofax, treningstøy, turutstyr, klær, mobil-tilbehør osv. Har to små som også elsker rosa, både gutten og jenta. Anonymkode: 76f00...e5b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #32 Del Skrevet 27. november 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Det irriterer meg at rosa skal være "jentefargen". Den er ufyselig stygg og jeg har aldri likt den. Noen enige? Anonymkode: 9ba0c...1fd Finnes ikke jente og guttefarger. Er bare noen dumme folk som fant ut at de skulle lategorisere det slik.Vet om flere mannfolk som går med rosa. Rosa er min favoritt farge (jeg er kvinne). Det er den søteste og herligste fargen. Anonymkode: 9c83e...008 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #33 Del Skrevet 27. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Finnes ikke jente og guttefarger. Er bare noen dumme folk som fant ut at de skulle lategorisere det slik.Vet om flere mannfolk som går med rosa. Rosa er min favoritt farge (jeg er kvinne). Det er den søteste og herligste fargen. Anonymkode: 9c83e...008 *kategorisere Anonymkode: 9c83e...008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 27. november 2019 #34 Del Skrevet 27. november 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker ikke at de absolutt må ta bort rosa, men hvorfor er det alltid rosa og lilla, og aldri mørkere og/eller mer nøytrale farger som f.eks. olivengrønn. Det burde vært mer variasjon i fargene til dame. Anonymkode: 7918c...d25 Det kunne vært mer variasjon i fargene på både herre- og dameplagg. Det beste hadde vel vært at fargepaletten var lik, kun forskjell i passform. Da hadde alle funnet farger de likte. OIivengrønn er forøvrig en farge jeg ikke kan utstå, sammen med mange brun-nyanser Så hver sin smak 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 27. november 2019 #35 Del Skrevet 27. november 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er alltid sånn at sløyfen på dåpskjolen er rosa hvis det er jente. Og på dåpskort. Æsj! Og for ikke å snakke om rosa prinsessekjoler som små jentunger bruker. Anonymkode: 9ba0c...1fd Bruk en annen farge på sløyfen til dåpsbarnet da. Det er ikke vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 27. november 2019 #36 Del Skrevet 27. november 2019 Rosa, lilla, rødt, oransje, gult = Blir fysisk dårlig rett og slett. Det eneste røde som kan passe, er rød neglelakk og leppestift. Men da også kun spesielle rødtoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #37 Del Skrevet 28. november 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Men er det ikke kjedelig at du som kvinne da får herrepassform? Jeg elsker damesoveposen min, endelig en som tar hensyn til brede hofter og frosne føtter. Skulle dog ønske at den var grønn, og ikke lilla. Jeg har også en del herretøy, men passformen er da ganske dårlig sammenlignet med passform på klær designet form kvinner. Jeg ønsker ikke at de absolutt må ta bort rosa, men hvorfor er det alltid rosa og lilla, og aldri mørkere og/eller mer nøytrale farger som f.eks. olivengrønn. Det burde vært mer variasjon i fargene til dame. Anonymkode: 7918c...d25 Det går bra. Jeg er ikke så veldig fan av ettersittende turtøy uansett, vil ha litt romslige jakker bl.a. Det eneste problemet kan være at ermene er for lange, men det fikser jeg med symaskin selv. Turbukser til dame har jeg funnet i fine grønnfarger, og har også et par i brunt. Og jeg fant heldigvis damesovepose i knallblått, innsiden er grå, så den er jeg veldig fornøyd med. Anonymkode: a235f...8c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ana0603 Skrevet 28. november 2019 #38 Del Skrevet 28. november 2019 Jeg har masse rosa i skapet, men er enig, det kan være litt slitsomt med altfor mye rosa. Å ha rosa tekst på en t-skjorte for eksempel, det er bare fint ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #39 Del Skrevet 28. november 2019 24 minutter siden, ana0603 skrev: Jeg har masse rosa i skapet, men er enig, det kan være litt slitsomt med altfor mye rosa. Å ha rosa tekst på en t-skjorte for eksempel, det er bare fint ☺️ Jeg har ikke et eneste rosa plagg av noe slag. Helt ok med rosa for de som liker det, men kan vi andre få noen alternativer til rosa og lilla? Anonymkode: a235f...8c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ana0603 Skrevet 28. november 2019 #40 Del Skrevet 28. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke et eneste rosa plagg av noe slag. Helt ok med rosa for de som liker det, men kan vi andre få noen alternativer til rosa og lilla? Anonymkode: a235f...8c0 Det er bare å velge det du ønsker i butikken, finnes noe for alle ☺️ men har lagt merke til at de aller fleste ikke bruker rosa, så skjønner ikke hvorfor du føler deg utenfor ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå