Gå til innhold

Ubehagelig kjørelærer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynte med kjøretimer i september og har egentlig lyst til å gi opp allerede på grunn av kjørelæreren min. Hver time sitter jeg kun igjen med følelsen av at jeg ikke får til noen ting og at jeg gjør alt feil. Han sier aldri ifra om jeg har gjort noe bra eller riktig, bare når jeg gjør noe galt. Når vi skal gjøre nye ting får jeg ingen forklaring på forhånd, men han blir likevel sur når jeg gjør feil. Følelsen av at jeg gjør alt dritt forsterkes bare av at han sitter og gjesper og sukker høyt hele tiden.

Når jeg øvelseskjører med pappa, får jeg følelsen av at jeg får til ting. Han sier ifra om jeg gjør noe riktig og når jeg gjør noe feil. Men at pappa synes jeg kjører pent inn i en rundkjøring hjelper ikke så mye når de 90 minuttene jeg sitter i kjøreskolebilen i uka bare føles helt blæh. Jeg lærer ikke hvordan jeg skal kjøre ved å bare få kjeft for alt jeg gjør galt, men ikke få en forklaring på hvordan jeg skal gjøre ting eller en liten pekepinn når jeg har gjort noe riktig.

Hvordan løser jeg det her?

Anonymkode: 70fbf...5f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det mulig å bytte kjørelærer? Eller ta ein prat med denne karen om at kritikk er greit, men det får i det minste være konstruktiv kritikk slik at du kan bedre deg på det som er "feil" med kjøringa di. Du betaler tross alt godt med penger for å være på disse kjøretimene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm, min eks-kjørelærer spurte meg om det skal vikes et eller annet sted. "Jeg tror det", sa jeg. 

Han ble innmari irritert og svarte "å tro, det er for de religiøse, er du religiøs?" 

Needless to say, byttet han raskt etter det utbruddet 😂

Endret av ana0603
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste kjøretime bør du ha på lydopptak på telefonen eller aller helst møte opp med et skjult kamera, slik oppførsel er uakseptabelt i et slikt yrke. De skal gjøre deg trygg bak rattet, ikke utrygg som han her gjør. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min kjørelærer var sånn. Jeg byttet.

Kjørte jeg for tregt så sa han "gass på da for faen!!!"

Anonymkode: af27f...a5e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min kjørelærer var sånn. Jeg byttet.

Kjørte jeg for tregt så sa han "gass på da for faen!!!"

Anonymkode: af27f...a5e

Da skulle du bare bunnet gasspedalen og spurt han "er dette raskt nok eller for svarte faen?" 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Jævla fyllekalas ! said:

Neste kjøretime bør du ha på lydopptak på telefonen eller aller helst møte opp med et skjult kamera, slik oppførsel er uakseptabelt i et slikt yrke. De skal gjøre deg trygg bak rattet, ikke utrygg som han her gjør. 

 

Ja, gjør noe ulovlig så blir det bra..... Det er ikke ulovlig å være drittsekk som kjørelærer, men det er ulovlig å avlytte noen

Anonymkode: cef77...77b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, gjør noe ulovlig så blir det bra..... Det er ikke ulovlig å være drittsekk som kjørelærer, men det er ulovlig å avlytte noen

Anonymkode: cef77...77b

Nei, det er ikke ulovlig når man er med i samtalen. 
 

TS: bytt kjørelærer, enkelt og greit. Du betaler dyrt og du må ha en du har kjemi med. Du kaster bort pengene dine. 

Anonymkode: 66483...ec7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, gjør noe ulovlig så blir det bra..... Det er ikke ulovlig å være drittsekk som kjørelærer, men det er ulovlig å avlytte noen

Anonymkode: cef77...77b

Nei det er det ikke! Les loven du 👍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går jeg frem for å bytte? Vil aller helst bytte kjøreskole helt. Har allerede betalt over ti tusen, og ja.. Det er sure penger.

Anonymkode: 70fbf...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvordan går jeg frem for å bytte? Vil aller helst bytte kjøreskole helt. Har allerede betalt over ti tusen, og ja.. Det er sure penger.

Anonymkode: 70fbf...5f1

Du bestiller bare ikke flere timer og finner en annen kjøreskole?

Eventuelt skriv en tekstmelding om at du ikke ønsker flere kjøretimer og så bestiller du en annen plass?

Anonymkode: 66483...ec7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bytt! Har du forhåndsbetalt? Bytt til en annen i samme firma. 

Jeg hadde null kjemi med min kjørelærer. Syns han var ekkel, slem og lite flink til å lære bort. Ringte kontoret og ba om å bytte, fikk en superhyggelig kjørelærer. Hilser fortsatt på han idag når jeg ser han er ute å kjører i kjørebilen, 10år etterpå. Han andre jobber ikke der lengre. Tydelig mange som byttet han vekk. 

Anonymkode: 9de31...6b8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bytt! Har du forhåndsbetalt? Bytt til en annen i samme firma. 

Jeg hadde null kjemi med min kjørelærer. Syns han var ekkel, slem og lite flink til å lære bort. Ringte kontoret og ba om å bytte, fikk en superhyggelig kjørelærer. Hilser fortsatt på han idag når jeg ser han er ute å kjører i kjørebilen, 10år etterpå. Han andre jobber ikke der lengre. Tydelig mange som byttet han vekk. 

Anonymkode: 9de31...6b8

Har ikke kjøpt noen pakke, men har overført penger til elev-kontoen min som de trekker fra etter hvert som jeg har hatt kjøretimer. Skal kunne få de pengene som er til overs når jeg ikke lenger er elev hos dem eller har fått lappen tilbakebetalt, i følge svigermor.

Kjørelæreren min har utrolig mye ledig tid. Inne på elevsiden er det en kalender der man kan hurtig-påmelde seg til kjøretimer. De andre kjørelærerene har en ledig time en sjelden gang, og da står det "pga. avbestilling" i et lite kommentarfelt. Kjørelæreren min har hele dager ledig nesten hver dag. Begynner å få en mistanke om hvorfor. 😅

Anonymkode: 70fbf...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du bestiller bare ikke flere timer og finner en annen kjøreskole?

Eventuelt skriv en tekstmelding om at du ikke ønsker flere kjøretimer og så bestiller du en annen plass?

Anonymkode: 66483...ec7

Har sendt mail til en annen kjøreskole i området nå. Håper det ordner seg ganske kjapt. :)

Hva skriver jeg i tekstmeldingen? "Hei, jeg ønsker ikke flere kjøretimer og avbestiler herved de oppsatte timene fremover", eller hva? Unnskyld for dumme spørsmål, men det her er så langt utenfor min komfortsone at jeg har vondt i kroppen på steder jeg ikke visste det gikk an å ha vondt.

Anonymkode: 70fbf...5f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har sendt mail til en annen kjøreskole i området nå. Håper det ordner seg ganske kjapt. :)

Hva skriver jeg i tekstmeldingen? "Hei, jeg ønsker ikke flere kjøretimer og avbestiler herved de oppsatte timene fremover", eller hva? Unnskyld for dumme spørsmål, men det her er så langt utenfor min komfortsone at jeg har vondt i kroppen på steder jeg ikke visste det gikk an å ha vondt.

Anonymkode: 70fbf...5f1

Du tar kontakt med skolen, og sier du vil bytte. Enklt og greit.

Anonymkode: cae36...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tar kontakt med skolen, og sier du vil bytte. Enklt og greit.

Anonymkode: cae36...43d

Takk. Da ringer jeg kontordamene i løpet av uka.

Anonymkode: 70fbf...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder denne kjørelæreren til i Nord-Norge?

Jeg synes du burde byttet lærer.

Anonymkode: a2c32...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...