Gå til innhold

Kommentarfelt


barenysjerrig

Anbefalte innlegg

Heihei! Vet noen her noe om kommentarfeltets opprinnelse? 🙂 Lurt på dette en stund, men finner ikke noe om det noen plass!

Endret av barenysjerrig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du kommentarfelt under artikler eller diskusjon generelt?
Veldig tidlig i nettets historie var IRC - Internet Relay Chat. Så kom newsgroups - nyhetsgrupper som fantes på universitetenes servertjenester og i dag eier google det meste av arkiver som finnes fra den gang da. Alt var tekstbasert, men trafikkmengden var betydelig.

Kommentarfelt under artikler? Aner ikke.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, slask skrev:

Mener du kommentarfelt under artikler eller diskusjon generelt?
Veldig tidlig i nettets historie var IRC - Internet Relay Chat. Så kom newsgroups - nyhetsgrupper som fantes på universitetenes servertjenester og i dag eier google det meste av arkiver som finnes fra den gang da. Alt var tekstbasert, men trafikkmengden var betydelig.

Kommentarfelt under artikler? Aner ikke.
 

Hei!

Jeg sikter egentlig til kommentarfelt under artikler, men tusen takk for svar 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Husker det var kommentarfelt på en kino side for sånn 20 år siden. Der pleide jeg skrive mye tull 😊👍

Anonymkode: 88528...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/26/2019 at 5:20 PM, slask said:

Veldig tidlig i nettets historie var IRC - Internet Relay Chat. Så kom newsgroups - nyhetsgrupper som fantes på universitetenes servertjenester og i dag eier google det meste av arkiver som finnes fra den gang da. Alt var tekstbasert, men trafikkmengden var betydelig.

Usenet kom 8 år før IRC.

Anonymkode: 8cd64...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Usenet kom 8 år før IRC.

Anonymkode: 8cd64...7b9

Det skal jeg ikke benekte.
Internett for hvermansen begynte rundt 1994 i Norge, da Oslonett ble starta av bl.a. G. Hannemyr.
Jeg hadde tilgang til IRC i ca 1991, muligens 92. Om du da snakker om Usenet fra 1984 så var det i så fall en veldig begrensa verden, men likefullt en verden....
 

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...