Gå til innhold

Fabel eller Storytel?


Pragmatikeren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ikke sånn fryktelig bra utvalg på noen av dem, så 1 måned på hver holder sannsynligvis for å komme igjennom det de har av bra bøker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. kan egentlig ikke si det. På alle abbonements tjenestene jeg har prøvd er det temmelig labert utvalg. Endte opp med å si opp abbonementet etter at jeg hadde hørt de (ganske få) bøkene som var verdt å høre, og heller kjøpe enkeltbøker fra amazon.  Det blir selvfølgelig ganske mye dyrere, men der finner jeg mange flere bøker jeg faktisk har lyst til å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Pragmatikeren skrev:

Hvilken synes du er best? Særlig mtp nye bøker og god krim. 

Storytel har en stor fordel, du kan laste ned alle bøker du vil høre på. (Hos Fabel kan du kun laste ned de du kjøper). Fordelen med å kunne laste ned er jo at da kan du lytte og når du er på steder situasjoner hvor du ikke har dekning. Du kan selvsagt og strømme direkte på begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Kjetil E skrev:

Storytel har en stor fordel, du kan laste ned alle bøker du vil høre på. (Hos Fabel kan du kun laste ned de du kjøper). Fordelen med å kunne laste ned er jo at da kan du lytte og når du er på steder situasjoner hvor du ikke har dekning. Du kan selvsagt og strømme direkte på begge.

? Man kan laste ned bøker på Fabel også. Er ikke prinsippet det samme hos begge, at man har et abonnement og så hører man på de bøkene man vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

storytel har mer og nyere bøker, da man også kan velge å lese på svensk og de ikke har samme regler som i Norge.

Prøvd begge og får mer ut av storytel.

Anonymkode: e7b2c...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vera Vinge skrev:

? Man kan laste ned bøker på Fabel også. Er ikke prinsippet det samme hos begge, at man har et abonnement og så hører man på de bøkene man vil?

Jo, lik tjeneste, så man kan laste ned på begge. Kun utforming og hvor mange bøker de har som er forskjellig.

Anonymkode: e7b2c...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Vera Vinge skrev:

? Man kan laste ned bøker på Fabel også. Er ikke prinsippet det samme hos begge, at man har et abonnement og så hører man på de bøkene man vil?

Så vidt jeg har skjønt er det kun bøker du kjøper du kan laste ned på Fabel, men mulig jeg tar feil,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kjetil E skrev:

Så vidt jeg har skjønt er det kun bøker du kjøper du kan laste ned på Fabel, men mulig jeg tar feil,

Du tar feil.

Hvorfor i all verden skulle man kjøpe bøker i Fabel? Hele poenget er jo nettopp å ikke kjøpe lydbøker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, A-hunter skrev:

Du tar feil.

Hvorfor i all verden skulle man kjøpe bøker i Fabel? Hele poenget er jo nettopp å ikke kjøpe lydbøker...

Det er flere bøker der du må kjøpe hvis du skal høre. Og så er det en del du kan velge om du vil kjøpe eller bare høre med abonentet. Og resten er det kun abonement som gjelder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Kjetil E skrev:

Det er flere bøker der du må kjøpe hvis du skal høre. Og så er det en del du kan velge om du vil kjøpe eller bare høre med abonentet. Og resten er det kun abonement som gjelder.

I min Fabel er det ikke en eneste bok å kjøpe eller leie. Jeg tror du har skapt deg en virkelighet som ikke finnes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kjetil E skrev:

Det er flere bøker der du må kjøpe hvis du skal høre. Og så er det en del du kan velge om du vil kjøpe eller bare høre med abonentet. Og resten er det kun abonement som gjelder.

Hvor har du dette fra? Jeg har Fabel-abonnement og har aldri sett noe til det du beskriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2019 den 23.22, Pragmatikeren skrev:

Finnes det en bedre tjeneste for lydbøker? 

Lydhør er den med best utvalg. Men denne er det ikke alle som har mulighet til å bruke. I tillegg til blinde og svaksynte har iallefall de med adhd mulighet, dyslektikere også regner jeg med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg pleier å ha storytel noen få måneder i året. Gjerne på sommeren da jeg reiser mer, og er mer ute. Og synes jo at fra i fjor til i år, var det ikke kommet så veldig mange bra bøker. Så skulle ønske utvalget var bedre.

Er det noen sånne engelske apper, for jeg hører uansett mest på engelske bøker. Tenker kanskje de har bedre utvalg.

Anonymkode: 001d5...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...