AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #1 Skrevet 25. november 2019 Hei alle. Jeg er en 20 år gammel jente som sliter veldig med det jeg vil si er depresjon og angst. Men vet helt ærlig ikke hva jeg skal gjøre og ser ikke lyst på fremtiden. Skjønner ikke hvordan det startet og hvordan det ble ille så fort. Vil si at det har vært sånn hvertfall 2 mnd. Eneste jeg gjør er gå på jobb, telle timene til jeg skal hjem, og når jeg kommer hjem gråter jeg mesteprten av tiden. Vet egentlig ikke hvorfor jeg gråter, føler bare noe skikkelig vondt i hjertet. føler meg ekstremt alene selvom jeg har familie og kjæreste (ikke mange venner da) Mtp på søvn så sover jeg enten alt fir mye eller alt for lite. Samme med mat, enten spiser jeg ikke noe eller så spiser jeg over 3000 kalorier. Har ikke sagt ifra til noen og heller ikke til legen da jeg er redd for å ikke bli trodd på. HATER å være på jobb da alle kollegaer maser og maser om at jeg skal være positiv, men de spør aldri hvordan det går eller om det er noe. Har en fantastisk kjæreste som alltid passer på meg men vil ikke være en plage for han, skjønner at det er ekstremt slitsomt om jeg bare skal sutre og grine når han er på besøk. Prøver å prestere så godt heg kan på jobb men får bare tilbakemelding om at jeg må gjøre det bedre (jobber i barnehage). Kjenner ikke fastlegen min så godt og vil egentlig be om sykemelding men er så redd for st hun skal tro at jeg ikke gidder. Noen som har vært i ish samme situasjon og har noen tips? Hvordan åpne meg for fastlege? Er det god grunn til sykemelding eller er det bare tull. Jeg kan jo fysisk gå på jobb men har det helt jæv der Går flere gabger på toalettet for å få ut noe gråt. Er sykt vanskelig å holde masken hele tiden Anonymkode: bac41...c44
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #2 Skrevet 25. november 2019 Si i fra til legen din at du sliter med depresjon og angst og vil bli henvist til psykolog. Du trenger ikke å si så mye mer enn det. Psykolog kan hjelpe deg videre. Anonymkode: a1bc8...736 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #3 Skrevet 25. november 2019 men r ikke psykolog dyrt? Har ikke råd til å legge ut masse penger per time Anonymkode: bac41...c44
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #4 Skrevet 25. november 2019 Så lenge man har henvisning fra lege blir det billigere. https://helsenorge.no/betaling-for-helsetjenester/betaling-hos-psykolog Det er også et tak for egenandel som gir deg frikort om du må betale over denne summen slik at du ikke betaler mer det året. Anonymkode: a1bc8...736
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå