Gå til innhold

Vannfaste (i ett eller flere døgn)

Fremhevede innlegg

Skrevet

I sommer fastet jeg i 2 døgn. Jeg er 7 kg over BMI 24 og har litt å ta i, og dette var en tips fra en venninne for å nullstille søtsuget etter ferie. Og det hjalp. Nå har jeg hatt en dum periode med å falle for fristelser igjen og har nå fastet i ett døgn og skal bryte fasten i morgen til lunsj. Det var vanskelig frem til lunsj. Regner med kvelden i kveld blir vanskelig også, jeg er en som småspiser og snackser på kvelden. Men det hjalp i sommer. 

Men er det rett og slett kun psykisk? Eller gjør faste i 36-48 timer noe reellt med sug og sulthormon? 

Anonymkode: 2a760...02d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke spesielt bra for kroppen å ikke få noen næring på så lang tid. Det kan da ikke haste sånn at du ikke kunne ha spist litt hver dag og beveget deg litt i tillegg? Overvekt forsvinner hvis du gjør de rette tingene. Bruk tid og vær snill mot kroppen din. 

Anonymkode: e4b62...a71

• Liker 1
Skrevet

Man nullstiller ingen ting med å faste et døgn. Grunnen til at man småspiser og snackser på kvelden er at man spiser for lite gjennom dagen. Spis frokost, lunsj, middag OG kveldsmat, og fyll på med litt frukt eller noe annet til mellommåltid. Da får du ikke godtesug. Tell kalorier slik at du ligger i passe kaloriunderskudd, så går du ned i vekt uten å ha veldig sterkt søtsug. 

Anonymkode: b0efc...8fb

• Liker 3
Skrevet

Kutter man sukker er det faktisk bare de første 48 timene som er forferdelige, så tror nok ikke det er vannfasten, men det at du ikke intar for mye sukker.

Anonymkode: a571d...1e9

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er ikke spesielt bra for kroppen å ikke få noen næring på så lang tid. Det kan da ikke haste sånn at du ikke kunne ha spist litt hver dag og beveget deg litt i tillegg? Overvekt forsvinner hvis du gjør de rette tingene. Bruk tid og vær snill mot kroppen din. 

Anonymkode: e4b62...a71

Jo - det tar deg ikke mer enn 5 tastetrykk for å google fram til en haug av forskning som viser klart at faste kan være meget gunstig og helsefrembringende. Overvekt kan imidlertid kun bekjempes på en sunn, trygg og varig måte ved varig livsstilsendring, så klart. 

Anonymkode: 07545...cd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...